• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda 3 BL 2.0 LF MZR DISI 111kW

IdleHand

Nowy użytkownik
Samochód
-Mazda 3 BL 2.0 LF MZR DISI 111kW
Witam wszystkich forumowiczów.

Jaki olej polecacie do Mazdy 3 BL 2.0 LF MZR DISI 111kW?
Specyfikacja producenta to 5W30, API SL/SM, ACEA A3/A5.
Ostatnio lałem 5W30 Millers'a XF Longlife Eco + Archoil AR 9100 i płukanka AR 2820 - wymiana robiona 19 grudnia 2018 i już jestem po 10 tysiącach km.
Przy okazji chcę też wymienić olej w manualnej skrzyni biegów; według zaleceń producenta powinien to być olej 75W80 GL-4.

Co polecacie do tego silnika i skrzyni biegów?
 
Hm, dziwne te zalecenia ...
Jeździsz na oleju klasy A5, czyli lekkobieżnym.
Ja chciałem Ci zaproponować odrobinę "gęstszy", klasy A3 5w30, ale u Ravenola takowych olejów brak ...
Są, ale już z lepkością xW40
5w30 może być C3, czyli odpowiednik A3, tylko midsaps.
 
Z 5w30 jet Shell z normą A3/B4, będzie full saps i lepkość zostanie.
 
Nie widzę sensu zmiany A5 na A3, zwłaszcza że producent silnika dopuszcza olej lekkobieżny.

Jeżeli Millers Ci nie odpowiada, to Amsoil Signature Series A5/B5 5W-30, Eneos Premium Hyper Multi 5W-30, Total Quartz A5/B5 (9000 albo Ineo ECS).

Nasz forumowy partner [mention]tomek evo[/mention] ma teraz promocję na Penrite'a - to też są bardzo dobre oleje, a z promocją moga być opłacalne, więc napisz do niego i zapytaj o A5/B5 5W-30 tej marki.

Chociaż szczerze mówiąc ja bym został przy Millersie.
 
jerseyAdmin napisał:
Nie widzę sensu zmiany A5 na A3, zwłaszcza że producent silnika dopuszcza olej lekkobieżny.

Jeżeli Millers Ci nie odpowiada, to Amsoil Signature Series A5/B5 5W-30, Eneos Premium Hyper Multi 5W-30, Total Quartz A5/B5 (9000 albo Ineo ECS).

Nasz forumowy partner @tomek evo ma teraz promocję na Penrite'a - to też są bardzo dobre oleje, a z promocją moga być opłacalne, więc napisz do niego i zapytaj o A5/B5 5W-30 tej marki.

Chociaż szczerze mówiąc ja bym został przy Millersie.

W sumie wszystko jest dobrze z Millers'em, więc jak nic lepszego nie znajdę to zostanę przy nim tylko chyba tym razem doleję AR 9200 zamiast 9100. W fabryce i w ASO leją Dexelia Ultra.
Sprawdzę tego Penrite'a i zobaczę jeszcze Amsoil Signature Series.
SACZI napisał:
Hm, dziwne te zalecenia ...
Jeździsz na oleju klasy A5, czyli lekkobieżnym.
Ja chciałem Ci zaproponować odrobinę "gęstszy", klasy A3 5w30, ale u Ravenola takowych olejów brak ...
Są, ale już z lepkością xW40
5w30 może być C3, czyli odpowiednik A3, tylko midsaps.
Też się zastanawiam odnośnie spec ACEA, bo A5 jest pod ciaśniej spasowane gdzie A3 pod luźniej spasowane silniki. . .hmm duża rozbieżność :roll: - może podpytam na forum mazdy jakie jest spasowanie w tych silnikach :?:

Zastanawiałem się czy może Motul miałby coś dobrego pod tę specyfikację? A może coś w wyzszej normie SN?

A możecie coś polecić do skrzyni biegów z 75W80 GL-4? Słyszałem, że bezkonkurencyjnym i polecanym jest Redline, ale może ktoś by jeszcze coś podobnego do Redline podpowiedział.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
 
[mention]IdleHand[/mention], zaczynam podejrzewać, że pasowania nie mają nic do rzeczy ...
Skoro japońscy producenci dopuszczają oleje klas A5, A3, C3 oraz lepkości od 0w20, po 5w40, oznacza to, że co wlejesz do silnika, będzie dobrze.
Tak jest w przypadku Hond.

Jaki masz styl jazdy?
Lubisz silnik podkręcić pod czerwony zakres?
Jeżeli tak, to A3 z HTHS powyżej 3.5, jak jeździsz spokojnie, to zostań przy A5.
 
[mention]SACZI[/mention] zdarza się, że cisnę, ale nie bez przerwy; można powiedzieć, że styl bardziej dynamiczny.
 
No to ja sugeruję olej "mocniejszy" ...
Nie proponuję żadnego konkretnego oleju, ale zastanowiłbym się nad A3/B4 5w30.
 
No to ja sugeruję olej "mocniejszy" ...
Nie proponuję żadnego konkretnego oleju, ale zastanowiłbym się nad A3/B4 5w30.
tym razem rozglądam się za A3 5W30 tak jak sugerowałeś Saczi. Znalazłem następujące oleje i zastanawiam się który będzie najlepszy. Sugestie mile widziane, a może ktoś poleca któryś z nich z autopsji?

1. Mitasu - w sumie nie wiem, który wybrać bo mam 5 do wyboru: MJ-P01 GOLD PLUS SP 5W-30 albo MJ-101 GOLD SN 5W-30 albo MJ-F11 SPECJAL F 5W-30 albo MJ-M11 MOLY-TRIMER SM/CF 5W-30 albo MJ-111 PAO SN 5W-30 - jeżeli patrzeć na lepkość to ostatni z Mitasu MJ-111 wypada najlepiej z lepkością kinematyczną oraz z HTHS [cP] - 3,504 (norma ASTM D-5481)
2. Millers Trident professional C3 5W30 lub Millers XF Premium C2 C3 5w30
4. Eurol Syntence 5W-30 lub Eurol Ultrance VA 0W-30

Czy w ogóle mogę rozważyć A3/C3 5W40 (producent zaleca 0W20/5W30)? Czy lepiej zostać przy 5W30?
- Eurol Fluence 5W-40

Z góry dziękuję za pomoc.
 
Z Mitasu MJ-101 było długo a namiętnie testowane przez kolegę w 2 litrowym silniku Kii, też wolnossącym i był bardzo zadowolony z tego jak silnik działał. Więc tego mogę polecić z propozycji.
 
Z Mitasu MJ-101 było długo a namiętnie testowane przez kolegę w 2 litrowym silniku Kii, też wolnossącym i był bardzo zadowolony z tego jak silnik działał. Więc tego mogę polecić z propozycji.
A czy testujący kolega lał jeszcze jakieś modyfikatory tarcia czy tylko sam MJ-101?
 
Sam olej. Z mojego polecenia ;), a ja raczej nie zalecam dodatków.
 
Myślę, że mogę zawęzić typowanie do Mitasu MJ-101 i ciągle myślę o MJ-111.
Czy ktoś porównywał te dwa oleje albo ich specyfikacje pod kątem wolnossącego silnika z bezpośrednim wtryskiem?

Mam jeszcze jedno pytanie, czy może polecacie jakąś konkretną płukankę; ostatnio używałem Archoil AR2820.
 
Te oleje różnią się głównie normami, parametry wynikają z tych norm. Jeden i drugi to oleje lekkobieżne, z tym że MJ-101 jest oparty o normy amerykańskie (API SN+RC) a MJ-111 o europejskie (ACEA A1/A5) plus dodatek w postaci norm producentów.

Jeden i drugi zapewnią podobną ochronę wg mnie. Na plus dla 101 jest wyższa norma API, dla 111 ciut lepsze niektóre parametry. Instrukcja dopuszcza dobór wg obu norm więc wg mnie weź ten którego bańka ci się bardziej podoba :) Jeżdziłeś na ACEA A5 do tej pory, to może MJ-111. Będzie bardziej podobny do olejów które lałeś do tej pory.

Co do płukanek to w sumie jakakolwiek będzie ok, w takich szybkich to chodzi raczej o jak najlepsze spuszczenie oleju w czym płukanki pomagają niż jakieś wielkie czyszczenie.
 
MJ-111 o europejskie (ACEA A1/A5)
Ale w normach tego oleju jest też npisane ACEA C3/C2, A1/B1 i A5/B5 🙄 - rozumiem, że spełnia on podane normy - ale jak ja mam to rozumieć, jak szukam A3/C3; jak to jest z tymi normami?😵
Ogólnie to szukałem A3/C3 żeby był mocniejszy od poprzedniego - Millers - tak do bardziej dynamicznej jazdy; ehh. Z tego wynika, że Mitasu nie ma takiego oleju, albo ja go nie widzę.
Chyba, że mam szukac 5W40? ? ? Pomocy!
 
Mitasu chyba podchodzi do określania norm na zasadzie "co nie jest zabronione jest dozwolone". Dlatego jest w opisie MJ-111 taki misz masz, że zgłupieć można.
Zajrzeli do "narzędzia lubrizola" i na tej podstawie wypisali normy jakie olej spełnia ;)

Forumowe Mazdy jeżdźą na PAO 0W40 (Rowe/Meguin). Może idź w tą stronę skoro olej ma być "mocny"
 
Last edited:
Mitasu jest całkiem mocnym olejem. Te formulacje są dość stare i z czasów kiedy normy się jeszcze ze sobą krzyżowały.

@IdleHand - A3 to nie jest olej do "mocniejszej" jazdy, tylko olej ze starą, już nie stosowaną w nowych silnikach normą. Z poziomem ochrony norma nie ma nic wspólnego, wszystkie normy ACEA mają ją na takim samym poziomie, nowsze jeżeli już to są lepsze niż gorsze pod tym względem. To, że A3/B4 chroni lepiej niż A5/B5 czy normy C to taka wiejska legenda. To samo dotyczy norm API - te nowsze są tak samo, albo bardziej restrykcyjne niż stare.

Coś na zasadzie kiedyś to były czasy.
 
MJ-101 i płukanka Millers'a zamówione. Dam znać jak będzie się jeździło.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
 
Back
Top