• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda MX5 2.0 NCFL PRHT

Gunner

Nowy użytkownik
Samochód
Mazda MX5 NCFL2 2.0 2014 Volvo XC 60 D5
Marka samochodu
Mazda MX5 2.0 NCFL PRHT
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
2.0 MZR 165 HP
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA 5W20 lub 5W30 A3/A5
Jaki olej masz obecnie
Ravanol HCL 5W30
Witam.
Od roku uzytkuje tego roadstera.
Autko ma znikomy przebieg 30tkm.Silnik jest w stanie perfekcyjnym.
W zeszlym roku przed sezonem letnim po konsultacjach telefonicznych padlo na Ravanol HCL 5W30.Czym zostal zalany.
Mazda nie jest uzywana zima.Jest autem stricte weekendowym miasto /trasa 50 na 50.
Stylu emeryta raczej nie stosuje i czasami lubie ja wkrecic do odcinki ...
No i pytanie drodzy forumowicze,czy ten rodzaj oleju jest dobrym wyborem dla tego silnika jak i stylu jazdy?
 
Dobry, ale na tak znikomy przebieg roczny to trochę szkoda tego oleju biorąc pod uwagę cenę.
Jesli jeździsz tylko latem to pewno same dłuższe odcinki rekreacyjnie, bez gaszenia auta. Mógłbyś zastosować olej full saps np. RAVENOL hcl 5w30 jesli chcesz zostać przy tej marce.

Edycja: sorry pokrecily mi się te nazwy, pomyliłem z hls mid saps.
Hcl jak najbardziej do tego silnika
 
Last edited:
Jeśli już, to zamiast tego Ravenola wybrałbym Shell Helix Ultra 5W30. A najlepiej skupić się na czymś, co spełnia wymogi producenta, co dokładnie podaje instrukcja?
 
Zamieszczam tabelke .
 

Attachments

  • IMG-20210401-WA0011.jpg
    IMG-20210401-WA0011.jpg
    96,8 KB · Odwiedzin: 189
Ile kilometrów robisz w sezonie ?
Ja w swojej MX5 1.8 NA robię skromne 2k na sezon więc leje Specola 5w40 i zmieniam co roku, droższego nie ma co na tak skromne przebiegi.

Jeśli chcesz mieć "top" olej to zostań przy tym, Shell też wydaje się dobra propozycja w trochę mniejszym budżecie.
 
Duzo nie robie.
Jezdze okazyjnie 5-10 tkm rocznie.Tyle ze lubie podeptac troche w zakretach hehe.
Ten Ravenol to specyfikacja A3/B4 ..
Zas np. Shell Helix ultra profesional AF 5w30 ACEA A5/B5 czyli o ile dobrze rozumuje jest jakby lepszy?
W czym sa konkretnie roznice.?
 
Zapewne chodziło o Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4
 
Ravenol to specyfikacja A3/B4 ..
Zas np. Shell Helix ultra profesional AF 5w30 ACEA A5/B5 czyli o ile dobrze rozumuje jest jakby lepszy?
W czym sa konkretnie roznice.?
Głównie w HTHS, czyli wysokotemperaturowej lepkości dynamicznej.
A3/B4 ma ją wyższą, A5/B5 to oleje lekkobieżne/paliwooszczędne.
 
HCL jest ok, możesz przy nim zostać. Wg mnie kieruj się przy wyborze raczej normą API (czyli wszystko od SL w górę będzie ok). Możesz zostać przy Ravenolu, jeżeli chcesz zmieniać to zależy czego oczekujesz. Jeżeli niższej ceny to cokolwiek z Orlenów albo Lotosów z lepkością 5W-30 albo 5W-20. Jeżeli lepszej jakości (i wyższej ceny) to można kombinować.

Jeżeli Ravenol ci się sprawdza, silnik go nie pije to możesz na nim zostać.
 
Ten Ravenol to specyfikacja A3/B4 ..
Zas np. Shell Helix ultra profesional AF 5w30 ACEA A5/B5 czyli o ile dobrze rozumuje jest jakby lepszy?
Tak jak wspominał kolega @Dariusch miałem na myśli Shell Helix Ultra 5W30 A3/B4, czyli w tej samej specyfikacji co Ravenol. Co do niego jeszcze - z tego co kojarzę jest to raczej HC, z bardzo niewielką jeśli już domieszką PAO, dlatego też moim zdaniem nie ma sensu dopłacać do niego niemałe pieniądze, kiedy Shell przy atrakcyjniejszej cenie jest GTL
 
Witam wszystkich. Mam taki sam samochód jak autor wątku i zastanawiam się czy mogę bezstresowo zalać silnik olejem Shell Helix Ultra ECT C3 5W30, który został mi wysłany przez pomyłkę. Silnik dość często widzi wyższe rejestry obrotów, a wiadomo, że tego typu oleje mają służyć do czegoś innego. Ewentualnie może dodać coś do tego oleju?
 
Back
Top