• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

LSPI - opiłki w cylindrach

fatall1ty

Nowy użytkownik
Samochód
Kia Ceed 2FL
Cześć, wczoraj zajrzałem kamerą do swoich cylindrów i zauważyłem opiłki. Posiadam Forda Focusa Mk3 1.6 Ecoboost zrobionego na 200 koni. Jazda typowo miejska na 95, więc zjawisko LSPI mogło wystąpić. Zalewam Millers XF PREMIUM LSPI 5w30. Co mogę zrobić w takiej sytuacji, aby przedłużyć życie tłoków?

W załączniku świece po przebiegu ~12tys km

Planuję przejść na 98, wyżej kręcić auto na obrotach i zalewać ARCHOIL AR6900-P
 

Attachments

  • opilki.png
    opilki.png
    1,3 MB · Odwiedzin: 201
  • 278944104_568488851127614_188546527358567312_n.png
    278944104_568488851127614_188546527358567312_n.png
    720 KB · Odwiedzin: 205
  • 278328805_1164745030940473_3392061956555678176_n.jpg
    278328805_1164745030940473_3392061956555678176_n.jpg
    202,7 KB · Odwiedzin: 189
  • 279581505_686167419258652_8861108756032674349_n.jpg
    279581505_686167419258652_8861108756032674349_n.jpg
    191,2 KB · Odwiedzin: 187
Jak wyżej. Najlepiej od czasu do czasu pojechać w dłuższą trasę. Rodzinę na lody w weekend do sąsiedniego miasta zabierz albo coś. Olej i paliwo już nic nie zmienią. Od czasu do czasu możesz jakiś dodatek czyszczący wlać do paliwa, niekoniecznie Oilem, może być Wynns, Millers, Penrite, Motul - coś od znanej firmy żeby nie było wtopy z jakością.
 
@jerseyAdmin @SACZI dzięki Panowie! A jak to wygląda z perspektywy żywotności takiego tłoka? Stosując się do zaleceń można wyeliminować ryzyko awarii czy nastawiać się już powoli na to, że tłok powie papa i odkładać kasę na remont? Wiem, że ze zdjęć ciężko jest coś powiedzieć, ale chciałbym wiedzieć na czym stoję
 
Od czasu do czasu możesz jakiś dodatek czyszczący wlać do paliwa, niekoniecznie Oilem,
Niekoniecznie oilem, ale ja go stosuje i raczej zmieniać nie zamierzam.
Przed dr petrol stosowałem tunap 978, ale po inspekcji endoskopem stwierdziłem, że oilem znacznie lepiej usuwa nagar z denkow tłoków.
Oczywiście nie ma obowiązku stosować tego konkretnego "siuwaksa".
 
@SACZI - jasne, pamiętm nawet twoje zdjęcia. Ja nigdy nie zauważyłem różnic między różnymi dodatkami z czasów diesli gdzie jeszcze mi się chciało bawić w zaglądanie do cylindrów.

@fatall1ty - trudno powiedzieć. Jeżeli uda się wyeliminować przedwczesny zapłon to możliwe że silnik przeżyje ile inżynierowie wymyślili. Jeżeli nie to wcześniej czy później czeka cię remont. Pojeździj z miesiąc albo dwa w trasy i sprawdź jak to będzie wyglądać.
 
A jak to wygląda z perspektywy żywotności takiego tłoka? Stosując się do zaleceń można wyeliminować ryzyko awarii
To jest pytanie do wróżki 😉😁
LSPI zwane było również SPI, czyli "stochastic pre ignition".
Stochastic, czyli losowe.
 
Też uważam że to nie opiłki które powstaly ze zużycia tłoka. Nie tak to wygląda jak tłok mówi papa. Moim zdaniem to syf który się dostał po wykręceniu świec ew gwint.
 
Też uważam że to nie opiłki które powstaly ze zużycia tłoka. Nie tak to wygląda jak tłok mówi papa. Moim zdaniem to syf który się dostał po wykręceniu świec ew gwint.
A skąd pewność, że to tłok sypie opiłkami? A może z zaworów leci? Może z układu dolotowego?
Może świece były dowalone złym momentem i posypało z gwintu?
Bo nie sądzę aby opiłki sobie takie srebrne luzem leżały na tłoku...
Przy okazji odkręcenia świec wyciągnąć te opiłki odkurzaczem. Choćby improwizowaną końcówką z węża ogrodowego.

Pozdrawiam!

Nie dawało mi to spokoju i jeszcze raz odkręciłem świece. Do kamery zamontowałem specjalny magnesik i jeździłem nim po tłokach, ale nie było tam totalnie niczego oprócz nagaru. Teraz już sam nie wiem co o tym myśleć

Tutaj filmik z endoskopu
 

Attachments

  • syf_z_cylindrow.png
    syf_z_cylindrow.png
    1,7 MB · Odwiedzin: 123
Na opiłki aluminiowe magnes nic nie da.
Jeśli boisz się o LSPI to lej Pb98.
 
@mahony, pb98 w żaden sposób nie wpływa na częstotliwość występowania samozapłonów.
To inna natura zjawiska niż spalanie stukowe.

A skąd pewność, że to tłok sypie opiłkami? A może z zaworów leci? Może z układu dolotowego?
Może świece były dowalone złym momentem i posypało z gwintu?
Bo nie sądzę aby opiłki sobie takie srebrne luzem leżały na tłoku...
Masz rację, ale ja o tym nie wspominałem, bo przy okazji @fatall1ty, miejmy nadzieje, zacznie prawidłowo eksploatować silnik.
Nawet nie wiadomo, czy to są opiłki, czy jakieś miejsca bez nagaru.
 
To nie są opiłki, tylko prześwity tłoka pod nagarem. Jak pada światło led z kamerki, to właśnie tak się odbija.
 
Więc problem jest z samozapłonem czy spalaniem stukowym?
Myślę że stukowym.
Może po programie i zwiększeniu ciśnienia doładowania z seryjnym chłodzeniem masz zbyt wysoką IAT co sprzyja stukowemu.
Może w programie masz zbyt mocno przesunięty limiter, przy którym ECU reaguje i opóźnia zapłon, żeby zapobiec spalaniu stukowemu bo powoduje to zmniejszenie mocy.
 
prędzej zmieniłbym samochód jeżeli przy docelowej jeździe się tak dzieje... zmiana paliwa na 98 byłaby na + ?
 
Jeśli stukowe to tak, może nawet Racing 100...
 
Może, tylko trzeba je naprawić. Poprawić chłodzenie powietrza, program albo coś innego ... albo jeździć na 98/100.
Skoro fatall1ty zdecydował się na program, więc pewnie zależy mu na osiągach, to tankowanie paliwa 98/100 może nie będzie problemem.
Wielu tunerów mówi przed robotą o laniu 98 po programie.
Auto na wtrysku bezpośrednim, więc gaz to nie tania impreza.
I nie każdy go lubi...
 
Last edited:
Back
Top