jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mannol 7719 for BMW/Mini 0W-40
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Spełnia wymagania:
Opis:
Podsumowanie:
Olej do bólu standardowy, nie wyróżnia się praktycznie niczym poza odrobinę wyższą zawartością molibdenu w stosunku do większości olejów na rynku. Olej dedykowany samochodom z grupy BMW wymagającymi normy Longlife-04. Nie posiada aprobat producent, więc do użytku pogwarancyjnego. Alternatywnie może być stosowany w samochodach wymagających lepkości 0W-40. Biorąc pod uwagę deklarację spełnienia API SN można by się pokusić o stosowanie jako nowocześniejszego zamiennika dla 0W-40 A3/B4 chociaż prawdę mówiąc nie widzimy w tym wiele sensu.
Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:
Opakowanie:
Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @soszo , @Dariusch , @tomikin , @fabian88 , @Jones , @bluebox oraz anonimowych osób. Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- API SN/CF
Spełnia wymagania:
- VW 502.00/505.00
- BMW Longlife-04
- FIAT 9.55535-S2
- Ford WSS-M2937-A
- GM dexos 2
- Mercedes-Benz 229.51/229.31
- Opel GM-LL-A025/B025
- Porsche A40
MANNOL O.E.M. for BMW Mini
www.mannol.de
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 40. Lepkość w 100 stopniach Celsiusza raczej w dolnym przedziale, ale z bezpieczną granicą
- Indeks lepkości VI: 187 - typowa wartość, zapewni dobrą ochronę
- Pakiet dodatków standardowy, sporo wapnia, niewielkie ilości boru - dodatku uniwersalnego. Molibdenu niewiele, ale i tak "ponadprzeciętnie". Mo, podobnie jak bor ma wszechstronne zastosowanie. Krzem jako dodatek antypienny, sód prawdopodobnie jako dyspergent/detergent
- TBN – 8,8 wysoki jak na normę C3 dla której wartością graniczną jest 6
- Na podstawie analizy FTIR możemy powiedzieć, że olej bazuje głównie na HC, z niewielką domieszką PAO
- Olej po 24 godzinach w zamrażalniku widocznie zgęstniał, stracił także przejrzystość
Podsumowanie:
Olej do bólu standardowy, nie wyróżnia się praktycznie niczym poza odrobinę wyższą zawartością molibdenu w stosunku do większości olejów na rynku. Olej dedykowany samochodom z grupy BMW wymagającymi normy Longlife-04. Nie posiada aprobat producent, więc do użytku pogwarancyjnego. Alternatywnie może być stosowany w samochodach wymagających lepkości 0W-40. Biorąc pod uwagę deklarację spełnienia API SN można by się pokusić o stosowanie jako nowocześniejszego zamiennika dla 0W-40 A3/B4 chociaż prawdę mówiąc nie widzimy w tym wiele sensu.
Po 24 godzinach w zamrażalniku Celsjusza:
Opakowanie: