• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Orlen Max Expert Dex1 5W30 z Hyundai ix20 1.6 MPI G4FC

wszystko o produkatach Orlen

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Samochód - Hyundai ix20 1.6MPI G4FC
Przebieg - 69109km
Interwał - 11109km
Czas pracy - 240h 10 miesięcy
Olej - Orlen ME Dex1 5W30
Poprzedni olej - Lotos Synthetic 5W30 A5B5+AR9100

Olej jakby trochę się już wysłużył. Miałem zmienić po 8kkm, potem po 10kkm ale nie zmieniłem oleju tylko samochód.

Samochód robi na co dzień odcinki 2x10km. Z tras zaliczył wyjazd zagraniczny ok 2x1500km i krajowy 2x400km.

hyundai-i20-icp.jpg
 
Last edited by a moderator:
Z większego ekranu (rozdzielczości) wycinkę trzeba zrobić.
 
Na pdf wygląda to dobrze ale zrzut wychodzi słabo jak widać.

Patrzę, że wpisano dodano olej - 3. Czemu nie wiem. Dodalem 100ml oleju po wyjeździe wakacyjnym. I 100ml na koniec ale to już po pobraniu próbki.
 
Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się że są duże spadki lepkości w stosunku do oleju świeżego: 21% dla 40 stC i 15% dla 100 stC
 
Jeśli uznać wyniki VOA za wzór to tak. Spadek lepkości jest znaczny, ilość paliwa nie jest aż taka duża żeby to spowodowała.
 
Czy takie duże spadki mają wpływ na zużycie silnika podczas jego eksploatacji?
 
Skoro nie ilość paliwa w oleju jest przyczyną co może być tym czynnikiem? Może jakość tego oleju?
 
Nie wiem co ma na to wpływ. Ineks lepkości jest wyższy niż z fabryki. Trzeba by zbadać świeży olej ten który zalalem. Nawet jeszcze chyba go mam ale nie zamierzam aż tak dociekać. W moim trybie użytkowania powinienem go zmienić przed 10kkm. Po za tym nie mam uwag. "Wyprawkę" miałem już zakupioną.
 
Chyba lepszym wyborem jest wymienić taki Orlen co 6-8 tyś km niż kupować 2x droższy olej i robić na nim 12-15 tyś?
 
Tak jak napisałem. Wyprawka na wymianę kupiona, olej dex1, filtr oleju i kabinowy. Auto stety czy niestety sprzedane.
 
Podmieniłem grafikę na normalnych rozmiarów, chociaż i tak chyba wszystko już znane.

VI podskoczył bo lepkość w 40 stopniach jest znacząco niższa. Ciekaw jestem skąd ten spadek bo paliwa dużo nie ma. Wiem, że na BITOGu było trochę olejów, zarówno SAE 30 jak i 40 które traciły sporo na lepkości mimo niewielkiego rozrzedzenia paliwem. Marki od lewa do prawa - Shell, Mobil i t.d. Inna sprawa, że olej nie wyszedł z widełek normy więc w sumie niespecjalnie jest się czym przejmować.
 
Last edited:
Back
Top