• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI, nagar na zaworach ssących w silnikach TGDI

  • Thread starter Deleted member 77
  • Start date
To już trzeba pytać tych, co zajmują się formulacjami dlaczego Ca jest na poziomie 1000-1400 a nie jak np. w Orlenie C4 300 czy 400 chyba. 😉
 
Fajne opracowanie:

 
Kilka postów wstecz pisałem, że u mnie nic to nie dało, jeśli chodzi o nagar na tłokach.
 
W BMW usuwałem mechanicznie. W tsi problem nie występuje.
 
Jak w tsi nie występuje 🙈
W obecnym tsi serii ea211 nie bardzo ma skąd się ten nagar wziąć. Zmieniałem olej 4100 km temu i wczoraj po dłuższej trasie sprawdziłem poziom. Nawet 100 ml nie ubyło.
 
Mgiełka olejowa, recyrkulacja spalin, zawsze coś się odłoży ;-) wolniej lub szybciej. Taka konstrukcja
 
Ten tunap był ponoć stosowany jako dodatek oplowski na przeglądach.
Zalecali go 1 na 30 tys km, ale mi nie udało się go dostać...
 
Kia też ma go w serwisie. Tylko u mnie dolewają na dużym przeglądzie (też co 30 tys). Generalnie cała chemię "serwisowa" w Kii jest z tej firmy: płukanki olejowe, płukanka do układu klimy i t.p.
 
Czy dostosowanie pod LSPI wymaga mieszania GTL z PAO ?

@Skiper tutaj odgrywa masa czasteczkowa (wyzsza lepkosc) i czystosc duza role, podejrzewam, ze GTL bedzie rowniez niezly:
1605429762208.png


Oraz paliwo:
1605430038474.png
 
Wg mnie z tych wykresów wynika że rola paliwa i baz olejowych jest pomijalna. Obniżenie o połowę wyglada fajnie, ale dopóki się nie popatrzymy na liczby.

PAO nie obniża szansy wystąpienia poniżej połowy czyli nadal jest równe 1, tyle co HC. RON 100 (nowy, cokolwiek by to znaczyło), zmienia częstotliwość występowania o połowę ale takie paliwo praktycznie nie występuje w naturze ;)
 
W tabelce GTL nie ma ,nie badają go względem LSPI ?
PB to widać na bogato lepsze ,ale z 6900 pewnie wystarczy .
Pewnie GTL to będzie 1.25 pomiędzy III a PAO .
Z tabelek wynika ,że nie ma niczego co likwiduje to do 0 , skąd oni wiedzą gdzie jest 0 .
 
Last edited by a moderator:
Ktoś jest w stanie napisać jak Anty LSPI wpływa na diesla? Chodzi mi konkretnie o dużą ilość magenzu zamiast pełnej dawki wapnia. Inaczej(wolniej) ten TBN będzie spadać? Dopuszczenia do diesla ma.
 
Ktoś jest w stanie napisać jak Anty LSPI wpływa na diesla?

Nijak. To olej, który ma dopuszczenie do użycia w silniku Diesla, bo dlaczego miałby nie mieć? Tak samo, jak nie musisz stosować olejów specjalnie do LPG.
 
No jednak myślę że magnez może inaczej działać niż wapń który zazwyczaj był stosowany w olejach i o to pytam.
 
Z góry przepraszam jeśli ten post będzie uznany za zaśmiecanie ów tematu.
Powtórze się z niektórymi wątkami z tego tematu, jednak myśle, że LSPI jest ciekawym tematem do dyskusji i chciałem nie co usystematyzować informacje przekazane przez Was w niniejszym temacie, a często pojawiają się nowe.
Podsumowując pewne zagadnienia, można założyć następujące wnioski:
1. Oleje z API SN plus lub pakietem anty LSPI, SP, badź w mniejszym zakresie C3, pomagają w pewnym stopniu zapobiegać powstawaniu omawianego zjawiska ?
2. Unikanie gwałtownego przyśpieszenia z niskich obrotow przy dużym obciążeniu zmniejsza ryzyko ?
3. Zjawisko to dotyczy głównie silników z wtryskiem bezpośrednim, dodatkowo gdy występuje turbo i w silnikach po tzw. "downsizingu" ?
4. Stosowanie dobrego paliwa, bądź dodatków w postaci np. PEA pomaga chronić przed LSPI ?
5. Oleje na bazie PAO (bądz ogólniej z wyższą masą cząsteczkową i wyższej czystości) lepiej przeciwdziałają LSPI (GTL też ?).
Wiadome jest, że dużo zależy od konstrukcji silnika w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem. Jednak jak to się ma np. w przypadku silników z wtryskiem pośrednim ?
Czy na obecną chwilę jest lista typowych silników, biorąc rzecz statystycznie, które są mocno podatne na LSPI ? Jak na całe zjawisko ma wplyw np. LPG ?
Bazując na przytoczonych artykułach w temacie, ważne jest m.in. mówiąc w skrócie, przegonić silnik w trasie, regularnie.
Jak samo zjawisko wygląda z Waszego doświadczenia ? Czy mieliście bezpośrednio styczność z LSPI ? Po czym widzicie najlepsze efekty w zapobieganiu temu zjawisku ?
 
Back
Top