• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

"Marelli Aftermarket wprowadza na polski rynek oleje Oiltek"

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Ciekawe czy będą mieli 5W-40 A3/B4. Jak tak to będzie można zrobić porównanie z Shell HU 5W-40 :D
 

DjStar

Użytkownik
Samochód
-
Też się właśnie zastanawiam czy to będzie Shell w innym opakowaniu czy jednak będą jakieś różnice
 

Navi

Użytkownik
Samochód
bmw x3 3.0 m54b30
Teroetycznie grubas, lepkość dużo wyższa niż w shell hu 5w40 + nie ma aprobaty bmw - mi wyszukiwarka nakazuję kupić c3.
1622037286863.png
 

DjStar

Użytkownik
Samochód
-
Temperatura płynięcia wskazywałaby na bazę ciut lepszą niż zwykłe HC?
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Raczej GTL, MSDS sa rowniez typowe jak dla Shella.
 

Alex

Użytkownik
Samochód
Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
Temperaturę płynięcia na poziomie -51C mają też oleje bazujące na samym HC, jak Selenia K P.E. w badaniach rosyjskich wyszła im właśnie taka wartość, a olej spełnia zarówno C3, jak i MB 229.51 więc na PAO raczej nie może bazować, bo takich olejów w lepkości 5W40 nie ma na rynku.
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
@Alex ogolnie nie polecam sie opieram na podstawie tego parametru, bo nawet przy mieszaninie PAO mozna uzyskac ca. -40°C SAE 5W-40 :>

Odnosnie grupy III (+) to rowniez kwestia PPD oraz wiskozatora.
 

Alex

Użytkownik
Samochód
Alfa 147 2.0 T.S. / Fiat 500 1.4 16V / Volvo C30 1.8 16V
Właśnie wiem, dlatego pełna zgoda, że temperatura płynięcia ma niewiele wspólnego z zastosowanymi bazami, zwłaszcza ta deklarowana w karcie, a nie pochodząca z badania.
 

DjStar

Użytkownik
Samochód
-
Oboje macie rację, wiem o tym, że ten parametr to nie jest wyrocznia. Ale oleje o których piszecie to jest raczej nisza na rynku, w większości przypadków (tak jak i w tym) myślę, że można założyć, że nie będzie to nietypowa receptura, zatem można też założyć, że będzie to GTL, jak napisał @poziom1989
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
To spoko. Można by zrobić analizę i porównać z orlenowskimi produktami czy warto płacić "Włochom" ;) czy lepiej zostać przy rodzimych produktach.
 

Marconi

Użytkownik
Parametry w kartach podobne do HX8 ECT, a ten olej u Rosjan to gtl z nowym pakietem. Jeśli to jest to samo, to dobra propozycja w tej cenie.
 

Ari

Nowy użytkownik
Porównałem Helix HX8 ECT 5w40 i ten MM 5w40 C3

Parametry jak temp. zapłonu, temp. płynięcia i gęstość @ 15 stopni są praktycznie identyczne

Ale MM ma lepkość kinematyczna 75 przy 40 i 13.25 przy 100 stopniach

Shell ma 84,7 przy 40 i 14 przy 100 stopniach

Czym może być ta różnica podyktowana ?
 
Top