• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Master 2.3 cdi. Jak się ma norma producenta do silnika po remoncie?

Piociula

Użytkownik
Lokalizacja
Łódź
Samochód
Auris 1.33 Dual vvti
Marka samochodu
Renault Master
Budżet/ile litrów
250/8l.
Styl jazdy
Silnik
2.3 cdi
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Rn 0720
Jaki olej masz obecnie
Jakiś LOTOS
Panowie, Auto rocznik 2009. Wymagana norma to Rn 0720. Jak w tytule silnik po kapitalce. Chciałem kupić coś polskiego, ale wybór w C4 ogranicza się tylko do Orlenu Max Expert 5w30 C4. Zastanawiam się, czy norma producenta dalej obowiązuje? Jeśli nie to co mógłbym zalać i w jakiej normie? Z różnych względów, które niekoniecznie chciałbym prezentować na forum olejowym, obecnie nie pasują mi 2 duże polskie koncerny (przy całym szacunku do inżynierów tam pracujących).
Może coś polecicie od innych polskich firm?
 
Wątpliwe jest aby przebieg był autentyczny - tak to niestety wygląda. Jak nadwozie blaszak to jeszcze przebiegi 50-70 tys/rok są realne - przy aucie w międzynarodówce 150-200 tys/rok to standard. Poziom popiołów przy normie producenta to 0,5% ale tam filtry zwykle nie sprawiają problemów dlatego przy użytkowaniu w trasie możesz też zastosować olej z C3. Jeśli Specol to polecam ten z 504/507. Trudno mi się wypowiadać w kwestii spasowań silnika po remoncie i jak się to ma do fabrycznych i czy podniesienie lepkości do 5W40 ma sens. Ale jak już to przy użytkowaniu auta w trasie może mieć to sens.
 
Witam.
Nie znam się specjalnie na olejach ale znam się na masterach, serwisuje flote około 30 samochodów, wszystkie jeżdżą na ELFie 5w30 z normą RN0720 i auta robią przebiegi po 600 tyś bez zaglądania do silnika więc raczej jest to dobry olej z stym że auta na spedycji po europie więc tylko trasa.
 
Witam.
Nie znam się specjalnie na olejach ale znam się na masterach, serwisuje flote około 30 samochodów, wszystkie jeżdżą na ELFie 5w30 z normą RN0720 i auta robią przebiegi po 600 tyś bez zaglądania do silnika więc raczej jest to dobry olej z stym że auta na spedycji po europie więc tylko trasa.
Każde uczciwie zrobione RN0720 jest niezłe. Norma i pakiet wymuszają, że oleje będą do siebie zbliżone, choć oczywiście różnice mogą być. Elf w tym wypadku nie jest zły i jest tani. Ze względu jednak na fakt, ze Elf może pochodzić z kilku różnych fabryk rozsianych "po całym świecie" to wiesze zaufanie osobiście mam do Eurola robionego w jednej fabryce, który jest w zbliżonej cenie czy do Texaco, który również cenowo wypada bardzo korzystnie. 600 tys. w międzynarodówce 2.3 dci powinien wytrzymać bez problemu.
 
Back
Top