• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Master 2.3 cdi. Jak się ma norma producenta do silnika po remoncie?

Piociula

Użytkownik
Lokalizacja
Łódź
Samochód
Auris 1.33 Dual vvti
Marka samochodu
Renault Master
Budżet/ile litrów
250/8l.
Styl jazdy
Silnik
2.3 cdi
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Rn 0720
Jaki olej masz obecnie
Jakiś LOTOS
Panowie, Auto rocznik 2009. Wymagana norma to Rn 0720. Jak w tytule silnik po kapitalce. Chciałem kupić coś polskiego, ale wybór w C4 ogranicza się tylko do Orlenu Max Expert 5w30 C4. Zastanawiam się, czy norma producenta dalej obowiązuje? Jeśli nie to co mógłbym zalać i w jakiej normie? Z różnych względów, które niekoniecznie chciałbym prezentować na forum olejowym, obecnie nie pasują mi 2 duże polskie koncerny (przy całym szacunku do inżynierów tam pracujących).
Może coś polecicie od innych polskich firm?
 
Jeśli dalej masz ekologię DPF to zostań przy C4. Moja Mastera jeździ na Neste 5w30 C4, też po wymianie słupka, serwis po naprawie wlał Castrol a 10w40...... Po 4 tys wlałem olej zgodnie ze specyfikacją
 
To nie tak, że wymiana słupka. Pełny remont- nowe tłoki, pierścienie, panewki, szlif wału, honowanie, itp. W takim układzie pytanie o normę producenta wydaje się zasadne...
 
Klasa lepkości a specyfikacja oleju to dwie różne sprawy . Tak DPF dyktuje tu normę C4, to typowy low saps (0.79% max) . Orlen to grubszy olej, ale analiza jest już bardzo stara, trzeba by wykonac ponownie analize ;)
 
W pierwszym kroku proponowałbym zastanowić się nad zakresami lepkości.
Jeśli po pomiarach wyszło że układ korbowodowy miesci sie w specyfikacji producenta, jakość wykończenia powierzchni czopów korbowodu również, pierścienie mają tę samą siłe nacisku - wtedy jest juz blizej do stwierdzenia czy fabryczne 5W30 jest ok czy nie.

Jak juz podstawa dostanie określona wtedy wg mnie można zacząć patrzeć na pozostałe elementy, co jeszcze pownien spełniać a co jest dostępne na rynku.
 
Dzięki za odpowiedzi. Pomiary nie będą robione, auto już śmiga od 20 kkm. Myślę jednak, że jakość powierzchni i pasowań nijak się nie ma do fabrycznych! W związku z tym zastanawiam się nad zostaniem przy C4 ale z lepkością poszedłbym lekko w górę tj. 5w40. Co myślicie?
 
Te silniki bez DPF wcześniej jeździły na 5w40. Po dołożeniu DPF producent obniżył lepkość, bo nie miał oleju 5w40 do DPF.
 
Teoretycznie można też zastosować 5w40 C3, np Platinum Max Expert czy Eurol Turbo Di, niski kwas jak na C3
 
Już nie wnikam. 8 tysi wydane i trzeba cieszyć się tym co jest. Co myślisz o Specolu C3 ( popiół 0,7%)?
 
Klasa lepkości a specyfikacja oleju to dwie różne sprawy . Tak DPF dyktuje tu normę C4, to typowy low saps (0.79% max) . Orlen to grubszy olej, ale analiza jest już bardzo stara, trzeba by wykonac ponownie analize ;)
Tak dla ścisłości to max poziom poniżej 0,8% to mid saps a tutaj mamy low saps poniżej 0,5%.
Na dotarcie możesz zaleać nawet 10W40 ale docelowo 5W30 z C4 ewentualnie coś z 504/507.
Co się stało że był remont i jaki przebieg? Te silniki wbrew wielu opinią są dość odporne i w większości przypadków te 400-500 tys. robią bez problemu nawet przy wymianach co 30-40 tys jeśli auto lata w dalszych trasach.
 
Remont przy 300 kkm, ale auto od handlarza więc przebieg niepewny. Może zrobił już 400-500 kkm. Dokładnie nie pamiętam co było ale objaw był taki, że podczas pracy coś zaczęło tłuc metalicznie z każdym obrotem wału. Było jasne, że to b.poważna usterka, która skończy się remontem silnika. Auto z tych "najlepszych na świecie - firmowe", więc nie dociekaliśmy dokładnie.
 
Back
Top