SmartCheetah
Użytkownik
- Samochód
- Chrysler 200C, 3.6 V6 Pentastar
Cześć
Auto mam od niedawna, w zeszłym tygodniu zalałem silnik Eurolem Fortence 5w30, który polecano mi na grupie Mazdy FB, jako, że ten silnik nie lubi "grubych" olei. Ale wgłębiłem się nieco w temat i specyfikacje i zacząłem się obawiać, czy ten olej nie jest jednak zbyt "rzadki" kosztem ochrony...
Przebieg: 7-9k rocznie. Na liczniku obecnie 142k.
Tryb: miasto/trasa 50/50, przy czym najczęściej wygląda to tak, że kręcę się po mieście cały miesiąc robiąc poniżej 300km, a potem wyjeżdżam i robią drugie tyle jednym wyjazdem.
Specyfikacja:
Density at 20°C 0.8475 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 53.3 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 9.6 cSt
Viscosity index 166
Viscosity, dynamic (CCS) 3490 cP
Sulphated ash 1.22 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -48 °C
HTHS <3,5
TBN 10.1
Dla porównania
Eurol Syntence 5w30, który wg. strony jest rekomendowany do tego silnika:
Density at 20°C 0.8504 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 71.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 12.3 cSt
Viscosity index 172
Viscosity, dynamic (CCS) 5590 cP
Sulphated ash 0.67 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -42 °C
HTHS = 3.5
Natomiast na forum Mazdy MPS polecają Valvoline Synpower 5w40.
Moje pytania:
1. Czy mam się obawiać jeżdżenia na obecnym Fortence 5W30?
2. Powinienem zalać 5w30 czy 5W40 przy następnej wymianie?
3. Co powinienem zalać następnym razem, proszę o pomoc w doborze
Auto mam od niedawna, w zeszłym tygodniu zalałem silnik Eurolem Fortence 5w30, który polecano mi na grupie Mazdy FB, jako, że ten silnik nie lubi "grubych" olei. Ale wgłębiłem się nieco w temat i specyfikacje i zacząłem się obawiać, czy ten olej nie jest jednak zbyt "rzadki" kosztem ochrony...
Przebieg: 7-9k rocznie. Na liczniku obecnie 142k.
Tryb: miasto/trasa 50/50, przy czym najczęściej wygląda to tak, że kręcę się po mieście cały miesiąc robiąc poniżej 300km, a potem wyjeżdżam i robią drugie tyle jednym wyjazdem.
Specyfikacja:
Density at 20°C 0.8475 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 53.3 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 9.6 cSt
Viscosity index 166
Viscosity, dynamic (CCS) 3490 cP
Sulphated ash 1.22 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -48 °C
HTHS <3,5
TBN 10.1
Dla porównania
Eurol Syntence 5w30, który wg. strony jest rekomendowany do tego silnika:
Density at 20°C 0.8504 kg/l
Viscosity, kinematic at 40°C 71.2 cSt
Viscosity, kinematic at 100°C 12.3 cSt
Viscosity index 172
Viscosity, dynamic (CCS) 5590 cP
Sulphated ash 0.67 wt%
Flash point 207 °C
Pour point -42 °C
HTHS = 3.5
Natomiast na forum Mazdy MPS polecają Valvoline Synpower 5w40.
Moje pytania:
1. Czy mam się obawiać jeżdżenia na obecnym Fortence 5W30?
2. Powinienem zalać 5w30 czy 5W40 przy następnej wymianie?
3. Co powinienem zalać następnym razem, proszę o pomoc w doborze