• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda CX-3 2.0 2019

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Mazda CX-3
Budżet/ile litrów
nie istotne
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20, 5w30 API: SN ACEA: A5
Jaki olej masz obecnie
MAZDA OIL ULTRA 5W30 API: SN ACEA: A5
To znowu ja. Olej do Hondy już wybrałem dzięki wam, to teraz czas na Mazdę małżonki. Auto z 2019, 13tys przebiegu. Auto serwisowane przez ASO póki gwarancja, ale rozumiem, że mogę przyjść ze swoim olejem, o czym do tej pory nie pomyślałem. Oni leją MAZDA OIL ULTRA 5W30 SN, A5. Już były dwie wymiany. Po dotarciu i po roku.

Mazda w 98% jeździ po Krakowie, choć ma lepiej niż moja Honda, bo małżonka ma 10km do pracy. Ale małżonka znów lubi podjechać do rodziców, czyli 800m spod domu na zimnym silniku. Praktycznie codziennie tak jeździ.

Co proponujecie z SN, A5? Dlaczego instrukcja zaleca 0w20 lub 5w30? A niby czemu nie 0w30?

Czy wiadomo kto robi olej dla Mazdy? Można go śmiało lać do tych warunków jazdy?

Dodam, że Mazda sobie delikatnie bierze olej, ASO mówi, że tak ma być. Trochę mnie do dziwi bo moja 8 letnia Honda nie bierze ani grama od wymiany do wymiany.
 
Last edited:
Silników na 0W20 jeżdżą miliony, oni rozebrali kilka. Nie wiadomo, co było w środku. Do tego są modele BMW o trwałości panewek 30 000 km, a np. ta niewysilona Hondzina bez problemu robi 500 000 km i to w skrajnych warunkach klimatycznych, wszak to silnik globalny. Jak dla mnie w ogóle nie ma co porównywać.
Z drugiej strony ile Ty chcesz jeszcze żyć do cholery, skoro trwałość silnika przy przebiegach 5 000/rok zapowiada się na 100 lat :cool:
 
A Piter ZróbToSam, czyli mechanik samochodowy, który rozbiera silniki mówi, że według niego oleje 0w20 powinne być zabronione. Po prostu strzelić sobie w łeb można.
to ten ziom, który w temacie o wydłużaniu życia silnika zabrania lania "zerówek" 0w20 albo 0w30, bo są "za rzadkie"? A w komentarzach pod filmem pisze, że niskie lepkości wymyślono, by szybciej zużywać silniki.

Nie znałem go, to było z pierwszego filmu, który z nim włączyłem. Trochę straszno.
 
Tak naprawdę nie wiadomo, czym jest u ciebie spowodowane to obniżenie lepkości.
Nie ma żadnego dowodu na to, że to kwestia paliwa w oleju. Żeby to sprawdzić trzeba by zrobić porządną analizę.
Może poprostu zastosowany przez ciebie PMO nie dał rady. W sumie ma dość niska klasę API SL, no ale też jest A5/B5 więc normy spełnia...

Zalej jakiś z proponowanych tu 0w20, a po interwale wyślij znowu do badania. Wtedy będziesz miał porównanie. Teoretycznie przy zastosowaniu oleju o niższej lepkości może się też zmniejszyć pobór oleju.

Jak badanie wyjdzie podobnie, albo gorzej to zawsze możesz wrócić do tańszych 5w30.

Nie bój się 0w20, miliony aut na tym jakoś jeździ i jeszcze nie słyszałem o przypadku, żeby komuś się zepsuł silnik z powodu stosowania zgodnie z instrukcją 0w20. Mam wrażenie, że niektórzy magicy z jutuba to by najchętniej do miski olejowej wpierdzielili wiadro towotu, bo jest gęsty i będzie im "najlepiej chronił"...
 
Back
Top