Zwykłe 5W40 A3/B4 będzie moim zdaniem ok. Z polskich Lotos Synthetic Plus, Orlen Platinum Classic, Specol Gold, z zagranicznych na przykład Eurol Super Lite czy Total Quartz 9000 Energy. Tak naprawdę czego nie wybierzesz będzie dobre, najważniejsze to nie przeciągać interwałów, maksymalnie 10 tys. km. Warto też przed każdą wymianą zastosować płukankę
Do tego silnika jest chyba wymagane A3/B4 bo LL jeszcze w 97 nie istniało. Jeżeli instrukcja wymaga 5W-30 (na pewno 30? niska lepkość jak na 97) to np Valvoline Synpower 5W-30 albo Castrol Magnatec StarStop 5W-30 A3/B4 będą ok.
LPG nie ma większego znaczenia, tutaj ważniejsza jest instalacja i jej regulacja niż olej.
Moim zdaniem, 10W50, 10W60 i 15W50 to zdecydowana przesada. Podejrzewam, że dopuszczenie 15W50 nie dotyczyło naszego położenia geograficznego. Lepiej powinien się tu sprawdzić 5W40 na bazach PAO, na przykład Meguin Super Leichtlauf
@DjStar akurat ma rację, sae40 i sae60 to za wysokie lepkości.
Internety rzeczywiście mówią o 5w30 i 5w40.
Ja lalbym 5w40.
I tak od najtańszych, Lotos, Specol i Orlen z normami a3b4.
Z zagranicznych Castrol, total 9000, Valvoline, motul.
Najwyższa półka, tzn taki rodzynek, czyli meguin/liqui moly 5w40 na pao.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.