• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol, Fanfaro oraz SCT - ogólna dyskusja

Na portalu są dostępne klocki hamulcowe SCT. Nie wspomniał bo może jeszcze wiąże to umowa z klockami Breck.
 
Raczej nie potrzebują. Większość dużych firm olejowych nie robi dodatków, albo robi je w wersji minimum i wcale nie są popularne. Po pierwsze dodatek sugeruje, że olej bazowy nie jest wystarczająco dobry, a po drugie większość kasy mają raczej z przerobu ropy, nie z handlu produktami detalicznymi.

Dlatego Liqui Moly ma kupę dodatków do wszystkiego, a BP nie ma żadnego.
Orlen cały biznes olejowy traktuje raczej po macoszemu. Kilka lat temu można słyszałem opinię, że generalnie są nieogarnieci i nie ma spójnej strategii dla tej części ich biznesu. Oni z tego kokosów nie mają i sprzedaż olejów to pewnie kilka % ich przychodów więc na tym się nie koncentrują. Tam są zupełnie inne priorytety. W tak dużej firmie to nawet jeśli są osoby, które mają np. pomysł na dodatki to ich projekty mogą zupełnie nikogo nie obchodzić jeśli są one tak naprawdę nic nieznaczące w skali koncernu. Z kawy czy hod-dogów mają pewnie dużo wieksze dochody niz z olejów o potencjalnych dodatkach nie wspominając. Odnoszę natomiast wrażenie, ze Orlen jest opóźniony w kwesti zmiany cen swych produktów co w dobie szalejącej inflacji jest dobre dla zwykłego Kowalskiego.
Post automatically merged:

@jerseyAdmin
Skoro zatem produkcja dodatków może wskazywać słabą bazę to czemu właśnie LM tego tyle ma?
Bo Liqui Moly to jest przede wszystkim firma od dodatków a nie olejów. A właściwie była. Dodatki były pierwsze i to one stnowią DNA tej firmy (choć nieco się to zmieniło przez lata). Liqui Moly de facto nie produkuje sama olejów bo wszystkie oleje robione są w zakładach Meguina (choć mam info, że mają rozlewnie w Chinach tylko niekoniecznie się przyznają), który został przez nich kupiony ale funkcjonuje jako teoretycznie niezależna firma i marka. Poza tym tak naprawdę dobry olej nie musi oznaczać rezygnacji z dodatku tak jak mocny silnik nie oznacza rezygnacji z możliwości podniesienia mu mocy.
 
Last edited:
Zobaczcie jakie cuda u Mannola :)
Mannol_04207_cz_pop_up_mk1.jpg
 
A co ci tam nie pasuje
 
Czy tam choć jedno słowo jest napisane ,ze mi nie pasuje ?
 
Po tych zawirowaniach u Specola z różnymi olejami to już wolę ten Mannol 504/507
 
Czy olej dobry czy nie to nie wiem, ale marketingu to specol powinien się od nich uczyć.
to na pewno
Post automatically merged:

Po tych zawirowaniach u Specola z różnymi olejami to już wolę ten Mannol 504/507
A widziałeś analizę Specola 504/507? Parametry trzyma na bardzo wysokim poziomie. Akurat do tego oleju trodno się przyczepić i jest to jedyny tak dokładnie pzrebadany Polski olej. Tyle, ze cena niska nie jest ale niestety jak się stosuje przepis pod aprobatę na nowszym pakiecie to kosztuje. .
 
Last edited:
SCT filtry oleju odradzam, kiedyś lat temu kupiłem do Seicento i po paru miesiącach bardzo długo kontrolka ciśnienia oleju nie gasła, i było słychać jakby na sucho silnik chwilę chodził, myślę pewnie mało używane auto to dla tego, ale po zmianie filtra na filtrona wszystko wróciło do normy.
 
to na pewno
Post automatically merged:


A widziałeś analizę Specola 504/507? Parametry trzyma na bardzo wysokim poziomie. Akurat do tego oleju trodno się przyczepić i jest to jedyny tak dokładnie pzrebadany Polski olej. Tyle, ze cena niska nie jest ale niestety jak się stosuje przepis pod aprobatę na nowszym pakiecie to kosztuje. .
Aktualnie cena tego Specola nie jest niczym uzasadniona jeżeli producenci, jak np Lotos, mają nowsze pakiety dodatków API SP w tej normie oraz mają aprobaty, nie tylko specyfikacje
 
Ale żeby nie było że wszystko kiepskie to kupowałem wiele razy filtr kabinowy dla teścia do KIA Picanto, ASO mu wymieniało i był ok. pasował idealnie. Mannola olej też wydawał się ok. Seicento no i bardzo duży wybór płynów chłodniczych, chyba jedyna firma z dobrą ceną i zamiennikiem dla drogiego płynu Toyoty.
 
Aktualnie cena tego Specola nie jest niczym uzasadniona jeżeli producenci, jak np Lotos, mają nowsze pakiety dodatków API SP w tej normie oraz mają aprobaty, nie tylko specyfikacje
Mylisz się. Cena jest uzasadniona. Lotos stosuje tańszy pakiet. Ten sam pakiet stosuje Orlen i można go faktycznie kupić nawet nieco taniej ale nie wiadomo jak długo. Nie wiem gdzie i w jakiej cenie można nabyć Orlen spełniający SP bo na razie wszędzie widze tylko starszą wersję. Jak wiesz to daj linka.
Post automatically merged:

I lotos ma olej tanszy, wystarczy kupic w butelkach 1l.
To, że można taniej kupić w opakowaniu 1l niż w 4l świadczy tylko o tym, że cena nie jest normalna tylko wynika z chwilowych zawirowań rynkowych.
 
Lotos w nowej odsłonie API SP to jest tańszy pakiet...? Jak dobrze poszukasz to znajdziesz i Orlen z API SP, nie trzeba do tego dużego wysiłku. Specola i Lotosa dzieli kilka złotych różnicy z tym, że Lotos ma nowszy pakiet. Z mojej strony tyle.
 
Back
Top