• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Manualna skrzynia biegów - Fabia 1 MR '2007

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Podczas zmiany oleju silnikowego zauważyłem, że poci się uszczelniacz półosi.
Generalnie nie jest to duży wyciek, ale fajnie by było to ogarnąć.
Przy okazji chcę wymienić olej.
Wchodzą go 2 litry i z tego co wiem jest to 75W90, ale w instrukcji nie ma podanej klasy.
Liczę na wasze podpowiedzi.
 
Powinien być olej o oznaczeniu g060726, czyli 75w, oryginalny olej ma kv40 - 35. Oleje spełniające normę to Fuchs Titan Sintofluid 75w i Ravenol mtf-3 75w. Castrol ma dobre oleje przekładniowe, ale nie wymienia dokładnie norm, które spełnia.
 
Z racji tego, że fabia ma już sprzęgło na końcówce, to niedługo idzie do mechanika.
Od razu zlecimy wymiana uszczelniacza i oleju.
Czy mógłby ktoś jeszcze potwierdzić lub zaprzeczyć postowi @Marconi , że ma być olej 75W z normą G 060726?
 
No i już po wymianie.

Niestety mechanik nie posłuchał się prośby i wlał Total Gear 8 75W80.

Na razie skrzynia nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów ani nie chodzi jakoś ciężej.

Waszym zdaniem lepiej od razu wlać Fuchsa czy na razie jeździć, obserwować i nasłuchiwać?
 
Tak wygląda Eurol 75w (identyczne parametry z Fuchsem):

Tak wygląda olej serwisowy z inną normą, ale w przypadku Fuchsa występuje też w oleju 75w:

Analiza Totala jest na forum. Ja bym wolał olej zgodny z wymogami producenta.
 
@Michalos12 a co zwiększa się wraz z oporem?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
W końcu dojrzałem żeby pozbyć się w cholere totala mimo, że skrzynia się nawet jako tako na tym pracuje.
Teraz mam dylematat, w innym temacie do podobnego modelu i tej samej generacji 6Y jest zalecany 75W90
A u mnie polecacie 75W
Chciałbym mieć spokój już na kolejne dajmy 100 000km i chce wlać coś co na pewno się sprawdzi.
Lać VW501.50 czy VW G 060726 A2 lub jego zamiennik w postaci fuchsa/eurola 75W?
 
A kod skrzyni znasz?
 
Back
Top