• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda 5 2006r 2.0 Mzr-cd 143 km usunięty DPF

Oskr5

Użytkownik
Samochód
BMW E39 520i, Honda Civic IX
Marka samochodu
Mazda 5
Budżet/ile litrów
4,1
Styl jazdy
Silnik
2.0 Mzr-cd
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 C1
Jaki olej masz obecnie
10w40 Elf
Witam. Jaki olej polecacie do tego auta? Producent zaleca do wersji z DPF normę C1 . Do wersji bez DPF można lać z normą A5 B5. Skłaniam się raczej do budżetowej marki typu Orlen bądź Specol. Obecnie jest wlany Elf 10w40, co raczej nie powinno mieć miejsca 😉. Dzięki z góry . Oskar
 
Ford Formula F 5W30, Orlen Platinium F 5W30, z trochę droższych Castrol Magnatec A5 5W30, i chyba w przypadku olei A5/B5 skupił bym się na tych trzech. Ewentualnie jeszcze Texaco Energy 5W30
 
Dobra wiadomość jest taka, że masz dopuszczenie stosowania olejów z normami Cx (niskopopiołowe).
Proponuję zakres norm C2/C3. Z C1 będzie ciężko.

Propozycje:
- Orlen Max Expert V lub XD
- Lotos 504507 lub C3
- Specol, Shell, Texaco, ...
 
Jak bez dpf jesteś
To zalej a3/b4
Specol gold 5w30 5l.za 76zl masz
Post automatically merged:

Albo specol Premium c3 5w30 5l.78zl
 
Inne lepkości i wymogi czystości silnika dla tych norm, C i A5 to oleje niskolepkościowe. Co wy macie z laniem przestarzałego A3/B4 do wszystkiego co nie ma DPF?

Ja bym zalał Orlen MaxExpert F 5W-30 albo Lotos Aurum 5W-30 A5/B5, ewentualnie Lotos Synthetic 5W-30 A5/B5. Jeżeli nie masz nic przeciwko polskim olejom to nie ma co głębiej szukać.
 
@Michalos12 a od kiedy to za wyznacznik do stosowania olejów bierzemy to, co stosował właściciel, a nie to, co zaleca producent? ;)
 
Inne lepkości i wymogi czystości silnika dla tych norm, C i A5 to oleje niskolepkościowe. Co wy macie z laniem przestarzałego A3/B4 do wszystkiego co nie ma DPF?

Ja bym zalał Orlen MaxExpert F 5W-30 albo Lotos Aurum 5W-30 A5/B5, ewentualnie Lotos Synthetic 5W-30 A5/B5. Jeżeli nie masz nic przeciwko polskim olejom to nie ma co głębiej szukać.
Właśnie myślałem o Orlenie Max Expert F albo Lotos Aurum A5/B5 . Jestem jak najbardziej za polskimi olejami. Połowa ceny zachodniej konkurencji ,a jakość ta sama. Dzięki
 
Ostatecznie wziąłem Orlen Max Expert V. Parametrami nie różni się praktycznie od Orlen F A5 B5. Ze względu na duży dodatek Boru, mam nadzieję że nieco wyciszy to pracę silnika. Bo aktualnie na Elfie 10w40 pracuje głośno. Wcześniej kiedy miał zalany 5W30 Dexelia pracował cicho. Różnica jest kolosalna. Ale mechanik zadecydował że przebieg powyżej 200 tyś i usunięty filtr cząstek stałych to powinno być półsyntetykiem zalane auto . Osobiście nie pozwoliłbym na taki ruch , ale kupiłem dopiero ten samochód od mojego kolegi teściów, i znam całą historię. Mimo usilnych przekonywań mojego kolegi że ten olej jest nieprawidłowy, słowa mechanika były dla nich święte i zostało 10w40. Także uważajmy na naszych Polskich fachowców.
 
wziąłem Orlen Max Expert V. Parametrami nie różni się praktycznie od Orlen F A5 B5. Ze względu na duży dodatek Boru, mam nadzieję że nieco wyciszy to pracę silnika.
Jak możesz takie rzeczy pisać ...
Porównujesz gruszki do śliwek.
Tyle tutaj tłuczemy w klawiaturę o klasach olejów...

PS
"Bor" to najczęściej dyspergator, więc jego zadaniem jest utrzymywanie w zawiesinie zanieczyszczeń.
 
Chodziło mi o parametry lepkości dokładnie. Nie doprecyzowałem wypowiedzi 😉. Co do boru to mam świadomość że są różne rodzaje, może być dyspergatorem i modyfikatorem tarcia . Dobrze że zwróciłeś uwagę za moje ogólnikowe wpisy , nie ma co wprowadzać w błąd innych użytkowników. Pozdrawiam
 
Co do oleju to już koledzy doradzili, ja od siebie dodam że w tym silniku należy często czyścić smok olejowy, jeśli nie czyściłeś to zrób to jak najszybciej, gdyż zalepienie smoka wiadomo do czego prowadzi. Sensownie jest go płukać co 3cią wymianę oleju
 
Zapycha się ze względu na puszczające podkładki wtryskiwaczy. U mnie były niedawno wymieniane, także jestem spokojny
 
Chociaż w poniedziałek będę zmieniać olej, to spojrzę ja niego kamerką inspekcyjną dla pewności. Może coś zostało na nim, jak to w 15 letnim aucie.

Przed chwilą rozmawiałem z kolegą od którego kupiłem ten samochód, i mówi że 12 tysięcy temu była miska ściągana przy wymianie podkładek i smok był czysty więc nie ma sensu tego robić.
 
Najczęściej, ale niekoniecznie. Związki boru mogą pełnić chyba dowolna rolę więc ten dyspergator to trochę nasze gdybanie, bo to najpopularniejsze zastosowanie.

Wybór wg mnie spoko, olej powinien się sprawdzić. Orlen nie są najlepsze jeżeli chodzi o akustykę, przynajmniej u mnie, ale sprawdzają się o tyle że nie zmieniają się drastycznie z przebiegiem.
 
Back
Top