jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Yacco Lube BM-12 0W-30
Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin.
Jakość:
Aprobaty:
Strona oleju:
Opis:
Wg FTIR jest to mieszanina grup III i IV, raczej z przewagą pierwszych.
Podsumowanie:
Olej jest niestandardowym w porównaniu do konkurencji przedstawicielem produktów z normą C2. Brak nawet deklaracji zgodności z API budzi lekki niepokój. Z drugiej strony olej posiada oficjalną aprobatę BMW LongLife-12FE i jest dedykowany dla samochodów tej marki. Polecimy stosowanie go w pojazdach BMW wymagających wspomnianej normy. Można stosować go także w samochodach wymagających normy ACEA C2 i lepkości 0W-30, zwłaszcza w dieslach ze względu na wysoki TBN.
Olej jest niemal bliźniaczy do Yacco Lube J 0W-30 składem który możemy ocenić, jednak różne parametry wskazują na różnice w dodatkach niemetalicznych lub olejach bazowych.
Parametry z badania i karty produktu są identyczne (w granicach błędu) co świadczy o wysokiej powtarzalności procesu produkcji.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w lodówce:
Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin.
Jakość:
- ACEA C2
Aprobaty:
- BMW LL-12FE
Strona oleju:
YACCO LUBE BM-12 0W30 - Yacco
Specjalnie opracowany z myślą o najnowszych silnikach BMW wymagających oleju redukującego zużycie paliwa: BMW Longlife -12 FE o lepkości 0w30. LUBE BM-12 - SAE 0W30 ma oficjalną aprobatę BMW dla silników Diesel produkowanych od lat 2013/2014. Może być także używany w wielu benzynowych silnikach*...
yacco.pl
Opis:
- Olej spełnia wymogi klasyfikacji lepkościowej SAE J300 dla SAE30. Lepkość 10,1cSt plasuje go w dolnym przedziale normy
- Indeks lepkości: 179, dość typowa wartość i zapewni odpowiednią ochrone w szerokim spektrum temperatur
- Pakiet dodatków jest bardzo podobny do wersji "J" z tej serii i lepkości, przynajmniej w zakresie jaki jesteśmy w stanie ocenić. Sporo Ca jak na olej z normą C2, gdzie u konkurencji standardem są wartości zbliżone do 1100-1200ppm. Praktyczny brak boru i molibdenu a także magnezu co w połączeniu z poziomem wapnia może być problemem w silnikach narażonych na LSPI
- TBN 8 mg KOH/g, raczej wysoko, poziom zbliżony do olejów full SAPS
Wg FTIR jest to mieszanina grup III i IV, raczej z przewagą pierwszych.
Podsumowanie:
Olej jest niestandardowym w porównaniu do konkurencji przedstawicielem produktów z normą C2. Brak nawet deklaracji zgodności z API budzi lekki niepokój. Z drugiej strony olej posiada oficjalną aprobatę BMW LongLife-12FE i jest dedykowany dla samochodów tej marki. Polecimy stosowanie go w pojazdach BMW wymagających wspomnianej normy. Można stosować go także w samochodach wymagających normy ACEA C2 i lepkości 0W-30, zwłaszcza w dieslach ze względu na wysoki TBN.
Olej jest niemal bliźniaczy do Yacco Lube J 0W-30 składem który możemy ocenić, jednak różne parametry wskazują na różnice w dodatkach niemetalicznych lub olejach bazowych.
Parametry z badania i karty produktu są identyczne (w granicach błędu) co świadczy o wysokiej powtarzalności procesu produkcji.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w lodówce:
Last edited: