• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol 7730 0W30 504.00/507.00

Pedros

Użytkownik
Samochód
VW PASSAT CFGB
Pytanie: serio zawierają PAO? Zawsze omijałem Mannole i Fanfary szerokim łukiem. A tu takie coś:

76466536-BE90-4C98-A363-6D37E5B3A92F.jpeg



„Innovative energy-saving fully synthetic (PAO-based) premium engine oil with improved low-temperature properties for modern gasoline and diesel engines (including direct injection) with and without turbocharging, including those equipped with pump-injectors (Pumpe-Duse). Developed based on the requirements of VW and DAIMLER.”

Jestem ciekaw co ma w środku. Przy 7715 -producent również zaczyna od zawartości PAO- czyżby?
 
"Marketingowo" dodali nieco, podobnie Ester. Chca sie wyroznic na rynku :>
 
Właśnie zwróciłem uwagę na marketing - a właściwie przekaz bezpośrednio do konsumenta: "dają radę ;)" - w mediach natomiast cisza, nie tracą kasy na reklamę. Swoją drogą w 7715 zastanawia mnie zawartość
"bis(2-ethylhexyl) sebacate" - CH2)8(COOC8H17)2 dlatego może z taką lekką ręką piszą o estrach w oleju :)
 
Tak, to Diester. Smarnosc jest niezla, lecz niska lepkosc 3.2 cSt w 100 ° C, NOACK ca. 17 %.
 
10% tego jest w oleju (7715). Uniwersalny diester -widzę, że dodają to jako główny składnik smarujący w 9930 czyli Diesel Ester (do 50%) - czyli dodatku do paliwa.
 
10% ? Mniej... Jako dodatek do oleju tak czy owak najlepsze sa rodzaje POE, chociaz Diester mozna bardziej dawkowac. Z dodatkami estrowymi trzeba ostroznie. Poniewaz sa konkurencja dla dodatkow o polarnej budowie np. AW/EP, AOs itp.

Np. Mobilowi moge w pelni zaufac.
 
Motul tez, Fuchs tutaj sie nie wypowiem. Ale ExxonMobil nie dorownuja pod katem badan i rozwoju itp. :>
 
Fuchs dorównuje, tylko ich głównym klientem nie jest motoryzacja, ale przemysł (smary) i transport ciężki. Niekoniecznie osobówki i oleje do nich.
 
Fuchs sami badaja itp. tutaj mam pewnosc, ale nie wiem jak z olejami z dodatkiem estrow.
 
Fuchs ma jedną linię pochodzącą z akwizycji Silkolene. Natomiast rzuciłem okiem na YT na fabrykę Mannola - olbrzym i jadą szeroko. Samych płynów do chłodzenia mają taką ilość - świat idzie w odwrotnym kierunku - minimalizowanie oferty. Dziwne.
 
Na myśl o Fanfaro aż mam dreszcze i nawet jeśli to ten sam produkt co Mannol to niesmak zostaje :D.
Swoją drogą jestem ciekaw opinii użytkowników - głównie 7715 bo ten tytułowy to pewnie jeszcze hydrokrakuje się :d
W promocjach można dorwać za czterdzieści parę netto - w sam raz na przepłukanie do trzeciego wypalenia DPF;a - ale być może ten olej ma jakaś wartość solo ( bo z AR to nawet kujawski to majstersztyk).
 
@poziom1989 XOM nikt nie dorówna pod względem R&D ponieważ jest największym przedsiębiorstwem naftowym na świecie. Pod względem wartości 73,7 razy większym od Fuchs Petrolub SE.
 
Jeśli chodzi o rozmach - kapitalizację na giełdzie to fakt. Z reszta mam sentyment do M1 bo ojciec tylko na tym pędził motoryzację całą i faktycznie spisywało się to wyśmienicie.
 
Podsumujmy sagę SCT:

- Mannol
- Fanfaro
- Pemco
- Chempoil

To są marki, pod którymi występują produkty SCT.
 
Back
Top