• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Manualne skrzynie bieg贸w

luckyboy

Pod nadzorem
Lokalizacja
Toru艅
Samoch贸d
1.6 HDi 92 FAP DV6DTED
Wychodzi na to, 偶e mamy te same skrzynie bieg贸w 馃槄
Skrzynie mo偶e inne ale takie same prze艂o偶enia jak wszystkie VAG 1.4/1.6
Te偶 przy 3000obr/min mam 100km/h na 5 biegu
Skrzynia bardzo wygodna do jazdy po mie艣cie, praktycznie wystarczy 3 bieg, idzie od 1000obr/min
 
Zgadza sie, m贸j tez idzie jak diesel od 1000 obr, bardzo elastyczny silnik.
 
Pami臋tajcie tylko o wadzie skrzyni do 1.6 (nie wiem czy ta sama byla w innych silnikach. P臋kaja nity, kt贸re w ciagu kilku sekund robia m艂yn w skrzyni. Po rewizji nity by艂y zastapione przez 艣ruby.
 
Skrzynie o oznaczeniach DUU, DUV, DUS, DUW, ERT s膮 na nitach w dyfrze, kt贸re mog膮 si臋 zerwa膰. Stosowane przez wiele lat w po艂膮czeniu z silnikiem 1.4 i 1.6
 
Ja sie o tym dowiedzialem w niecodzienny sposob. Pojechalem 200km obejrzec (i docelowo kupic) A3 1.6. Na miejscu gosc dal mi kluczyki i z dzieczyna pojechalismy na jazde pr贸bna, przejechane mniej niz 100m, jakis zgrzyt, dzwiek jak wiertarki, 艂ubudu, loniec jazdy. Wysiadam a pod autem ka艂u偶a. Oddalismy kluczyki i onie艣mieleni przezyciami wrocilismy do Wroc艂awia 馃榿馃榿, a po miesiacu kupilem a3 z 1.8T.
 
Ja mam ert, ale pracuje jak nowa, cicha jest
 
To nie jest tak, ze skrzynia zaczyna byc stopniowo glosna i w koncu cos pada. Bo to nie elementy pracujace maja wade. Tylko mocowania. Nit p臋ka w 1/1000 sekundy i po 5 sekundach od tego zdarzenia masz po skrzyni.
Oczywi艣cie ekonomicznie nie jest oplacalne, ale mozna podobno te nity za wczasu wymienic na sruby, tylko, ze taniej bedzie kupic sprawna uzywke po rewizji.
 
Pami臋tajcie tylko o wadzie skrzyni do 1.6 (nie wiem czy ta sama byla w innych silnikach. P臋kaja nity, kt贸re w ciagu kilku sekund robia m艂yn w skrzyni. Po rewizji nity by艂y zastapione przez 艣ruby.
Skrzynie o oznaczeniach DUU, DUV, DUS, DUW, ERT s膮 na nitach w dyfrze, kt贸re mog膮 si臋 zerwa膰. Stosowane przez wiele lat w po艂膮czeniu z silnikiem 1.4 i 1.6
Od 2001r te nity mia艂y powi臋kszon膮 艣rednic臋 z 9mm na 11mm. Moja jest z grubszymi nitami, 280.000km i 偶yje.
A 艣ruby to akcja naprawcza...
 
Back
Top