• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LOTOS SYNTHETIC TURBODIESEL 5W-40 + AR9100

  • Thread starter Deleted member 7
  • Start date
D

Deleted member 7

Gość
Analiza dostarczona przez forumowego kolegę [mention]siapek[/mention] Wielkie dzięki!

Olej LOTOS SYNTHETIC TURBODIESEL SAE 5W-40 wraz z dodatkiem Archoil AR9100

lotosAR.jpg
 
Last edited by a moderator:
Nie wiem czy słusznie ale dziwi mnie tyle potasu w świeżym oleju, może to przepracowany?
 
Hasz77 napisał:
Nie wiem czy słusznie ale dziwi mnie tyle potasu w świeżym oleju, może to przepracowany?
olej świeży ale AR9100 dodany, stąd ten potas i bor
 
To metoda badania TBN w olejach, dla olejów nowych mierzy się ją właśnie wg. normy ATSM-D2896, dla zużytych 4739. Czasami laby standardowo dla nowych olejów robią tą drugą i wynik jest niedoszacowany - stąd moja uwaga. Natomiast liczba TBN jest ciekawa, bo niska. Biorąc pod uwagę dodanie AR9100, który w sobie ma też TBN na poziomie >3, to wynik samego oleju jest na niskim poziomie nawet jak dla olejów C3, a przecież nim nie jest.
Kiedyś był badany w RUS: https://www.oil-club.ru/forum/topic/12193-lotos-synthetic-turbodiesel-plus-5w-40-svezhee/ i pokrywał się z deklaracjami producenta nawet teraz: http://www.lotos.pl/321/p,442,c,55/dla_kierowcy/oleje/samochody_osobowe/lotos_synthetic_turbodiesel_plus_z_formula_thermal_control_5w/40
Zastanawiam się skąd taka wartość w badaniu.
 
Jaka dawka AR? 35ml/L? U pływak i tutaj wyszlo okolice 900 P i B, w badaniu z Blackstone na oleju bazowym okolo 1200 a u cytrynowca 1600 i 1200
 
W porównaniu z analizą z Rosji biedby ten olej się zrobił .. Gdzie wapń ? A raczej taka mała jego ilość . Wygląda ta analiza jak olej C3
 
Dokładnie poziom ZDDP i wapnia pokazuje olej w stylu C3. Może zamiana oleju? [mention]siapek[/mention] masz opakowanie?
 
No ale benzynowa wersja pewnie też jest taka sama
 
Te oleje pokrywają się wzajemnie i normami i parametrami : http://lotosoil.pl/resource/show/17266.pdf
Tu jest full saps do benzyny: http://lotosoil.pl/resource/show/17277.pdf
Generalnie łatwo się pomylić.
 
Wcześniej chyba ten Lotos Diesel nie był do DPF a teraz niby jest . Ciekawa jak analiza benzyny by wypadła :D
 
Wszystko się zgadza. Ten olej to C3.
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,12277

Tylko nazwa mnie zastanawia. Dlaczego turbodiesel.

a co do zawartości Bor i Potasu, przedtawiciel Archoil napisał, że z badania wynika, że dawka AR9100 jest mniejsza niż 3,5%.
I tutaj chyba jest mój błąd.
Bo 4l Lotosa wlałem 140ml AR9100. Zamieszałem i później olej stał ze 2-3 miesiące w domu. Przed odlaniem próbki do badania nie zamieszałem całym olejem tylko odlałem 100ml do badania. Olej nigdy nie był podgrzewany więc dodatek mógł się dobrze nie rozmieszać i nieco opaść na dno.
wynik może być więc nieco zakłamany.

Dodano po 2 godzinach 42 minutach 13 sekundach:
 

Attachments

  • IMG_20180403_161226.jpg
    IMG_20180403_161226.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 1264
Tak, już wszystko jasne, jak pisałem łatwo można się pomylić bo "stary" turbodiesel to full saps, a "nowy" C3 - a nazwa to pochodna od norm VW (PD) 505.01 i MB 229.51 - są dla diesli.
Olej generalnie w starszej technologii i AR9100 wręcz wskazany przy takich olejach. Porównując z nowszymi wersjami z naszych analiza (Fluence i PMO) widać różnice w pakiecie i choćby w TBN.
 
no! szału nie robi ale z drugiej strony kosztuje 70 zł.
w zasadzie to istnieje po to żeby wymieszać w nim AR9100 ;)
 
Lotos zrobił ten olej specjalnie do AR 9100 :)
 
Back
Top