• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol Mannol 7719 for BMW/Mini 0W-40

Miałem ten olej zalany na okres zimowy w poprzednim roku (produkcja 2018r.), interwal 8kkm (sporo jezdzone po mieście). Co ciekawe zimny start był dużo lepszy niż na Motulu 5w30 efe, ale widoczny tutaj test zamrażania mnie rozczarowal. Więcej to nie kupię, lepiej dołożyć do Arala/Castrola/Mobila 0w40 c3.

Jakie konsekwencje może mieć taki poziom wapnia?
 
No i słusznie.
Słusznie to by było, gdyby ktoś wysnuł bezkrytyczny wniosek i rzucił jednoznaczną tezę. Ja tylko zadałem pytanie celem weryfikacji, a nuż ktoś coś o tym oleju wie.

Ten olej jest produktem, który się stosuje na własną odpowiedzialność
No to jak każdy chyba. Jak wlewasz swoje ulubione Total, Meguin, to na czyją odpowiedzialność? Zawsze odpowiada ten, kto zdecydował o doborze, cokolwiek dobrał.

Ten pakiet przypomina mi ACEA A3/B3
O to mniej więcej mi chodzi, gdy wyżej piszę że nie bardzo dla Forda. Więc wcale nie bronię Mannola i jego bazy, wygląda trochę jak jakiś kompromis lepkościowy żeby sie sprzedał i do BMW i do Forda jednocześnie. Więc zrezygnowałem z niego, nie tego dokładnie, ale podobnie to wyglądało na podstawie nominalnych właściwości.

ten rzeczywiście bazuje wyłącznie na PAO, a nie tylko marketing.
A czy to nie jest tak, że 100% PAO to też nie jest dobrze, bo dodatki sie słabo mieszają?
 
@Grzes-beton Tacy gracze jak Total czy Meguin (Liqui Moly) itd. nie moga sobie pozwolic na wpadki. Nie znam olejow tych marek, gdzie by dochodzilo do jakis spekulacji.

Odnosnie rozpuszczalnosci PAO z niektorymi polarnymi dodatkami itd. to rzeczywiscie byl taki problem, lecz to dotyczylo pierwszych olejow bazujacych na tej mieszaninie. Od wielu lat nie ma z tym problemow, juz nawet nie trzeba stosowac klasycznych estrow itp.
 
A czy to nie jest tak, że 100% PAO to też nie jest dobrze, bo dodatki sie słabo mieszają?
Nie. Są od dawna specjalne technologie i mieszalność nie jest żadnym problemem.

No to jak każdy chyba. Jak wlewasz swoje ulubione Total, Meguin, to na czyją odpowiedzialność? Zawsze odpowiada ten, kto zdecydował o doborze, cokolwiek dobrał.
Ja wlewając Meguina, czy polecając Totala, lub Shella, mam pewność solidności i powtarzalności produkcji. Nie porównuj takich graczy do byle Mannola...
 
Tacy gracze jak Total czy Meguin (Liqui Moly) itd. nie moga sobie pozwolic na wpadki.
Ja wlewając Meguina, czy polecając Totala, lub Shella, mam pewność solidności i powtarzalności produkcji. Nie porównuj takich graczy do byle Mannola...
Nie zrozumieliście mnie, nie porównuję olejów, tylko mówie o odpowiedzialności - czy lejesz dobry olej czy zły, odpowiedzialność taka sama. Gdybyś użył słowa "ryzyko", to jak najbardziej, jest większe i mniejsze.
 
Gdybyś użył słowa "ryzyko", to jak najbardziej, jest większe i mniejsze.
To się raczej rozumie samo przez się. Nie będę używał tak radykalnych zwrotów. Mając do wyboru Mannola, a na przykład Arala Supertronic 0W40, wybór dla mnie jest prosty. Cena w tym wypadku nie jest żadnym argumentem.
 
Co ciekawe zimny start był dużo lepszy niż na Motulu 5w30
Jeśli to był okres zimowy, to ten ma 0W, więc to nie dziwi.

widoczny tutaj test zamrażania mnie rozczarowal
Teoretycznie temperaturę krzepnięcia ma -45oC, więc stosunkowo dobrą. Widocznie zanim zakrzepnie, to na mniejszym mrozie -15...-20 się klajstruje i rozklarowywuje.

Jakie konsekwencje może mieć taki poziom wapnia?
LSPI, czyli przedwczesny zapłon na niskich obrotach, dotyczy silników z turbo.
 
Last edited:
Jeśli to był okres zimowy, to ten ma 0W, więc to nie dziwi.
W naszych warunkach nie ma to znaczenia i @poziom1989 wiele razy już to tłumaczył. Nawet przy tegorocznych mrozach 5W było jeszcze daleko do temp. krzepnięcia, żeby miało to jakiś wpływ na pompowalność, w stosunku do 0W.
LSPI, czyli przedwczesny zapłon na niskich obrotach, dotyczy silników z turbo.
Dodajmy, że dotyczy silników turbo z wtryskiem bezpośrednim, bo to dosyć istotna informacja. Inaczej zaraz będą pytania, czy w starym 1.8T trzeba jakiś specjalny olej, żeby zapobiegać LSPI ;)
 
LSPI, czyli przedwczesny zapłon na niskich obrotach, dotyczy silników z turbo.
Nie jest to olej do silników LSPI, co zostało zresztą napisane. Na zjawisko LSPI są narażone silniki z wtryskiem bezpośrednim, ale też nie wszystkie. Trzeba jasno takie rzeczy pisać. Druga sprawa, że olej nie miał zachodzić na A3/B4, bo jest deklarowany troszkę inaczej.

Jeśli to był okres zimowy, to ten ma 0W, więc to nie dziwi.
Kolejny błąd w rozumowaniu. Nie ma znaczenia przy obecnym klimacie, czy to będzie 0W, czy 5W.

się klajstruje i rozklarowywuje.
co się robi?
 
Jakie konsekwencje może mieć taki poziom wapnia?

Dla silnika diesla pewnie żadnych nie będzie. Można domniemywać, że olej z taka zawartością Ca nie spełni wymogów ACEA C3. Ale nikt nie zbadał zawartości popiołów więc można sobie wróżyć z fusów. Np mobile ESP nie mieszczą się w/g rosyjskich analiz z ilością popiołów poniżej 0.8% (0.89-0.92), a wszyscy piszą "jaki to super olej". Nie zrozumcie mnie, że stawiam mannol przed mobilem ale argument o zbyt dużej zawartości wapnia jest do podważenia.
 
1. Chyba nie wierzysz, ze przy tak wysokim stezeniu Ca osiagnie ≤ 0,8 g/100g ?
2. Rosyjskie labolatorium niestety potrafi nieco zawyzyc poziom popiolu siarczanowego.

Oprocz tego ciekawy bylby NOACK tego oleju.
 
W 0.8 nie wierzę ale w < 0.95 już tak. Daleko mu do fullsaps z zawartością Zn/P, więc czemu ma pakiet przypominać A3/B3?
 
Od kiedy bylo mininalne stezenie P i S dla A3/B3 ?
 
Nie kojarze podobnego. Wiec ten pakiet jest dla mnie zagadka, ale z podobnym stezeniem ZnDDP sa/byly na rynku. Po za tym jakie to ma teraz znaczenie ? Bo z tego co widac tam pewnie wprowadzili aktualizacje tego przepisu.
 
Grzes-beton napisał:
Jeśli to był okres zimowy, to ten ma 0W, więc to nie dziwi.
Kolejny błąd w rozumowaniu.
Widzisz, bo ja tak specjalnie, człowiek się uczy na błędach i dzięki temu błędowi nauczyłem się, że jednak powinien mnie dziwić lepszy zimny rozruch na Mannolu 0W. Lub też nie powinien, jednak z zastrzeżeniem zgoła odmiennej przyczyny braku zdziwienia aniżeli ta, która przyczyniła się do powstania błędnego założenia zawartego w rozumowaniu :)
 
Back
Top