• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Yacco Lube BM-12 0W-30

wszystko o produkatach Yacco

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Yacco Lube BM-12 0W-30

Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin.

Jakość:
  • ACEA C2

Aprobaty:
  • BMW LL-12FE

Strona oleju:


yacco-0w30-bm12-pierwiastki.jpg


yacco-0w30-bm12-ir1.jpg


yacco-0w30-bm12-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi klasyfikacji lepkościowej SAE J300 dla SAE30. Lepkość 10,1cSt plasuje go w dolnym przedziale normy
  • Indeks lepkości: 179, dość typowa wartość i zapewni odpowiednią ochrone w szerokim spektrum temperatur
  • Pakiet dodatków jest bardzo podobny do wersji "J" z tej serii i lepkości, przynajmniej w zakresie jaki jesteśmy w stanie ocenić. Sporo Ca jak na olej z normą C2, gdzie u konkurencji standardem są wartości zbliżone do 1100-1200ppm. Praktyczny brak boru i molibdenu a także magnezu co w połączeniu z poziomem wapnia może być problemem w silnikach narażonych na LSPI
  • TBN 8 mg KOH/g, raczej wysoko, poziom zbliżony do olejów full SAPS
Baza:
Wg FTIR jest to mieszanina grup III i IV, raczej z przewagą pierwszych.

Podsumowanie:
Olej jest niestandardowym w porównaniu do konkurencji przedstawicielem produktów z normą C2. Brak nawet deklaracji zgodności z API budzi lekki niepokój. Z drugiej strony olej posiada oficjalną aprobatę BMW LongLife-12FE i jest dedykowany dla samochodów tej marki. Polecimy stosowanie go w pojazdach BMW wymagających wspomnianej normy. Można stosować go także w samochodach wymagających normy ACEA C2 i lepkości 0W-30, zwłaszcza w dieslach ze względu na wysoki TBN.

Olej jest niemal bliźniaczy do Yacco Lube J 0W-30 składem który możemy ocenić, jednak różne parametry wskazują na różnice w dodatkach niemetalicznych lub olejach bazowych.

Parametry z badania i karty produktu są identyczne (w granicach błędu) co świadczy o wysokiej powtarzalności procesu produkcji.

Opakowanie:
20220429_093713.jpg 20220429_093723.jpg

Po 24 godzinach w lodówce:
20220429_094010.jpg 20220504_084305.jpg
 
Last edited:
W instrukcji mojego BMW jest napisane, że mogę lać olej z norma LL04 lub właśnie 12-FE. Obecnie mam 5W30 LL04, a 12-FE występuje jako 0W30. Która norma waszym zdaniem jest "lepsza"? Bo z różnych opinii można wysnuć wniosek, że 12-FE to taki olej zrobiony z myślą przede wszystkim o oszczędności w zużyciu paliwa i że LL04 zapewnia lepszą ochronę. Jak to jest waszym zdaniem?
 
Back
Top