• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Maszyny ogrodowe czym zalewacie ? ( Kosiarka,pilarka )

  • Thread starter Deleted member 2321
  • Start date
Ja dzisiaj taki mix zapodałem. Końcówka ok. 200 ml LM MOS2 Leichtlauf 10w40 + świeżutki Amsoil Small engine Oil 10w30
 

Attachments

  • IMG_20220430_143203.jpg
    IMG_20220430_143203.jpg
    3,7 MB · Odwiedzin: 194
Mam nową kosiarkę z silnikiem Hondy GCVx 170. Na razie zalana jest olejem Biggsa SAE30 i sądziłem, że kosiarki muszą mieć jakieś dedykowane oleje, ze względu na warunki w jakich pracują, ale trafiłem teraz na ten temat i pewnie na pierwszej wymianie zaleje jej Sustine 5w40 bo akurat taki stosuje w aucie i zostało mi jeszcze z wymiany. Ewentualnie kupię jej tego Amsoila Small Engine, jak myślicie co będzie lepsze?

Drugie pytanie to kiedy mogę dodać AR9100? Już po tych 5h czy przy trzeciej wymianie po kolejnych 10h?
 
A w jakich to warunkach pracują kosiarki?
 
No bądźmy poważni. Chyba każdy wie w jakich. Jak nie wiesz to prześledź ten temat. Było tam to napisane. Zamiast zadawać bezsensowne pytania lepiej podaj odpowiedź na moje.
 
@Arbi89, moja kosiara "jeździ" na takim oleju, jaki aktualnie mam w samochodzie.
No teraz akurat nie jeździ na Amsoilu SS, tylko na Orlenie 0w40 (też na PAO ;)), ale przez dobre 4 lata wstecz lałem do niej GM Dexos1 gen2.
 
@Arbi89
Trudne warunki to ma silnik w spycharce, albo w WLS50... Co strasznego się dzieje kosiarce? Non stop ma na full otwartą przepustnicę? W Kanionie Śmierci kosi? Zresztą przy pojemnościowym wyznaczniku mocy 28 KM/litr no faktycznie jej ciężko jak cholera. 🤣 Odpowiadając na twoje pytanie - zalej LM 5W30 Molygen i dopraw AR9100 albo lepiej tym całym pakietem AR... 🤣
 
Nie napisałem, że są trudne tylko specyficzne. Chłodzenie powietrzem, wysokie temperatury, ciągła praca w zapyleniu, brak filtra, małe pojemności, niewielka ilość oleju, smarowanie rozbryzgowe. Myślałem, że takie warunki wymagają specjalnego oleju, który zresztą zaleca instrukcja, ale zdążyłem się już zorientować, że można lać samochodowy, także dzięki @ozzy1979 za wszystkie dobre rady. Nigdzie też nie napisałem, że kosiarka ma ciężko. Widzę że niektórzy na tym forum lubią przypisywać komuś słowa, które nie padły, żeby tylko kogoś ośmieszyć.
 
@Arbi89
Zalej dobry samochodowy, często wymieniaj i będzie git.
 
Tak na prawdę większość kosiarek chodzi na olejach sae30 i to tych najtańszych i żyją po kilkanaście lat. Moja ma 18 lat, obrabia 2 działki po ok.1000m2, silnik chodzi jak ta lala ("lepszy" olej ma od 5 lat, tak zawsze na Briggsie)...... Sęk w tym, że silnik zdrowy a cała reszta mocno już zużyta
 
Fakt , akurat silnik to najmocniejsza strona w kosiarkach nawet tych chińskich. U mnie stary NAC z 2010 roku chodzi jak brzytwa, po zimie pali za 4-5 razem, w sezonie "na strzal" na ori świecy :) w zeszłym roku kupiłem NACA na Loncinie narazie chodzi na briggsie i wszystko elegancko śmiga.
 
0w20 teraz popularne więc mam pytanie.

Małe silniki ze smarowaniem rozbryzgowym też mogą jeździć na takim 0w20? I czemu akurat taki briggs mówi że stosowanie 10w30 może zwiększyć pobór oleju, a najlepszą ochronę daje 15w50?


1657136407082.png
 
W wypadku maszyn ogrodowych akurat wysokie lepkości mogą mieć sens ze względu na sposób smarowania i podejrzewam chłodzenie powietrzem, a nie cieczą (chociaż nie wiem jak jest w tym konkretnym wypadku).
 
Do kosiarki Briggs&Stratton 650series zalane SHELL HELIX ULTRA 5W30, bo mi zostało.
 
Moja lotos 10w40
 
Do kosiarki Briggs&Stratton 650series zalane SHELL HELIX ULTRA 5W30, bo mi zostało.
U mnie do tego samego silnika od Total 5w30 przez Castrol 5w40, Trawol 10w30, SAE30, aż do miksu wszystkiego co znajduje się akurat w garażu - nawet z potrzeby chwili bliżej nie określonej brunatnej cieczy w plastikowym kanistrze pokrytym pajęczyną. To jedzie na wszystkim.
 
Hmmm...


Ciekawe. Co prawda spalinowej nie posiadam, ale intrygujące.
 
Do Loncina 166cm wpadło 400 ml Briggsa sae 30 i 100 ml elfa 10w40.
 
Ja zalewam do loncina 123cm briggsa sae30 jak i do tungsrama prisma 40.
 
mam pewien problem i liczę na Waszą pomoc, mam kosiarkę spalinową z marketu Jula, jakaś najtańsza, chińczyk. W tym roku jest dla niej drugi sezon, raczej nie ma u mnie dużo pracy, myślę że ze 20 motogodzin rocznie to max. Po pierwszym sezonie który był jeszcze krótszy, może z 10 MTG, zmieniłem olej przed zimą z fabrycznego na Castrola 5w30. Paliwo leje 95 z jakimiś resztkami Archoilów z pustych butelek. Dzisiaj poszedłem sobie pokosić, po ok. 30 minutach pracy kosiarka zaczęła przerywać i po chwili zgasła. Myślałem że skończyło się paliwo, ale okazało się że jednak nie, odpaliłem ją ponownie, popracowała kilkanaście sekund i znowu zgasła, od tamtej pory już się w ogóle nie uruchamia. Odstała z 5 min na równej powierzhni i sprawdziłem poziom oleju - prawie połowa skali na bagnecie czyli w normie, kolor oleju słomkowy, jak nowy. Sprawdziłem filtr powietrza (tą gąbkę) - nie była bardzo usyfiona. Ktoś ma jakiś pomysł co się mogło wydarzyć? Aha, od kilku tankowań w paliwie jest trochę oleju 2T, bo zostało mi trochę paliwa rozrobionego już z olejem po starej kosie i pomieszałem je z czystym paliwem.
 
W pierwszym zdaniu zawiera się odpowiedź na twoje problemy
 
Back
Top