• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mazda Mazda original ultra 5w30

Praca silnika na biegu jałowym jest głośna bo ekologia jest najważniejsza więc nagrzewa katalizator na maksa co zwiększajac obroty i dźwięk silnika ( dość specyficzny dźwięk).
Po za tym kultura silnika super, na wolnych obrotach cyka przyjemnie a podczas jazdy fajnie brzmi. Wkręca się na obroty dość sprawnie i nie trzeba go dużo prosić. Oczywiście moment dość wysoko usytuowany. Turbo było by idealne do tego silnika bo wstawał by o wiele wcześniej. Jak na moje potrzeby osiagi/prędkości/spalanie jest jak najbardziej wpozadku. W trasie najniżej zszedłem na 5.6 L a tak normalnie to około 6 L. W mieście 8 L a zima to i 10 L.

Z ciekawostki przesyłam wam zdjęcie oleju w skrzyni biegów jak zmieniałem. Coś czarne te oleje w Mazdzie 😉
 

Attachments

  • IMG_20201001_190246.jpg
    IMG_20201001_190246.jpg
    3,2 MB · Odwiedzin: 172
  • IMG_20201001_190303.jpg
    IMG_20201001_190303.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 182
Ja powiem z doświadczenia przy użytkowaniu 2.0 poprzedniej generacji, 147 kucy, nie ciągnie to jak turbo, ale mi to osobiście bardziej pasuje, wykres momentu jest płaski, a i jest go też w sumie niemało, ogólnie "jakoś" już jedzie od 1500 obrotów, powyżej 2000 już normalnie przyspiesza, jak chcesz szybciej to oczywiście dopiero powyżej 3500 się coś dzieje, ale ogólnie jeździ się przyjemnie, nawet z przyczepą ważąca ponad tonę daje radę (czego nie można powiedzieć o 1.8 bez zmiennych faz rozrządu i zmiennej długości dolotu)
Osobiście preferuję płaski wykres momentu, zamiast płaskiego wykresu mocy, to drugie oczywiście wygodniejsze, ale nie potrzebne i wg. mnie nie warte turbo dziury i innych problemów związanych z doładowanymi silnikami.
 
Obecnie zalany Castrol A5 stop start 5w30. Za rok sprawdzimy owianego słabą opinią castrola.
Właśnie kupiłem ten sam olej do mojej Mazdy CX-3 2.0 i nie wiem czy wlewać, bo straszą, że zalepię silnik masłem :(
 
Możesz nie zalewać, zostawić do kosiarki, wylać do ścieku, oddać potrzebującym, albo przestać czytać brednie i zalać go do silnika...jakby Castrol robił taki syf w silniku, o jakim piszą wszelacy "specjaliści", to dawno temu musieli by się zawijać z rynku, a są chyba najlepiej sprzedającą się marką, mają znaczną część rynku OEM, większość zachodu jeździ na Castrolu, ale nie, akurat w Polsce robi syf w silniku 🤣.

Jeździłem jakiś czas pomagać w oględzinach samochodów, nie do komisów, a bezpośrednio do Holandii, Szwajcarii, Belgii i Niemiec, szczerze...7/10 samochodów miało w silniku Castrola, łącznie z wpisami w książkach, także chyba nie jest taki zły, kiedy po 10 latach na straszliwym Castrolu, przyjeżdża do Polski, żeby przejeździć kolejnych 15 lat :p
 
Nie taki Castrol straszny jak go malują ;) Duużo km zrobiłem Fiestą na Ford Formula F - produkacja BP więc w sumie to samo to C. ;)
 
Nie tylko w sumie, Formula F to nic innego jak Magnatec A5. Obecnie Magnatec Professional Ford 5W30, bo nowy Magnatec SS A5 5W30 ma unowocześnioną formułę pod API SN i ILSAC GF-5. Professional ma ILSAC GF-4 i API SL bodajże, czyli to samo co niedostępna już Formula F/Motorcraft XR.
 
Motorcraft XR swego czasu też zalewałem, chyba w A3 a nie A1 jak Formula ale to było dawno, mogę źle pamiętać :)
 
Mazda Original Ultra to olej Totala więc spadajcie z Castrolem do innego wątku. Sio 😁
 
No co Totala też lałem... dobra, spadam :D
 
Na forum jest kilka wątków Castrola.
- Magnatec Dualock hit czy kit?
- Dlaczego Castrol ma zła opinię
- Anliza Castrol Magnatec 5W30 A5/B5

Czemu dyskusja jest akurat tu? 🤔
 
Sio mi z tymi dywagacjami nie na temat ;)

A tak serio jeżdżę na castrolu i ma się chyba dobrze. Im więcej czytasz forum to mniej wiesz no chyba że podchodzisz do tematu trochę inaczej to warto pogłębiać swoją wiedzę. Nie ujmując castrolowi nie ma w tym nic specjalnego i następnym razem wleci pewnie total albo dalej OEM mazdy bo różnicy nie widzę a cena mniejsza i po analizie widać że przy moim stylu jazdy i stanie silnika jest idealny dla mnie :)
 
Możesz nie zalewać, zostawić do kosiarki, wylać do ścieku, oddać potrzebującym, albo przestać czytać brednie i zalać go do silnika...jakby Castrol robił taki syf w silniku, o jakim piszą wszelacy "specjaliści", to dawno temu musieli by się zawijać z rynku, a są chyba najlepiej sprzedającą się marką, mają znaczną część rynku OEM, większość zachodu jeździ na Castrolu, ale nie, akurat w Polsce robi syf w silniku 🤣.

Jeździłem jakiś czas pomagać w oględzinach samochodów, nie do komisów, a bezpośrednio do Holandii, Szwajcarii, Belgii i Niemiec, szczerze...7/10 samochodów miało w silniku Castrola, łącznie z wpisami w książkach, także chyba nie jest taki zły, kiedy po 10 latach na straszliwym Castrolu, przyjeżdża do Polski, żeby przejeździć kolejnych 15 lat :p
Ja wlewałem do mazdy 3 BK 1.6 105 koni benzyna przez 9 lat Castrola Edge 5w30 wymieniany był co 10 tys lub mniej bo rocznie auto tyle robiło km. 2 miesiace temu sprzedawałem mazdę, zajrzałem pod korek oleju i był cholernie gruby nagar na korku i we wnętrzu szyjki prowadzącej do pokrywy zaworowej... Przypadek??? Nie sądzę. Wiem tylko tyle, że castrola już nie wleję. Poza tym w ostatnich 3 latach auto już ciutkę zaczęło brać oleju gdzie wcześniej poboru nie było więc pierścienie pewnie zanagarowane też były. Auto w momencie sprzedaży miało 220 tys oryginalnego przebiegu
 
Back
Top