• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

OEM Maxeon Eco 5W30 RDL-5 fabryczne zalanie Renault T480 TC

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Samochód - Ciągnik siodłowy Renault T480 TC
Przebieg - 97665km
Interwał - 97665km
Czas pracy - 1439h 9-miesięcy
Olej - fabryczny (prawdopodobnie) Maxeon Eco 5W30 RDL-5

Trochę kolorowo ale to pierwszy interwał. Następnym razem zrobię chociaż same pierwiastki świeżego oleju żeby zobaczyć skład. Zawartość niklu jest niepokojąca ale nie wiadomo czy to nie jest jakiś marker.

renault-t480-icp.jpg
 
Last edited by a moderator:
Nikiel wszedł z pierścieni - normalne przy docieraniu (wał jest z cro-mo 40, z cylindra też nie mógł wejść) i podkreślenie tego na czerwono jest bez sensu w ciężarówce.

Ważny głos w dyskusji o rzekomej konieczności szybkiej wymiany oleju w okresie docierania.

Dziwne, że w obu autach masz podbity potas - możliwa wadliwa kalibracja spektrometru w laboratorium.
 
Wstawiona normalna grafika.

Nie byłbym pewny czy to kwestia dotarcia, część śmieci mogła pozostać po fabryce, ale może też być problem z silnikiem zwłaszcza że komentarz labu uwzględnia że to nowy silnik. Trzeba by sprawdzić co się pojawi po kolejnej wymianie.
 
Zobaczymy. Przez chwilę pomyślałem żeby już pobrać próbkę ale przecież to auto "służbowe". Jak ma się coś zsrać to trudno, byle nie w drodze. Poczekam do końca interwału.
 
Back
Top