• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Maxima CRX Eco 10W30 Renault Range T480

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Przedstawiam analizę oleju silnikowego Maxima CRX Eco 10W30 E9/E7 z ciągnika siodłowego Renault Range T480.


Maxima CRX Eco 10W30 to olej serwisowy Renault Trucks produkowany przez Total.
Screenshot_20200602-082857_Drive (2).jpg

Auto jest w „kontrakcie serwisowym” więc analiza nie ma wpływu na jakiekolwiek zmiany w interwale wymiany czy rodzaju/marki stosowanego oleju. Zrobiona ot tak dla zaspokojenia ciekawości i mam nadzieję , że nie tylko mojej. W tym momencie w silniku pływa już świeża maxima.

Przebieg samochodu w momencie pobierania próbki to 194905km – 2957 godzin pracy silnika, a na analizowanym oleju 99006km ok 1500 godzin z czego wychodzi średnia prędkość ok 66 kmh . Ilość oleju w silniku to 33 litry. Dolane 2 razy po 2 litry. Wskaźnik pokazuje pół stanu więc oceniam, że silnik zużył ok 7-8 litrów na ten interwał.
Wg wskazań komputera temperatura pracy oleju to 100-110stC. Na podjazdach potrafi wskoczyć i 120stC. (skacze co 10)

Silnik DTI13 sześcio-cylindrowy rzędowy o pojemności skokowej ok 12800ccm mocy 480KM/2400Nm

20200516_103745.jpg 20200516_104511.jpg 20200516_114002.jpg

Trochę miedzią sypnęło. Po za tym chyba całkiem ok.
 
33 litry oleju, 8 wymian w mojej Kijance :D

Dzięki wielkie za analizę, ciekawie to wygląda w porównaniu do osobówek. Widać, jak bardzo pojemność i rodzaj pracy silnika (niskoobrotowy, wysokie obciążenia, ale stałe) oraz pojemność miski olejowej wpływa na zużycie jednostki które tutaj jest praktycznie pomijalne. Podobne parametry (pomijając miedź) czasami widuje się w mocniej obciążanych osobówkach po 10 tysiącach kilometrów przebiegu.
 
Dzięki za analizę. Potwierdza się że w olejach ciężarówkowych cały czas królują pakiety wapniowo-magnezowe.
Zużyciowo imho nieźle, bo oprócz miedzi, niejedna osobówka wychodzi gorzej i to na dużo mniejszym dystansie.
Skąd tyle miedzi w oleju?
Np. Łożyska wału, tuleje itp.

 
Kurczę wyglada to rewelacyjnie . Niektóre fury mają tyle żelaza po interwale 10k :D
 
Jeździłem takim autem przez cały poprzedni rok, miałem na dolewke Wolfa 5w30 UHPD, myslalem że auto zalane jest jakimś fabrycznym również 5w30. Interwal wymiany został przeciagniety o jakieś 40kkm względem wskazania komputera (Kiedy zszedlem z auta miało jakieś 230kkm nalatane) i potrafilo przepalic 5l oleju 20kkm, ale sporo ciężkich tonazy i jazda pld. Niemcy, Brennero-Italia. Motor i praca skrzynia biegów świetne, ale dla mnie pozycja za kierownicą i komfort mieszkania w środku niski.
 
Ja też nie pieje z zachwytu nad renówką. Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma ;)

Scanią choć w mniejszej kabinie jeździło mi się lepiej. Auto na interwał 90 tys km oleju brało od poziomu max do połowy bagnetu.

Moje trasy to głównie PL-FR z reguły dołem Niemiec, Kabotaż po Francji. Czasem zdarzy się Hiszpania.

Dobra to nie wątek o ciężarówkach tylko o oleju. Pozdrawiam
 
To co ile zmienia się olej w takich bydlakach??
 
Z tego co mi wiadomo to od 90tys km w scanii do 150tys w Iveco ale ten ma coś około 50 litrów oleju w misce.
Renault 100tys, a Mercedes wg wskazań kompa czyli ok 130km.
Te cztery marki są u mnie we firmie (gdzie pracuję). Można powiedzieć każdy pies z innej budy bo aut jest 12szt.
 
Last edited:
Np. Łożyska wału, tuleje itp.

Raczej nie. Miedz na panewkach to juz ostatnia warstwa i agonia. Wczesniej sa warstwy z m.in cyny lub ołowiu. Bardziej bym obstawial łożysko turbosprezarki
 
@soszo dzięki za miłą niespodziankę,bardzo ciekawa analiza nie codziennie ogląda się analizy oleju z dużych samochodów:)
 
@Robert1 Nie ma sprawy. Za jakiś czas spróbuję zrobić UOA shell rimula. Może z iveco po ponad 100tys. Auto też starsze ponad 650tys km na liczniku. To bardziej popularny olej i niektórzy chyba nawet stosują go w osobówkach.
 
To co ile zmienia się olej w takich bydlakach??

Tak jak napisal kolega soszo, ale jeździłem w firmach że starszym taborem, gdzie wlasciciele mieli wykupione juz pojazdy dla siebie i większość skracala interwal do 40kkm. Przeważnie był lany lotos/Orlen, ale głównie ze względu na cenę.
 
.
Z tego co mi wiadomo to od 90tys km w scanii do 150tys w Iveco ale ten ma coś około 50 litrów oleju w misce.
Renault 100tys, a Mercedes wg wskazań kompa czyli ok 130km.

Muszę to sprostować bo głupoty napisałem jeśli chodzi o ilość oleju w Iveco bo jest 28.5 lub 31 litrów. Czyli mniej jak w reni. Przy czym interwał 150 tyś jest zalecany przez producenta, tylko teraz już nie wiem na jakiej podstawie.
Rozmawiałem z kolegą co ujeżdża to Iveco, w tej chwili ma 44kkm na oleju, ma jeździć do 100tys więc mam jeszcze trochę wolnego od analiz.
 
Last edited:
Back
Top