• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Megane 1.6sce 2018

83piotrek

Użytkownik
Samochód
Renault, Hyundai
Marka samochodu
renault
Budżet/ile litrów
140
Styl jazdy
Silnik
1.6 sce 116km
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
rn0700
Witam, proszę o dobór oleju/porade. Auto uzytkowane w cyklu mieszanym, ok 10 tys rocznie. W 1-ym i drugim roku zalane elf sxr 5w40. Przy trzeciej wymianie ASO zmienilo olej na nieznany 5w30(nie mowia jaki). Po 7 tys km pojawil sie komunikat brak oleju, dolalem litr i znow to samo- a do tej pory byl spokoj.
Teraz pytanie- czy silnik psuje sie, czy jest to skorelowane z wymiana na 5w30- prawopodobnie elf?
Dzis jade do nich na komisyjne mierzenie poziomu oleju-maja okreslic co dalej.

NApewno bede wymienial juz sam, irytuje mnie ASO- preferowane marki niezadrogie(orlen,lotos ??) bo wydaje mi sie ze tego nie podrobia a te oleje trzymaja poziom...
 
Szczerze to wątpię żeby po samej zmianie oleju na 5W30 silnik nagle zaczął brać olej. Tym bardziej że w tym silniku można stosować i 5W40 i 5W30. I to jeszcze przy świeżym aucie z małym przebiegiem.Może jest jakiś wyciek albo czujnik poziomu oleju jest uszkodzony. Sugerowałeś się tylko komunikatem o niskim poziomie czy sprawdzałeś też bagnetem?
 
Raczej sama zmiana nie przyczyniła się do aż takiego poboru, litr na 7000 pewnie w teorii jest normą, na 100% w książce obsługi jest odpowiedni dupochron, ale praktycznie to jakoś dziwnie wygląda. Niech ASO sprawdzi skąd się taki pobór bierze. Masz bagnet? Sprawdzałeś czy na pewno tego oleju nie ma?

Co do polskich olejów to do twojego wozu to Orlen MaxExpert XF 5W-30 ma oficjalną aprobatę na normę RN0700 więc jeżeli masz jeszcze gwarancję to możesz go bez problemu zawieźć do ASO.
 
ASO stwierdzilo, ze auto pobralo 400ml/1000km. Ich norma to 500ml. Pracownik stwierdzil, ze zadnej naprawy sie nie podejma bo taki przykaz maja.
Uzupelnili olej i kolejny test 1000 kilometrow...
 
No niestety tak to jest z nowoczesnych wozach. Wysilone jednostki będą pić olej, więc książki obsługi wpisują ile się da żeby nie można się było czepiać. Możesz podjechać na stację kontroli i zbadać skład spalin. Jak nie będzie się mieścił w normie to niemal na pewno ze względu na spalanie oleju - wtedy do ASO i niech robią żeby wóz spełniał normy :D Ale przy 400-500ml/1000 kilometrów to raczej się nie uda.
 
To stara, sprawdzona jednostka Nissana raczej nie sprawiająca problemów. Ale w tym przypadku ewidentnie jest coś nie tak. Ciekawe, że wcześniej na 5W40 zużycia nie było, a zaraz po zmianie się pojawiło. Dziwna sprawa.
 
Najbardziej dziwi mnie to, ze do 30tys km byl spokoj. Nagle aso wymienia olej z 5w40 na 5w30, chwila moment i zaczyna sie branie oleju. nie wiem jaki wlali- czy to elf czy castrol. Wyciekow brak... Tak jak koledzy wspominali, to stara konstrukcja. Slyszalem, ze renault potrafi wymienic silnik,ale zazwyczaj auto od poczatku bralo olej. a tu do przebiegu 30tys km byl spokoj...
 
Tak jak koledzy wspominali, to stara konstrukcja
Jest to silnik konstrukcji Nissana znany z Dacii. Jednostka fajna, całkiem udana, ale do pancernego K4M już bym jej nie przyrównał. Zacznij stosować płukanki i skróć na początek interwały. Proponuję Lotosa Synthetic Plus 5W40 + interwały po 5000km + płukanka.
 
A jak lotos ma się do elf 900sxr 5w40? Dlaczego 5w40 a nie 5w30? Czy obiegowe opinie że oleju x wciągało mi litr/1000 a y 0/1000 jest prawdziwe ?
 
Ciekawi mnie to, czy zmiana 5w40 na 5w30 i codzienne pokonywanie tras 4x 3km mogło mieć wpływ na pobór oleju?
Wybierając 5w40, który wybrać elf,lotos czy Shell ale podobno ten ostatni często jest podrabiany...
 
Dziwna sprawa z tym olejem. Miesiąc temu ASO dopełniło swierzy olej na maksimum. Dziś właśnie minęło tysiąc kilometrów. Zrobiłem pomiar oleju i UWAGA auto nie wzięło nawet grama. Tak więc widzę 2 opcje. Auto w zimę wciągnęło olej przez odmę albo z uwagi na krótkie trasy olej stracił właściwości i zaczął znikać a dopiero dolewki swierzego naprawiły sprawe.. No bo jak wytłumaczyć że przestał brać olej a wycieków nie ma
 
a to z jakiego powodu?

Co do polskich olejów to do twojego wozu to Orlen MaxExpert XF 5W-30 ma oficjalną aprobatę na normę RN0700 więc jeżeli masz jeszcze gwarancję to możesz go bez problemu zawieźć do ASO.

do ASO? mi ostatnio ASO Toyota powiedzial, ze jak zepsuje mi sie silnik to Toyota zaraz prawnikow wynajmuje, przywiozlem zgodnego z normla Motula.

maja racje czy nie? bo jak widac postawa antykonsumencka
 
Nie mają racji. Ale pod górkę mogą robić lub tylko straszą klienta.

Jest wątek o tym . Trochę zapomniany
 
do ASO? mi ostatnio ASO Toyota powiedzial, ze jak zepsuje mi sie silnik to Toyota zaraz prawnikow wynajmuje, przywiozlem zgodnego z normla Motula.

maja racje czy nie? bo jak widac postawa antykonsumencka
Straszą. Mi w Kii jak pierwszy raz przyjechałem powiedzieli że KMP może nie uznać gwarancji w raize W, to odpowiedziałem że wtedy będę się sądził i temat zniknął.

Inna sprawa, że jak gwarant będzie chciał, to i tak będzie robił pod górkę. Bo może. Ma na to czas i kasę a generalnie zepsuty silnik i prawnicy to twój problem, nie ich. Dla nich to część działalności. Sprawę w sądzie wygrasz, ale co stracisz nerwów i czasu to twoje.
 
Back
Top