• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol Mannol Diesel Ester 9930

Brokat

Użytkownik
Samochód
Renault Clio IV 1.5 dCi
Ostatnio podczas tankowania na 50l ropy dodałem z ciekawości ok 150-200ml dodatku. Spektakularnych skutków nie było prócz jednego - zauważyłem, że na 3 wtryskiwaczu, gdzie korekta zwykle wynosiła -2mg/suw, a czasami nawetjuż pojawiało się sporadycznie 3 z przodu, nagle zmniejszyła się do -1mg/suw. WTF? 🤔
Dodatkowo zniknęło poszarpywanie podczas hamowania silnikiem przy ok 1750 obr/min
 
Ten środek "obiecywał" jakąś tam warstwę ochronną po dłuższym stosowaniu z tego co kojarzę. Jeśli Ci poprawił coś, to fajnie. BTW: myślałem, że w tym motorze nie ma możliwości odczytu korekt. Przynajmniej w Focusach.
 
Jest zwiazek z poszarpywanien przy hamowaniu silnikiem a wtryskami? Przeciez wtedy paliwo nie jest podawane?
Co do korekty, patrz i podawaj wszystkie, a nie jednego wtrysku. U mnie w jeden dzien wtryski 3 i 1 maja 0,25 i minus 0,25, a 2 i 4 maja po 0. Za to w drugi dzien 3 i 1 maja 0, a 2 i 4 0,25 i minus 0,25.
A jeszcze przy dluzszej trasie wszystkie sie zrownuja i sa blizej 0. Generalnie w nowszych dieslach korekty z kompa nic nie mówią o stanie samych wtryskow. Za duzo zmiennych.
 
@sprajt2 cyt." By zwiększyć komfort jazdy (zmniejszenie hałasu) oraz zmniejszyć emisję spalin realizowane są wtryski wstępne. W tym celu, w układach CR 2 i 3 generacji podczas hamowania silnikiem celowo wtryskuje się do cylindrów silnika małe dawki paliwa.
Też myślałem, że jest inaczej, ale w autach z CR z podanym chwilowym spalaniem zawsze mi coś pokazywało ok. 0,2.
 
Cenna informacja, nie wiedziałem o tym, dzięki.
 
Prędzej nierówne i może się lekko wyrównały po tym specyfiku. Przelałem przez bak kilka butelek tego mannola, nie pamiętam już ile wyszło z tego tysięcy km, ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Auto miało wtedy mniej niż w 100 tys km, wlewałem dla ochrony układu cr, a finalnie przy 115 tys km jeden wtryskiwacz padł i zaczął stukać :)
 
@joshua79 dzisiaj chcialem sprawdzić wskazania kompa i obd przy pussczeniu gazu/hamowanie silnikiem. Wyswietlacz na kompie pokazuje 0,0L/km, a korekty przez OBD przestaja byc rejestrowane (zostaja wartosci z ostatniego momentu wciśnietego gazu).
 
We fiacie tez tak pokazywalo w benzynie. A w berlingo w hdi pokazuje 0,0.
A jak jest faktyczne, raczej mysle, ze Twoja wersja jest blizsza prawdy.
 
W benzynowej Pandzie komp chwilowe pokazuje najmniej 2,0L/100km nieważne jak długo się jedzie bez wciskania gazu. Oba 406 i 307cc natomiast schodzą do 0,0L/100km po dłuższej chwili.
 
Muszę podzielić się swoimi doświadczeniami

Ostatnio jeździłem na ropie bez żadnych dodatków i korekta wtryskiwaczy wychodziła poza 1. Ostatnio kupiłem znowu Mannol Diesel Ester, wlałem i znowu korekta szczególnie na jednym wtryskiwaczu nie wychodzi poza 1 - ten środek naprawdę działa.
 
Coś tam zawsze działał .
Przypomnę tylko "userom" ze strony Mannola - Efekt aplikacji staje się zauważalny po 20 godzinach jazdy (około 1200-1600 km).
 
Back
Top