• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB CLK W209 55 AMG 367KM M113

Danjel

Użytkownik
Samochód
Mercedes CLK W209 55 AMG / Volvo S40 T5 AWD
Marka samochodu
Mercedes Benz CLK W209 55 AMG
Budżet/ile litrów
8.5L/300 zł
Styl jazdy
Silnik
5.4 M113
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W40
Jaki olej masz obecnie
5W40 Motul
Witam, samochód jak w temacie. Raczej na weekendy i do zabawy. Przebieg w tej chwili 230kkm.

Co tam zalać? No i czy robić jakąś płukankę przedtem? To moje pierwsze auto z większym silnikiem i wolałbym to zrobić dobrze :)
 
Masz 9nstrukcje obsługi samochodu?
Chodzi mi o informację, czy masz dopuszczenie normy oleju niskopopiolowego: 229.31 i 229.51.
 
Duży silnik nie różni się niczym od małego. Często jest wręcz mniej wymagający za względu na mniejsze obciążenie elementów.

Jak pisze @SACZI - sprawdź instrukcję, ewentualnie wlepki w komorze silnika jaki olej jest wymagany dla tego silnika.
 
Castrol Edge, Motul XCess, Mobil 1 FS, Total 9000.
A co byś powiedział na nasz Lotos 5w40?
 
No nie wiem czy chce Lotosa, dziwnie to brzmi.

Wiem, że raczej na pewno zastosuje jakąś płukanke, i zastanawiam się jeszcze nad jakimś dodatkiem typu AR9100
 
A co Ci dziwnie brzmi w lotosie? Olej kupujesz żeby chronił silnik a nie żeby przed znajomymi chwalić się egzotyczną nazwa. Normę 229.3 to spełnia praktycznie każdy olej 5w40.
 
Lotos Synthetic Plus 5W-40 ma potwierdzenie jakości Mercedesa, to oleje które można używać zamiennie z OEM, nawet na gwarancji więc wg mnie spokojnie możesz lać i nie przejmować się marką. Zwłaszcza że 70 koni z litra bo zdaje się tak jest u ciebie to żadne wysilenie, wprost przeciwnie, głupi Fiat 500 miał mocniej wysilone silniki.

Jak nie chcesz Lotosa, to możesz lać markę "mercedesową" z F1 czyli Petronasa: Syntium 3000 5W-40.
 
Próbuje znaleźć w internecie więcej info o tym silniku - przede wszystkim czy ma być 5W40 czy zalecane/dopuszczane jest cokolwiek innego. A co z Shell Helix Ultra 5W40? Nie ukrywam że w swoich 2 poprzednich autach go lałem bo został tutaj polecony.

Tutaj motor nie jest wysilony, aczkolwiek wyjeżdżam sobie wieczorami na manualu bez ESP, więc wolę dopłacić do oliwy niż potem mieć problemy z silnikiem.


Sprawa druga to niby producent nie zaleca dodawania żadnych dodatków do oleju, ale AR9100 wydaje mi się dość bezpieczną opcją.
 
Last edited:
Ja dodatków nie dolewam (chyba że ktoś mi ufunduje ;)) więc się nie wypowiem. Olej, jakikolwiek zgodny z normą, zwłaszcza z aprobatą MB nie zrobi nic złego silnikowi. Lepiej posłuży ci tani olej z pieczątką MB niż nie wiadomo jakie cudo w którym różne rzeczy mogą siedzieć.

Ale jeżeli nie chcesz polskich olejów to serio polecę Petronasa. Znana marka robiąca bardzo dobre oleje, także dla motosportu (F1, Dakar, DTM i tak dalej). Nawiasem mówiąc Lotos i Orlen też robią oleje używane w sporcie ;)
 
Poczytałem jeszcze troszkę zagranicznych for - sporo ludzi poleca/stosuje Mobil 1™ FS 0W40 lub 5W40 i ponoć jest rekomendowany przez MB. Czy robi to jakąś kolosalną różnicę?

Generalnie nie widzę problemu żeby wlać coś odrobinę droższego.
 
W opisie masz, że auto weekendowe i do zabawy, więc pomysł z FS 0W40 jak najbardziej trafiony.
 
Chyba tak zrobię, rozwazam jeszcze Helix Ultra 0/5W/40 bo stosowałem go juz w 4 innych autach za poleceniem forum :)
 
W 2.2 158km PSA faktycznie potrafił coś zjeść, z drugiej strony "mechanicy" jak uslyszeli o Mobilu to powiedzieli że to syf i zalecili Ravenola i Motula.
 
W 2.2 158km PSA faktycznie potrafił coś zjeść, z drugiej strony "mechanicy" jak uslyszeli o Mobilu to powiedzieli że to syf i zalecili Ravenola i Motula.
Ciekawe na jakiej podstawie tak twierdzą. To taka sama prawda jak to, że każdy Castrol zostawia syf w silniku. A z analiz tych olejów wynika coś zupełnie innego. Nie rozumiem też zachwytów nad Motulem i ostatnio Ravenolem. Na wszystkich forach gdzie nie zajrzeć tylko Motul i Motul bez względu na to do jakiego auta. Nie wiem z czego to się wzięło. Teraz doszedł jeszcze Ravenol.
 
Nowy rok - nowy sezon. W poprzednim jednak wleciał Motul za poprzednim właścicielem.

W ciągu sezonu robie około 3000km, z tym że nie ukrywam dość często wskakuje na czerwone pole.
Potem auto ląduje w garażu.

Czy w kwestii olejów coś się zmieniło? Zależy mi na maksymalnej ochronie silnika, więc rozważam kupno jakiegoś dobrego oleju + dodatek.
 
Last edited:
Back
Top