• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Mannol Mannol diesel ester additiv korekty przed i po

Forest

Użytkownik
Samochód
Mercedes B250 211HP 7G-DCT 4Matic, VW Golf V GT Sport 2.0 TDI 170HP
Wczoraj zatankowałem prawie 20L żeby rozrzedzić nieco tego przedawkowanego Mannola

Spalanie średnie przed i po dodaniu Mannol 9930:

Przed: 6,63L/100km
Po: 6,49L/100km

Są to prezyzyjne dane obliczone od tankowania do tankowania w aplikacji Fuelio.

Trasa powtarzalna, ok 10km do pracy, czasem trasy 20km. Nie staram się jeździć oszczędniej. Jeżdżę jak zawsze. Osobiście uważam ten wynik za granicę błędu. Ostatnie dni nawet są chłodniejsze, więc teoretycznie jest to też na korzyść Mannola bo jednak zimny silnik pali więcej na początku. Cóż. Testuje dalej. Teraz wypalę cały bak i zobaczymy jak wyjdzie.

Wysłane z HTC U12+ [Tapatalka]
 

JohnJohn

Użytkownik
Samochód
Ford Focus II FL, 1.6 TDCi 90KM
Osobiście uważam, że nie ma co liczyć na oszczędności w paliwie w małych silnikach szarpiących się w osobówkach ;)
Ale warto kontrolować, czy zużycie jakoś drastycznie nie wzrasta po zastosowaniu dodatku.

Dla mnie istotniejsze jest utrzymanie układu paliwowego w dobrym stanie (czystość, smarowanie pompy i wtryskiwaczy - przynajmniej teoretycznie) i milsza jazda - lepsza reakcja na pedał gazu, głównie w dieslu.

Forest, nie masz wrażenia, że Mannol trochę jednak zamula?
 

Michalos12

Użytkownik
Samochód
citroen C3 1.4hdi 68km.
Ja przejechałem na manolu ponad 1000km, stosując podwójną dawkę na bak.
Jedyne co zauważyłem na nim to że auto przestało dymic czarnym dymem, nawet przy bardzo dużych obciążeniach, czyli cos czyści.
Spalenie paliwa takie samo +- 0.2-0.3L/100km.
Silnik pracuje nadal tak samo, zero zmiany na glosniej/ciszej.
Ranne opalanie również bez zmian, pali za pierwszym grzaniem świec.
Reakcja na pedał gazu, według mnie minimalnie lepsza- mannol ma dodać te 1-2 cetany wiecej, ale czy to aż tak da widoczną reakcję na pedał gazu?.
Testowane na 1.4 hdi 68km CR
 

Zbyszko

Użytkownik
Samochód
Mercedes Benz W251
Teraz widzę, że jest wątek specjalnie dla Mannola. Ogólnie szału nie robi. W październiku nie wprowadziłem danych, więc ten miesiąc odpada.


 

Operator 1988

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2.0 dCi bez dpf
Tankowanie z wczoraj i oczywiście korekty
 

Attachments

  • Screenshot_20201122-074110.png
    Screenshot_20201122-074110.png
    200,6 KB · Odwiedzin: 165

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 mk1 2.0 HDI 109
Śledzę dyskusję i jeśli chodzi o stosowanie dodatków do paliwa mam jedno spostrzeżenie - skąd wiecie ile dokładnie zostało wam paliwa w baku? Bez tej wiedzy stosowanie dawek zgodnie z instrukcją producenta środka jest raczej ciężkie do eykonania, bo lanie na oko powoduje wielkie zdziwienie, że nic się nie dzieje, albo staje się ono ekonomicznie nieuzasadnione.

Wskaźnik poziomu paliwa to wartość orientacyjna, wiele razy się o tym przykonałem tankując z tego samego dystrybutora i mimo, że wskaźnik paliwa był za każdym razem w tym samym miejscu to różnica w ilość paliwa jaką byłem w stanie zatankować dochodziła do kilu litrów (sposób tankowania zawsze tak sam).

Nie wiem jakie tolerancje dopuszcza producent manola ale jeśli musi być dokładnie tyle ile przewidział, to nie wiem co trzeba zrobić i jak dokładnym być, żeby proporcje paliwa/dodatku w baku się zgłodziły.
 

Operator 1988

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2.0 dCi bez dpf
Ja tam nigdy nie zjeżdżam paliwa do końca tankuje przy 1/4 zbiornika, wlałem 43litry paliwa do tego 80ml mannola i tyle co będzie to będzie jak będzie gorzej to nie będę stosował i tyle,
 

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 mk1 2.0 HDI 109
Ok ale zgodnie z tym co zalecają producenci dodatków i zdrowy rozsądek, najpierw powinno się wlać dodatek a dopiero potem lać paliwo, trochę ciężko się wtedy wstrzelić z idealna ilością.

Druga sprawa, wlałeś 2x więcej dodatku niż przewiduje instrukcja, nie wiem co w ten sposób chciałeś osiągnąć.
 

wuwok

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa E 1.3CDTI Vw Golf 6 1.6 MPI Bmw f750 GS
Ja dodaje dodatek na "oko" .Wiem ile samochód mi +/- pali a zawsze tankuje do pełna i zeruje licznik przebiegu. Dodatek mam w samochodzie na 40l paliwa [przygotowany w małej buteleczce] A bak ma 45l. Czyli po 800km jadę na stację paliw. Nie ma sobie co utrudniać pewnych rzeczy. To nie apteka.
A co powiesz na korekty?chyba szału nie ma?mam wrażenie czy się bardziej rozjechały?
 

Operator 1988

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2.0 dCi bez dpf
No trochę tak, to chyba ostatni zbiornik z Mannolem, wracam do Standyne zobaczymy co będzie dalej
 

wuwok

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa E 1.3CDTI Vw Golf 6 1.6 MPI Bmw f750 GS
Jeśli Standyne wlejesz to może też podgląd korekt??Będzie porównanie... Ja po twoim teście Mannol zostawiłem na półce. Kończy mi sie AR to chętnie bym coś na test zakupił. :)
 

MelMC

Użytkownik
Samochód
BMW E39 530d
Akurat u mnie praktycznie co do litra pokrywa się wskazanie paliwomierz z dystrybutorem.
 

wuwok

Użytkownik
Samochód
Opel Corsa E 1.3CDTI Vw Golf 6 1.6 MPI Bmw f750 GS
Ale nie mów że cię to samego nie zastanawia..
 
Last edited by a moderator:

Operator 1988

Użytkownik
Samochód
Renault Laguna 2.0 dCi bez dpf
Dziś trasa 70 km w odwiedziny do brata i 70 z powrotem
Post automatically merged:

I bądź tu mądry człowieku
 

Attachments

  • Screenshot_20201122-165613.png
    Screenshot_20201122-165613.png
    200,6 KB · Odwiedzin: 137

joshua79

Użytkownik
Samochód
Focus II 1.6 TDCI
Nikt z aptekarską dokładnością nie dozuje dodatków. Niewielkie przedawkowanie nie przeszkadza i na pewno producent ma to na uwadze.
Co do podwójnego dawkowania, potrójnego itd., to nie ma raczej uzasadnienia. Jest coś takiego jak roztwór nasycony i w nieskończoność nie da się ulepszać cieczy, tak jak i dosładzać herbaty - w końcu cukier przestanie się rozpuszczać.
 
Top