• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

M1 0w40 FS vs. M1 0w40 esp x3

xtremesystems

Użytkownik
Pytanie mam odnośnie w/w olejów. Wiem że jeden jest nisko popiołowy a drugi wysoko.
I to w mojej sytuacji nieistotne

Natomiast pytanie o ochronę silnika i degradację?
Który w tych dwóch kwestiach jest lepszy

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
@xtremesystems przylaczam się do pytania bo mogę stosować oba oleje i tez zastanawiam się który będzie lepszy . Albo inaczej zadać pytanie poprawnie wg forumowiczów który powinienem wybrać
Post automatically merged:

Jak mam być szczery. Głupie pytanie zadałeś :)
Nie jest głupie . Nie ma głupich pytań . Jak ktoś nie wie albo ma wątpliwości to zadaje pytanie . Jeżeli mogę zalać do mojego silnika oba oleje to muszę dokonać wyboru wg jakiś kryteriów
 
Last edited:
Patrząc na analizy, to te oleje nie różnią się jakoś strasznie między sobą, obydwa na GTL+PAO+Estry, pakiety też bardzo podobne, prawdę mówiąc X3 wygląda jakby miał tylko wycięty wapń w porównaniu z FS-em.
 
Patrząc na analizy, to te oleje nie różnią się jakoś strasznie między sobą, obydwa na GTL+PAO+Estry, pakiety też bardzo podobne, prawdę mówiąc X3 wygląda jakby miał tylko wycięty wapń w porównaniu z FS-em.
A to dobrze czy źle z tym wapniem jeśli chodzi o ochronę i degradację?

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Te oleje oprócz dość oczywistej różnicy jaka jest ilość popiołów, która przede wszystkim w dużym stopniu ogranicza możliwości zastosowania fs 0W40, różnią się nieco charakterystyką. FS 0W40 to moim zdaniem ciekawy olej o bardzo dobrych parametrach wg. karty technicznej. Zwraca uwagę bardzo niska jak na 0W40 lepkość w 100 stopniach, która wynosi 12,6 czyli jest to olej na granicy 0W30 co z jednej strony sprawia, że może on być realną alternatywą gdy rozważamy jakiś olej XW30 ale jednocześnie w wielu przypadkach ta lepkość może być z różnych względów za niska. To nie jest ani zaleta ani wada- po prostu taka charakterystyka. ESP: X3 ma w 100 stopniach 14,1 wg. karty czyli paradoksalnie może to być zaleta w przypadku wielu starszych konstrukcji. Zarówno HTHS jak i temperatura zapłonu również wyższe są dla ESP. W ESP X3 zwraca też uwagę bardzo wysoki wskaźnik lepkości wynoszący 204. Za to wg. karty temperatura płynięcia jest wyraźnie lepsza w przypadku FS-a (aż -60) choć ta w ESP jest z zupełności wystarczająca (-48). Oczywiście są to dane z kart technicznych i w rzeczywistości mogą być mniejsze lub większe odstępstwa w przypadku faktycznych parametrów jednak mozna je traktować jako cenną wskazówkę tym bardziej, że są to dane pochodzące od jednego producenta. Wysoka zawartość popiołów w przypadku FS-a sprawia, że dyskusyjne jest jego stosowanie w przypadku silników z wtryskiem bezpośrednim i z zaawansowanymi systemami katalitycznymi czy nawet w dieslach bez dpf-a. Fajnie było by jak by ktoś rozłożył na czynniki pierwsze obie analizy cząsteczkowe.
 
Mówisz że FS nie za bardzo do wtrysku bezpośredniego. Masz na myśli benzynę czy diesla

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Pytanie mam odnośnie w/w olejów. Wiem że jeden jest nisko popiołowy a drugi wysoko.
I to w mojej sytuacji nieistotne

Natomiast pytanie o ochronę silnika i degradację?
Który w tych dwóch kwestiach jest lepszy

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
Ochronę i degradację? Chcesz zalać ten który ci szybciej silnik wykończy? ;)

A serio to pytanie jest spoko, ale prawdę mówiąc nie doszukiwałbym się wielkich różnic. Dużo zależy od tego do czego chcesz go zalać.

Patrząc na same dane producenta i listę norm, to dla diesela bez DPF FS wg mnie, to olej niemalże "dedykowany" do starszych silników wysokoprężnych patrząc na normy i opis producenta.

Jeżeli benzyna albo nowsze diesle to X3, zwłaszcza że producent deklaruje spełnienie normy SN+ i ma pieczątkę na VW 511. VAG zdaje się zarezerwował tą normę dla mocno obciążonych jednostek w samochodach pokroju RSów chociaż to de facto 504/507 z lepkością xW-40 o ile się nie mylę.
 
Nie mecze tylko zastanawiam się .jeśli mam dwa różne produkty to jeden musi być obiektywnie lepszy od drugiego. Logika

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Niekoniecznie. Mogą mieć inne przeznaczenie. Młotek domowy niekoniecznie będzie gorszy/lepszy od kafara. W tym wypadku jak pisałem, FS wydaje się produktem stricte do diesli, nawet lista norm to potwierdza, a X do nowoczesnych silników. I tyle. Nie ma co szukać dziury w cały.

W ogóle to ten temat nadaje się do doboru oleju, a nie do ogólnej dyskusji skoro szukasz czegoś do swojego samochodu.
 
A 1.6 TDI na commonrail to uważasz że diesel czy nowoczesny silnik?


Nie szukam do mojego . Bo miałem 2x FS teraz mam ESP X3 zalane.
Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 

Zastosowania​

Mobil 1 ESP X3 0W-40 jest zalecany do wysoko wysilonych silników wymagających filtrów cząstek stałych (GPF).

Mobil 1 ESP X3 0W-40 może być stosowany tylko w pojazdach, do których jest rekomendowany. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny z olejami do silników wymagających specyfikacji A40, C30 lub C20.***

A jak zrozumieć to z ulotki????
Bo zawsze mnie to zastanawia. Co prawda dalej w tabelce jest min. 229.51/229.52 co wg. Mnie jest dieslowską norma, oraz C3. A w opisie benzyna zGPF?
 
@xtremesystems Nowoczesność silnika to granica umowna. Każdy może sobie przyjąć jakieś kryterium i według niego stwierdzać, czy dany silnik jest nowoczesny, czy nie.

Moim zdaniem, jeżeli silnik spełnia normę Euro 5, to jest to już nowoczesna jednostka. Dlatego, że jest to norma, której spełnienie jest trudne, wymaga nowoczesnych systemów oczyszczania spalin i chyba nie jest możliwe jej spełnienie bez zastosowania filtra DPF.

Rocznik 2010 to teoretycznie jeszcze Euro 4, chyba że samochód pochodzi z rynku zagranicznego i został doposażony tak, aby już Euro 5 spełniać.
 
@xtremesystems Nowoczesność silnika to granica umowna. Każdy może sobie przyjąć jakieś kryterium i według niego jest to norma, której spełnienie jest trudne, wymaga nowoczesnych systemów oczyszczania spalin i chyba nie jest możliwe jej spełnienie bez zastosowania filtra DPF.
Nieprawda, sa silniki Euro 5 tylko z adblue bez dpf. Filtr dpf jest obowiązkowy od euro 6
 
@xtremesystems Nowoczesność silnika to granica umowna. Każdy może sobie przyjąć jakieś kryterium i według niego stwierdzać, czy dany silnik jest nowoczesny, czy nie.

Moim zdaniem, jeżeli silnik spełnia normę Euro 5, to jest to już nowoczesna jednostka. Dlatego, że jest to norma, której spełnienie jest trudne, wymaga nowoczesnych systemów oczyszczania spalin i chyba nie jest możliwe jej spełnienie bez zastosowania filtra DPF.

Rocznik 2010 to teoretycznie jeszcze Euro 4, chyba że samochód pochodzi z rynku zagranicznego i został doposażony tak, aby już Euro 5 spełniać.
Silnik miał dpf

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top