• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol Molibden Additive 9991

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
IMG_20210202_135059.jpg
IMG_20210202_135106.jpg

Post automatically merged:

Ktoś stosował?
Zakupiłem z ciekawości, cena śmieszna 15 zł/opakowanie.
Do samochodu nie wleje, ale do silnika agregatu prądotwórczego TAK !
Chociaż tam nie mam jak sprawdzić czy cokolwiek dał.
W temperaturze pokojowej dość gęsty, zapachowo neutralny, ciemno szary kolor.
Świeży, data produkcji 06/2020
 
View attachment 5930View attachment 5931
Post automatically merged:

Ktoś stosował?
Zakupiłem z ciekawości, cena śmieszna 15 zł/opakowanie.
Do samochodu nie wleje, ale do silnika agregatu prądotwórczego TAK !
Chociaż tam nie mam jak sprawdzić czy cokolwiek dał.
W temperaturze pokojowej dość gęsty, zapachowo neutralny, ciemno szary kolor.
Świeży, data produkcji 06/2020
Najtańsza wersja Molibdenu plus polimer,zagęszcza wycisza podnosi lepkość oleju
 
Nie wiem czego się spodziewales po bardzo tanim produkcie marki która kojarzy się z bardzo tanimi produktami. Chociaż uważam że stylistyka ich opakowan jest bardzo ładna i nasz specol mógłby się uczyć
 
Nie polecam dodawać estrów na własną rękę. Mimo to, że zawiera gotowy pakiet dodatków z AO itd. Smarność tego estru jest bardzo wysoka, lecz o niskiej lepkości 3.2 cSt w 100°C NOACK 17%, to rodzaj Diestru.
 
Do starszego auta polecam,efekty organoleptyczne bezcenne.
 
Zakupiłem parę miesięcy temu i nadal grzeje miejsce na półce. Jakoś nie mogę się przemóc żeby go wlać. Zbyt mało info o nim na forach.
 
Ja kupiłem już drugi do następnej wymiany oleju,
 
@Jacek Cz tutaj masz mój opis
 
Ktoś stosował?
Stosowałem w volvo 2.0T B+LPG 2002 163KM. Był taki czas, że założyłem hak i ciągałem przyczepe dość często. Nie były to lekkie ładunki, było tak 1-1,5t zależy. Volvo jeździło na 5W40 Lotosie, Orlenie lub Specolu a ten dodatek lałem żeby miał trochę łatwiej w trudniejszych warunkach (ten motor szybko się nagrzewał i lubił trzymać sobie 105*C przy jezdzie z przyczepą). Co do dodatku organoleptycznie nic nie zauważyłem, motor nigdy wcześniej ani nigdy później się nie przegrzał, temperature lubiłem sprawdzać bo miałem tel podłączony pod obd z bt i nic na + się po tym nie zmieniło. Nie wiem oczywiście jakby było przy analizie.
 
Generalnie warty wlania czy sobie odpuścić? Może faktycznie dać jakieś benefity? U mnie pracowałby z Hellixem Ultra... chyba korba bokiem nie wyjdzie? XD
 
A same polimery zawarte w nim mogą w jakiś sposób przyczynić się do wcześniejszego zużycia oleju?
 
Nie wiem jaki stosują, ale pewnie jakiś tani, o wysokim SSI. Ogólnie na to pytanie nie odpowiem nie znając składu i jaki to może mieć wpływ na daną formulacje.
 
Jestem po zużyciu całej puchy tego preparatu w Avensisie T25 z silnikiem 1CD-FTV. Pierwsze wrażenia po odkręceniu puchy... glut totalny, gdyby nie fakt, że do tego silnika można lać nawet 20w50 nigdy nie odważyłbym się tego wlać. (Nie wiem czy coś top wnosi ale..) Testowałem na różnych powierzchniach i organoleptycznie mogę stwierdzić, że niweluje tarcie wyraźnie lepiej od samego oleju. Ale do rzeczy, wlany do 6 litrów świeżego Shella Helixa Ultra 0W40. Jedyne co mogę stwierdzić po przejechaniu 500km to, że zimne rozruchy są cichsze oraz sama praca silnika jakby bardziej jedwabista. Ciśnienie oleju mniej więcej takie same , temperatury niestety nie mogę sprawdzi ć. Czy warto to wlać? Jeśli ktoś lubi cichszą pracę jego klekota... tak, choć różnie może to wyglądać w innych silnikach. Czy faktycznie zmniejsza tarcie i chroni silnik lepiej niż sam olej? Niestety ale nie da się tek tak łatwo sprawdzić, ale jednak COŚ wnosi.
 
Mannol zmienił numerację na 9091 znalazłem jeden komentarz (który ma 4 kciuki w górę ) na allegro że środek się pogorszył
Cytuję:
Mannol 9091 jest bez porównania do dodatku MOS2 Mannol 9991 który był jego poprzednikiem. Poprzednik był bardzo gęsty, szary, stalowy - wręcz nie chciał wylecieć z opakowania. Widać było, że faktycznie jest tam wymieszana znaczna ilość MOS2 (tak jak możemy sami wymieszać kupując suchy). Ten produkt jest bardzo rzadki, niebieski, prawie przeźroczysty w niczym nie przypomina ani poprzednika 9991 ani innych gotowych produktów z MOS2 takich jak Liqui Moly. Niestety żałuje zakupu i muszę pożegnać się z tą serią produktów od Mannol. Dzwoniłem do dystrybutora i poprzednik 9991 w zakręcanej butelce nie będzie już dostępny
 
Back
Top