• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30

Aless

Użytkownik
Samochód
Mazda 6
Po pierwsze przepraszam za mój polski, używam tłumacza google.
Oto analiza mojej Mazdy.
Silniki wysokoprężne Mazdy są znane ze zwiększonego wsadu paliwa do oleju.
Raz w roku wykonuję interwał servisu naftowego, na dystansie około 10 000-12 000 km.
Teraz przeprowadziłem analizę oleju, a wsad paliwa jest bardzo wysoki na 6000 km.
Kolejna analiza planowana jest na 10 000 km.
Po następnej wymianie oleju wyczyszczę Mobil ESP 5W30. Dotychczas Mazda Original Oil zawsze tam była.

Olej silnikowy: Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30
Pojazd: 2008 Mazda 6 2.0MZR-CD (GH)

Silnik: RF7J - EURO4
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna skrzynia biegów
Zatwierdzenie producenta: do 2012 r. - 5W-30 (ACEA C1), następnie Mazda zatwierdziła również 0W-30 (ACEA C2 / C3) i 5W-30 (ACEA C2 / C3)
Całkowity KM: 278,000 KM
Droga naftowa: 6014 KM
Godziny pracy oleju: 67 Mrs. (w oparciu o średnią prędkość 90 km / h według BC)
Zużycie paliwa: 5,8 litra / 100 KM według BC
Zużycie oleju: nie określono zużycia oleju
, nie uzupełniono oleju, poziom oleju wzrósł o ok. 12 mm powyżej maksimum na bagnecie
Chip tuning, optymalizacja: brak. Wszystkie oryginalne: DPF, aktywny AGR
Ostatnia regeneracja DPF: Przed ok. 180 km
Zimny start: Przy temperaturach ujemnych i jednocyfrowych temperaturach silnik może pracować na biegu jałowym przez maksymalnie 3 minuty, aż nagrzeje się siedzenie siedzenia.
Paliwo: olej napędowy
Profil jazdy: 90% autostrada - 10% miasto
Styl jazdy: przez większość czasu oszczędny na wysokim biegu.
Filtr oleju: człowiek
Filtr powietrza: Mahle
Ilość oleju: 4,1 litra
Spłukać przed: nie
Poprzedni olej: Mazda Original Oil Ultra DPF 5W-30
Pobieranie próbek: strzykawka, rurka miarkowa, w temperaturze roboczej.
 

Attachments

  • MOJA ANALIZA OLJA MAZDA 6 GH MOO DPF 5W30-page-001edt.jpg
    MOJA ANALIZA OLJA MAZDA 6 GH MOO DPF 5W30-page-001edt.jpg
    1011,8 KB · Odwiedzin: 428
Cześć, według mnie wtryskiwacze warto sprawdzić bo jeśli 90% trasa a tyle paliwa w oleju i sporo sadzy w oleju to nie jest tylko kwestia regeneracji DPF ale przyczyną mogą być wtryskiwacze.
Silnik trzeba wypłukać aby pozbyć się tak dużej ilości sadzy i koniecznie wymieniać olej na gorąco, najlepiej przy użyciu płukanki.
 
Dzięki za analizę :)

Wtryskiwacze są raczej ok, te silniki mają agresywny program regeneracji. Nawet w trasie potrafią wypalać co 150-200 km i sporo paliwa ląduje w oleju. Z tego co wyczytałem o tych silnikach to pewnie od początku tak jest, a Mazda nic z tym nie robiła więc silnik raczej przeżyje. Chociaż ja bym zmienił olej wcześniej niż później, maks przy 10000 kilometrów.

Nowy olej jaki sobie wybrałeś jest ok, Mobil robi dobre oleje, powinien się sprawdzić w Twoim silniku. Płukanka dobrze zrobi, warto zastosować - pozbędziesz się dzięki temu większości starego oleju i wypłuczesz resztki ropy.
 
Ostatnia analiza z olejem Mazda, przejechano 11300 km. Wydaje się, że olej zasysa całkowicie. TAN jest większy niż TBN, lepkość również spadła. Wartość żelaza wydaje mi się trochę za wysoka, chociaż Polaris nie określił jej jako krótkiej. Jaka wartość żelaza jest normalna dla tylu przejechanych kilometrów? Czy to wszystko wina mieszania oleju z olejem? Teraz wymieniłem olej do Motul X-Clean EFE, zobaczę czy będzie lepiej niż z olejem Mazdy.
 

Attachments

  • Screenshot_20200911_105059_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20200911_105059_com.google.android.apps.docs.jpg
    646,9 KB · Odwiedzin: 267
Bardzo dużo fe i paliwa w oleju.
Interwał za długi.
Skróciłbym do 7 może 8 tys km.
 
Jak ma Mazda pisane programy że tyle ropy ląduje w oleju? Czy to wina konstrukcji czy może dobry tuner by potrafił coś pogrzebać w sofcie? Zgadzam się z kolegą SACZI interwał skrócić do minimum.
 
Wg mnie najpierw trzeba wyeliminować przyczynę tak wysokiej ilości sadzy. Silnik mocno dymi, zapycha DPF a potem musi go wypalać.
 
Fe jest jeszcze poniżej limitu, wg mnie jeździć i obserwować jak to wygląda. Limit "alarmowy" dla ICE to między 100 i 200 ppp zależnie od silnika, nie ma co przesadzać. Biorąc pod uwagę wysoki poziom krzemu to albo filtr powietrza przepuszcza albo jeździsz w zapylonym środowisku - tak czy tak do sprawdzenia zanim zaczniesz się martwić wysokim poziomem żelaza.

Co do paliwa to @wlyszkow ma rację, warto sprawdzić co i jak z silnikiem. Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy masz aktualne oprogramowanie silnika, Mazda coś poprawiała żeby tak nie rozrzedzało - pytanie czy twój silnik ma te poprawki. Albo jak masz możliwość sprawdzenia u jakiegoś dobrego tunera to też. Potem dopiero mechanika i wtryskiwacze (podkładki?). Jak to nie to, to szukać dalej.
 
Moim zdaniem poziom krzemu z tej analizy nie wpłynąłby tak znacząco na sypnięcie żelazem. W mojej ostatniej analizie mam 33 ppm krzemu i świetny wynik żelaza na poziomie 5 ppm. Wiadomo inny silnik, inne auto, ale tutaj głównym winowajcą będzie ponad 8% gnoju w oliwie. Sama konstrukcja silnika i napędu rozrządu też może swoje trzy grosze dorzucić (nie wiem czy jest tu pasek czy też łańcuch).
 
Dzięki za opinie, tak Mazdy znane są z wlewania paliwa do oleju. Silnik ten jest jednym z pierwszych modeli z filtrem DPF i oprogramowanie nie zostało jeszcze tak dopracowane. Samo oprogramowanie ECU jest w najnowszej wersji, ale od wielu lat nie było aktualizacji. Mazda zdaje sobie sprawę z tego mieszania oleju z paliwem, dlatego na początku sprzedaży tego modelu zaktualizowali oprogramowanie i wymienili drążek kontrolny oleju. Nowszy pręt ma kolejny znak X powyżej znaku MAX. Znak X oznacza, że w oleju jest za dużo paliwa i konieczna jest jego wymiana. Powiem, że dla mnie olej na drążku wynosił około jednej czwartej mex MAX, a znak X jest daleki od krytycznego według kryteriów Mazdy🙄. Regeneracja DPF odbywa się pomiędzy 100-150km, co nie jest złe, przeważnie przy tych silnikach regeneracja następuje co 150 do 200km. Podwyższona wartość krzemu wynika prawdopodobnie z tego, że miska olejowa została zdjęta podczas ostatniego przeglądu, ze względu na sterowanie sitem pompy olejowej. Miska olejowa jest ponownie przyklejona silikonowym klejem. Patrząc wstecz na pierwszą analizę, a teraz ostatnią, wartość silikonu na 5000 km wzrosła o 2 ppm. Podkładki wtryskiwaczy zostały wymienione dobre 20 000 km temu. Jednak dwa wtryskiwacze są trochę na granicy jak sprawdzę jivę przez tester OBD to możliwe że wtryskiwacze są już trochę błyszczące. Zobaczę jak będą wartości z Motulem wtedy pojadę na remont wtryskiwaczy i jak nie ma mniej paliwa w oleju to pojadę do Tunera i pojadę do DPFoff. Co oznacza wartość sadzy? Od czego zależy ta wartość? Załączam obrazek z testera OBD, na którym widoczne są wartości wtryskiwaczy, przeważnie wszystkie są w - co oznacza, że ECU dostosowuje je do mniejszych wtrysków, idealnie jest około 0, a wartości graniczne to + -100.
 

Attachments

  • IMG_20200825_203021.jpg
    IMG_20200825_203021.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 250
@Aless bez demontażu wtrysków i ich profesjonalnego sprawdzenia ciężko coś wyrokować. Opieranie się na korektach z programu można porównać do wróżb andrzejkowych. Niekiedy demontaż wtrysków również bywa problematyczny. Wywalenie ekologii jest pewnym remedium, aczkolwiek mają się mocno wziąć za ściganie takich praktyk.
 
Sadzy jest 2x za dużo a bierze się w oleju z komory spalania, tutaj złego spalania. Gdyby nie DPF to byłaby chmura z tyłu i czarny zderzak więc z tym jego wycinaniem byłbym ostrożny.

Płukanie silnika podczas każdej wymiany oleju pomaga zapanować nad ilością sadzy w oleju diesela.
 
Można zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, co prawda to nie jest profesjonalny test na stole probierczym, ale może coś powiedzieć o stanie wtryskiwaczy. Jeśli któryś wyraźnie odstaje od pozostałych można go poddać regenracji (jeśli się da) i obserwować.
W aucie kolegi w którym miał problemy z odpalaniem na zimno, w ten sposób namierzyliśmy zużyty wtryskiwacz. Niby korekty były jeszcze w normie ale na jednym wtrysku wyraźnie dawał paliwo w przelew. Sama końcówka rozpylacza raczej była ok, bo auto nie dymiło.

Po wymianie silnik odżył :)
 
Back
Top