Cześć, wczoraj zajrzałem kamerą do swoich cylindrów i zauważyłem opiłki. Posiadam Forda Focusa Mk3 1.6 Ecoboost zrobionego na 200 koni. Jazda typowo miejska na 95, więc zjawisko LSPI mogło wystąpić. Zalewam Millers XF PREMIUM LSPI 5w30. Co mogę zrobić w takiej sytuacji, aby przedłużyć życie tłoków?
W załączniku świece po przebiegu ~12tys km
Planuję przejść na 98, wyżej kręcić auto na obrotach i zalewać ARCHOIL AR6900-P
Jedyna rada, to dłuższe trasy albo raz na miesiąc "jedź z Rzeszowa do poznania na kawę"
Olejem już niewiele zdziałasz, bo stosujesz odpowiedni.
Możesz przed każdym serwisem olejowym na pełny bak paliwa wlać dr petrol od @wlyszkow.
Jak wyżej. Najlepiej od czasu do czasu pojechać w dłuższą trasę. Rodzinę na lody w weekend do sąsiedniego miasta zabierz albo coś. Olej i paliwo już nic nie zmienią. Od czasu do czasu możesz jakiś dodatek czyszczący wlać do paliwa, niekoniecznie Oilem, może być Wynns, Millers, Penrite, Motul - coś od znanej firmy żeby nie było wtopy z jakością.
@jerseyAdmin @SACZI dzięki Panowie! A jak to wygląda z perspektywy żywotności takiego tłoka? Stosując się do zaleceń można wyeliminować ryzyko awarii czy nastawiać się już powoli na to, że tłok powie papa i odkładać kasę na remont? Wiem, że ze zdjęć ciężko jest coś powiedzieć, ale chciałbym wiedzieć na czym stoję
Niekoniecznie oilem, ale ja go stosuje i raczej zmieniać nie zamierzam.
Przed dr petrol stosowałem tunap 978, ale po inspekcji endoskopem stwierdziłem, że oilem znacznie lepiej usuwa nagar z denkow tłoków.
Oczywiście nie ma obowiązku stosować tego konkretnego "siuwaksa".
@SACZI - jasne, pamiętm nawet twoje zdjęcia. Ja nigdy nie zauważyłem różnic między różnymi dodatkami z czasów diesli gdzie jeszcze mi się chciało bawić w zaglądanie do cylindrów.
@fatall1ty - trudno powiedzieć. Jeżeli uda się wyeliminować przedwczesny zapłon to możliwe że silnik przeżyje ile inżynierowie wymyślili. Jeżeli nie to wcześniej czy później czeka cię remont. Pojeździj z miesiąc albo dwa w trasy i sprawdź jak to będzie wyglądać.
A skąd pewność, że to tłok sypie opiłkami? A może z zaworów leci? Może z układu dolotowego?
Może świece były dowalone złym momentem i posypało z gwintu?
Bo nie sądzę aby opiłki sobie takie srebrne luzem leżały na tłoku...
Też uważam że to nie opiłki które powstaly ze zużycia tłoka. Nie tak to wygląda jak tłok mówi papa. Moim zdaniem to syf który się dostał po wykręceniu świec ew gwint.
Też uważam że to nie opiłki które powstaly ze zużycia tłoka. Nie tak to wygląda jak tłok mówi papa. Moim zdaniem to syf który się dostał po wykręceniu świec ew gwint.
A skąd pewność, że to tłok sypie opiłkami? A może z zaworów leci? Może z układu dolotowego?
Może świece były dowalone złym momentem i posypało z gwintu?
Bo nie sądzę aby opiłki sobie takie srebrne luzem leżały na tłoku...
Nie dawało mi to spokoju i jeszcze raz odkręciłem świece. Do kamery zamontowałem specjalny magnesik i jeździłem nim po tłokach, ale nie było tam totalnie niczego oprócz nagaru. Teraz już sam nie wiem co o tym myśleć
A skąd pewność, że to tłok sypie opiłkami? A może z zaworów leci? Może z układu dolotowego?
Może świece były dowalone złym momentem i posypało z gwintu?
Bo nie sądzę aby opiłki sobie takie srebrne luzem leżały na tłoku...
Masz rację, ale ja o tym nie wspominałem, bo przy okazji @fatall1ty, miejmy nadzieje, zacznie prawidłowo eksploatować silnik.
Nawet nie wiadomo, czy to są opiłki, czy jakieś miejsca bez nagaru.
Więc problem jest z samozapłonem czy spalaniem stukowym?
Myślę że stukowym.
Może po programie i zwiększeniu ciśnienia doładowania z seryjnym chłodzeniem masz zbyt wysoką IAT co sprzyja stukowemu.
Może w programie masz zbyt mocno przesunięty limiter, przy którym ECU reaguje i opóźnia zapłon, żeby zapobiec spalaniu stukowemu bo powoduje to zmniejszenie mocy.
Może, tylko trzeba je naprawić. Poprawić chłodzenie powietrza, program albo coś innego ... albo jeździć na 98/100.
Skoro fatall1tyzdecydował się na program, więc pewnie zależy mu na osiągach, to tankowanie paliwa 98/100 może nie będzie problemem.
Wielu tunerów mówi przed robotą o laniu 98 po programie.
Auto na wtrysku bezpośrednim, więc gaz to nie tania impreza.
I nie każdy go lubi...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.