• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol Ceramo Ester zna ktoś?

Na pewno coś działa bo skład ma "działający", też mam zalany Ceramo Ester od ponad 1200 km od wymiany oleju. Ostatnio miałem dwa kursy po 150 km w obie strony w sumie 300 km, średnio dynamiczna jazda po zadupiach, kręte, dziurawe powiatowe, gminne, wzniesienia w tym miasto Kraków do dworca PKP, więc korki, jazda szarpana, raczej nie da się jeździć oszczędnie. Z ostatnich 2500 km średnie 5,3 L/100 i ani na moment nie drgnęło, choćby o 1/10. Prawdopodobnie, gdybym wyzerował podczas wymiany oleju to pewnie byłoby jeszcze bliżej tych 5 L/100.
 
Faak, zapomniałem że do Amsoila Cetane Booster zacząłem z 4kkm temu dodawać Mannol Diesel Ester na poprawę smarowności B-0. Wg instrukcji i doświadczeń paru osób, MDE też mógł mieć w tym udział z opóźnionym zapłonem.

No słaby tester za mnie, za dużo chcę na raz :) Ale sumarycznie rezultaty są fajne, ostatnio na zimówkach bez większych problemów robiłem 3.5L/100 nie przekraczając 100-110km/h, gdzie na starym 0w30 i bez Mannol Diesel+Ceramo Ester nie dałem rady zejść poniżej 3.8L. Trasa ta sama, ruch podobnie nieduży, bardzo płynna jazda, naprawdę czuję wyraźną różnicę w zużyciu.

Przy dynamicznej jeździe mam wrażenie że różnice są jeszcze większe, na naprawdę grubym przelocie cały czas było 5.1-5.3L, wcześniej raczej takie tempo podchodziło pod ~5,8-6L/100. Fakt że zmieniłem tydzień temu na 'eco' letnie, ale zimówki nie zmieniały wyraźnie spalania, max 0.3L.


Generalnie sumując wszystkie różne siuwaksy czyszczące, uszlachetniające, dodatki olejowe, dobry program silnika(+28KM) i inne czary mary, po zastanowieniu myślę że udało mi się zbić spalanie co najmniej 0.7-0.8L/100km od serii, co jest fajnym wynikiem na i tak już oszczędnym silniku:)
 
Last edited:
To ile teraz robisz na pełnym zbiorniku, a ile robiłeś przed dolewaniem specyfików?
 
zastanawiam się czy dolać cały czy "pół" do oleju (Mannol LU 0w20) ?
do miski wchodzi 3,7l
 
Stosując ten dodatek w olejach klasy ACEA Cx trzeba mieć świadomość, że powstaje olej klasy Ax/Bx
 
A ja zrobiłem interwal na mannol ester (ten bez ceramo) do totala 0W40 i różnicy w spalaniu nie zauważyłem zadnej. Teraz go doleje na interwal z olejem 5W30, roznic w spalaniu nie oczekuję.
 
Nie ma co liczyć na różnicę w spalaniu , u mnie też nie występowała , i u nikogo nie wystąpi , natomiast dodatkowa ochrona estrowa i jej zalety są odczuwalne.
 
To ile teraz robisz na pełnym zbiorniku, a ile robiłeś przed dolewaniem specyfików?
Raczej staram się do końca nie dojeżdżać i tankuję 200-250km wcześniej, by nie musieć tankować jak mi się gdzieś spieszy w trasę. Ale jeśli nie mam jakichś wariackich tras i normalnie jeżdżę, to 1000km na baku(53L) jest spokojnie osiągalne. Może plus minus 80km na baku robiłem mniej przy podobnej jeździe.

P.S. Porównuję do czasów przed programem silnika, zmianą oleju, siuwaksem do paliwa i oleju, wszystko po parę dziesiątych urywało i sumarycznie zrobiła się naprawdę odczuwalna różnica, na pewno ponad 10%.
 
Last edited:
Back
Top