• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4

wszystko o produkatach Castrol

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @Gdybyk , @soszo , @Dariusch , @Hubert1 , @razdi342 , @tomikin , @stixman , @Janciak123 i anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A3/B4
  • API SN
Aprobaty:
  • MB 226.5/229.3
Spełnia wymagania:
  • RN0700/0710
  • VW 502.00/505.00
Strona oleju:


castrol-magnatec5w40a3b4-pierwiastki.jpg

castrol-magnatec5w40a3b4-ir1.jpg

castrol-magnatec5w40a3b4-ir2.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt), jest w środku przedziału
  • Indeks lepkości 170, na akceptowalnym poziomie, lepkość nie będzie się nadmiernie zmieniała wraz ze wzrostem temperatury
  • Pakiet dodatków dość klasyczny dla normy A3/B4. Dużo wapnia, fosfor i cynka na standardowym poziomie. Ciekawostką jest sporo boru oraz odrobina molibdenu. Biorąc pod uwagę, że oleje Magnatec są uboższym bratem serii Edge jest to miłe zaskoczenie, można spodziewać się dobrych właściwości ochronnych
  • TBN 11,3 - wysoki, ale można się było spodziewać biorąc pod uwagę normę jaką olej spełnia
  • Wg widma FTIR olej oparty o bazy HC, sporo przeciwutleniacza fenolowego
Podsumowanie: Można powiedzieć, że to klasyczne A3/B4 dopieszczone przez Castrola dodatkami związków molibdenu i boru. Można stosować w silnikach samochodów Mercedes-Benz wymagających norm 226.5 lub 229.3. Olej także sprawdzi się w starszych silnikach wymagających normy A3/B4, także tych podlegających większym obciążeniom.

W wypadku silników dopuszczających normy SN zwróciłbym uwagę na datę konstrukcji oraz ewentualne problemy jakie mogą wyniknąć ze sporej zawartości wapnia. Raczej nie polecamy do silników z nowoczesnymi systemami oczyszczania spalin.

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20210411_130931_01.jpg 20210415_165032.jpg

Opakowanie:
20210331_083757(2).jpg20210331_083844(1).jpg
 
Last edited by a moderator:
No to się doczekałem/doczekaliśmy analizy
1620897715154.png
. ;)

Małe zaskoczenie jak dla mnie, spodziewałem się pakietu P6660 od infineum. A tu proszę, jest Mo :)
 
Czyli wychodzi na to, że to klasyczne HC A3/B4 lecz z ciekawym dodatkiem boru i molibdenu.
Myślę, że w przy kolejnej wymianie wleci do Fabii. Bo tam Castrola nigdy nie było.
Tylko będę musiał zabulić w pewnej dużej hurtowni z końcówką Cars, żeby nie mieć obaw o podrabianie.
Bo podróbki, to jest chyba największy problem olejów castrol.

PS WIEM ŻE NIE MA APROBATY 502 A TYLKO DEKLARACJĘ :eek:
 
Dodatkowo istnieje jakis komponent polarny, podobnie jak przy Aral SuperTronic 0W-40. Pewnie PAM dodany do bezpopiolowego dyspergatowa PIBSA.
Post automatically merged:

Stezenie Mo jest wystarczajace i spelnia swoje zadanie.
 
Last edited by a moderator:
Jeśli chodzi o zakup castrola to jest oficjalny sklep na znanym portalu. Jest tam też jedna z sieciówek, która jest oficjalnym dystrybutorem marki. Ta sieciówka ma też sklep www. i przystępne ceny.
 
@soszo - nawet nie zwróciłem uwagi na datę. Z tego co rozmawiałem z @wlyszkow to albo moja albo jego poczta ma problemy z Castrolem i wiadomości przepadały na filtrach antyspamowych chyba :D Dzisiaj dostałem przez PW.

Nawet maile wiedzą, że Castrol to zło ;)
 
Zero zaskoczenia, solidny produkt lidera rynku, co nie oznacza, że nie istnieją tańsze równie dobre zamienniki innych marek. Magnatec zawsze wyciszał silnik, co potwierdza obecność Mo. Ciekawy jest wysoki tbn, Castrol unika podawania tej informacji w kartach nie rozumiem dlaczego, skoro zdecydowanie jest to atut tego produktu. Jak ktoś uważał ten olej za "zło" to nadal pewnie zdania nie zmieni, bo przecież opinia jest jak d każdy ma swoją.
 
Last edited:
No nareszcie jest😃.
 
Skąd wiadomo że VI wynosi 170? W analizie nie widać rubryczki z indeksem lepkości.
 
Skąd wiadomo że VI wynosi 170? W analizie nie widać rubryczki z indeksem lepkości.
To jest wartość liczona na podstawie KV40 i KV100
 
Ok, dzięki @Triumphator. Ogólnie na moje laickie oko to temu Castrolowi niczego nie brakuje, fajnie wyszedł.
 
Generalnie, wbrew obiegowej opinii, Castrolom niczego nie brakuje.
 
olej jest Ok, ale cena powinna być ok.30% niższa moim zdaniem za serię Magnatec.
 
Powinien być w cenie Eurola SL
 
Czy ktoś z forumowiczów stosował/stosuje ten olej??
 
Panowie wiecie co się stało z ceną tego Castrola?? Sklepy wołają za niego 100 zł za litr, nawet oficjalny dystrybutor???
 
Braki na magazynie wtedy wywalają cene by nikt nie kupywał a oferta pozostaje.
Ja będzie na stanie to cena wróci do normalnego pułapu.
 
Ktoś na znanym portalu napisał że oilclub.pl robił analizę tego oleju i wypadł świetnie, tak wszystko co mieli się sprzedało :O
 
Back
Top