• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Yacco Lube F 0W-20

wszystko o produkatach Yacco

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Yacco Lube F 0W-20

Analiza ufundowana przez @jerseyAdmin.

Jakość:
  • ACEA C6
  • API SP

Aprobaty:
  • Ford WSS-M2C952-A1
  • JLR STJLR.03.5006

Spełnia wymagania:
  • DexosD

Strona oleju:



yacco-0w20-f-pierwiastki.jpg


yacco-0w20-f-ir1.jpg


yacco-0w20-f-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi klasyfikacji lepkościowej SAE J300 dla SAE20. Lepkość 8,3cSt plasuje go w górnym przedziale dla tej normy
  • Indeks lepkości: 183, typowo, olej zapewni odpowiednią ochronę w szerokim spektrum temperatur
  • Pakiet dodatków dość standardowy dla nowych norm. Sporo magnezu pomagającego zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI. Bor i molibden jako dodatki wielofunkcyjne. Całkiem sporo krzemu pełniącego rolę dodatku zapobiegającego pienieniu (możliwe że także smaru polimerowego) oraz niewielkie ilości metali mogące pochodzić z przeciwutleniaczy, dodatków zapobiegających korozji albo z linii produkcyjnej
  • TBN 9,6 mg KOH/g, jak na nowoczesny olej przeznaczony do paliw z niską zawartością siarki bardzo wysoki
Baza:
Wg FTIR oraz MSDS jest to mieszanina różnych olejów grup III+ z możliwą domieszka PAO. Bazy wysokiej jakości, jednak trudno ze 100% pewnością określić pochodzenie. Jednym z podejrzanych jest koncern Saudi Aramco.

Podsumowanie:
Nowoczesny olej spełniający najnowsze normy ACEA oraz API. Posiadanie oficjalnych aprobat Forda oraz Jaguara i LR pozwala na bezpieczne używanie jako zamiennika olejów OEM w okresie gwarancyjnym. Polecamy także do samochodów po gwarancji jeżeli wymagana jest lepkość 0W-20 oraz normy API SP lub starsze albo ACEA C6.

Parametry z badania mieszczą się w granicy błędu przy porównaniu z kartą produktu co świadczy o powtarzalności procesu produkcji. Olej wysokiej jakości i może być ciekawym zamiennikiem olejów "wyczynowych" w tej lepkości. Jedynym minusem jest cena na poziomie 60 złotych za litr.

Opakowanie:
20220427_165235.jpg 20220427_165250.jpg

Po 24 godzinach w lodówce:
20220427_165415.jpg 20220428_104007.jpg
 
Last edited:
Jestem pod wrażeniem TBN jak na normę C6 gdzie minimum to 4 a tu jest prawie 10 😮😮😮
Pytanie jeszcze jak z jego utzrymaniem.
 
W Polsce raczej sa dobrej jakosci paliwa, wiec TBN nie odgrywa duzej roli.
 
Yacco jest dość znane w USA gdzie można spotkać paliwa, zwłaszcza diesla, które odstają od EU. No i są bardzo popularni na południu (Afryka, Bliski Wschód) gdzie tym bardziej różnie z eko-paliwami bywa. W ich wypadku wysoki poziom TBN ma uzasadnienie.
 
Normy spełnia takie bardziej niszowe przede wszystkim dla grupy Forda i myślę, że do tej grupy odbiorców powinien być przede wszystkim kierowany i zapewne pod te normy olej został "skonstruowany". Fajny TBN a reszta ok, choć (jak zwykle się przyczepię) tak naprawdę niewiele wiadomo. Parametry podawane przez producenta szału nie robią na tle innych mocnych 0W20 (np z tych z 508/509 czy z normami MB/BMW) dlatego z tą alternatywą dla olejów racingowych to bym był ostrożny bo widzę znacznie lepszych kandydatów. Weryfikacja pozostałych podstawowych parametrów dała by lepszy obraz. Cena wysoka ale ta marka tania nie jest.
 
Właśnie widzę, że się czepiasz :p

Yacco ma łącznie 6 olejów w lepkości 0W-20 na naszym rynku, wszystkie "skrojone" pod konkretne normy. 508/509 też. Są raczej niszowi więc mogą sobie pozwolić na takie rozdrobnienie i pokrycie kosztów wysoką marżą. Coś za coś.

Sam olej jest mocno zamieszany (co najmniej 5 różnych baz) i widać że Yacco się przyłożyło do zrobienia czegoś ciekawego. Mam jeszcze jeden olej do opisania, z normą BMW LL-12FE i tam już tak ciekawie nie jest. Wiadomo, najlepiej byłoby zrobić kompleksową analizę, ale to nie jest koszt na zbiórkę, zwłaszcza do dość niszowego oleju i lepkości.

A "wyczynowych" to specjalnie dałem to słowo w ciapkach. Nie chodziło mi o odpowiedniki topowych Millersa CFS, Motula 300V czy Fuchsa Pro Race, tylko bardziej o oleje które różne marki reklamują jako sportowe i na reklamie się kończy. Yacco samo z siebie ma przecież serię Galaxie dedykowaną do jazdy wyczynowej.
 
Back
Top