To metoda badania TBN w olejach, dla olejów nowych mierzy się ją właśnie wg. normy ATSM-D2896, dla zużytych 4739. Czasami laby standardowo dla nowych olejów robią tą drugą i wynik jest niedoszacowany - stąd moja uwaga. Natomiast liczba TBN jest ciekawa, bo niska. Biorąc pod uwagę dodanie AR9100, który w sobie ma też TBN na poziomie >3, to wynik samego oleju jest na niskim poziomie nawet jak dla olejów C3, a przecież nim nie jest.
Kiedyś był badany w RUS: https://www.oil-club.ru/forum/topic/12193-lotos-synthetic-turbodiesel-plus-5w-40-svezhee/ i pokrywał się z deklaracjami producenta nawet teraz: http://www.lotos.pl/321/p,442,c,55/dla_kierowcy/oleje/samochody_osobowe/lotos_synthetic_turbodiesel_plus_z_formula_thermal_control_5w/40
Zastanawiam się skąd taka wartość w badaniu.