• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
D

Deleted member 77

Gość
Szanowni Koledzy, możemy tutaj dzielić się informacjami na temat LSPI lub innych problemach w silnikach TGDI. Na początek wklejam diagramy obrazujące ciekawe zależności olejów bazowych w promowaniu zjawisk takich jak przedwczesny zapłon właśnie lub depozyty na zaworach.
Najnowsze pakiety magnezowo-wapniowe to oczywistość w walce z LSPI, a poniższe wykresy mogą rzucić nowe światło na oleje.
Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam Świątecznie.
Capture.png
Screenshot_20190123-065238_Google.jpg
Capture.png
Screenshot_20190123-065238_Google.jpg
 
Chyba znasz moje zdanie o Ravenolu... ;) a poza tym, jeżeli Ravenol ma wiecej grupy IV, a ma raczej wiecej niż GM, ktorego pewnie używasz, to gr IV, wg wykresu, wykazuje większą podatność na LSPI
 
Last edited by a moderator:
Ciekawe, im mniej "równomierny" olej bazowy pod wzgledem molekularnym tym mniejsza szansa na samozapłon mieszanki. Mniej równomierne rozproszenie w komorze spalania?

Można dopisać do listy zaleceń: masz nowoczesną turbo benzynę z bezpośrednim wtryskiem - omijasz PAO :D
 
Coś może być na rzeczy bowiem zerknąłem na rosyjski klub olejowy i tamtejsze analizy i na szybko znalazłem oleje do GM dex1gen2, czyli wlasnie stworzone pod anty LSPI i DI i one mają bardzo przeciętne, żeby nie powiedzieć słabe temp. płynięcia (Total, Zic, Valvoline) co wskazuje na bazę co najwyżej z grupy III. Nie wiem czy to poprostu oszczedność producenta na bazie, byleby spełniało normę, czy celowy zabieg... bo chyba wiedzą co robią ;-)
 
oleje do GM dex1gen2, czyli wlasnie stworzone pod anty LSPI i DI i one mają bardzo przeciętne, żeby nie powiedzieć słabe temp. płynięcia (Total, Zic, Valvoline) co wskazuje na bazę co najwyżej z grupy III.
No bo to prawda!
Popatrz na analizę Yaco GDI - 0,55A w 722 cm-1, czyli HC.
Popatrz na widma GM d1g2, Raveno, DXG i Amsoil SS, które @ksmx nałożył na siebie
GM ma najniższe piki, a więc HC i brak estrów.

Na oil-club.ru są dostępne analizy Totala, Valvoline i egzotycznych dla nas Wolfa, Kixx i kilku innych.
Nie dość, że są to klony OEM GM d1g2, to wszystkie są oparte o HC (i ten sam pakiet dodatków z tytanem).

@tomek evo, podziel się większą ilością informacji nt Eurola Protence
 
Last edited by a moderator:
Biedne HC receptą na wszystko :D
Pakiety jak jeden mąż w większości .
Stop PAO w tym przypadku nie jest to dobry wybór 😂 .
Aczkolwiek analiza Yacco GDI wygląda bardzo fajnie 😏
 
Jestem miłośnikiem dużej ilości wapnia, cynku,boru,molibdenu i fosforu w oleju i z czystym dolotem w TSI radzę sobie widząc wartości powyżej 6 na obrotomierzu, a resztę dopchnie turbinka.
 
Te wykresy to część artykułu: https://www.infineuminsight.com/en-gb/articles/passenger-cars/lspi-and-lubricant-auto-ignition/. Na Bitogu o tym rozprawiali zresztą, uczucia mieszane.
Odnośnie olejów pod tą normę, to chyba bardziej kwestia finansowa, bo jak wiadomo większość produktów to klony w większym lub mniejszym stopniu, wyjątkiem wspomniany Amsoil,Ravenol. Ciekawe jest to, że Shell i jego marki Pennzoil i QS stosują też do tej normy oleje HC...ale już SN Plus bez normy są oparte na GTL.
 
Last edited:
Jestem miłośnikiem dużej ilości wapnia, cynku,boru,molibdenu i fosforu w oleju i z czystym dolotem w TSI radzę sobie widząc wartości powyżej 6 na obrotomierzu, a resztę dopchnie turbinka.
Ale kat sondy i onne wynalazki już niekoniecznie są tego miłośnikiem. Poza tym jak zauważył @Binas96 TSI to nie TFSI, wiec nie masz tego problemu
 
Ale kat sondy i onne wynalazki już niekoniecznie są tego miłośnikiem. Poza tym jak zauważył @Binas96 TSI to nie TFSI, wiec nie masz tego problemu
TSI=TFSI. Z całej grupy VAG tylko Audi używa nazwy TFSI.
 
TSI i TFSI to jeden pies. Jedno nazwa w VW, Skoda i Seat a drugie zarezerwowane dla Audi.
Miałem - dziękuję nigdy więcej VAG.
 
To przepraszam, myślałem, że TSI ma pośredni wtrysk
 
TSI było kilka generacji to raz, dwa obecnie mają wtrysk bezpośredni, lub niektóre kombinację pośredni - bezpośredni właśnie po to aby zminimalizować osadzanie się nagaru na zaworach.
 
Chyba właśnie Toyota/Lexus mają już w niektorych modelach pośredni/bezpośredni wtrysk. Fajne rozwiązanie
 
Silniki do hybryd plaformy TNGA 1.5 i 2.0 mają ten system.
Obie metody wtrysku mają swoje zalety. Ich połączenie to wykożystanie tych zalet.
 
Back
Top