• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin MTF GT3 70W-75 + 4-Ball

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Analiza ufundowana przez: @Leo, @Rustin, @artunero, @soszo, @michalm83, @poziom1989, @Barracuda oraz serdeczne podziekowania dla @wlyszkow za zorganizowanie dodatkowego oznaczenia pierwiastkow metoda ICP.

Jakość:

  • API GL4
Spełnia wymagania:

  • VW G 052 171, VW G 052 527
Strona produktu:


#-MEGUIN-MTF-GT3-Z-245297-Sev0 (2)-page-001.jpg



Raport z badań 04.03.22-page-001.jpg




ICP:


Zwiazki Ca (wapn) sa stosowane w tym przypadku jako dodatek antykorozyjny, zwiazki Si (polydimethylsiloxane) zmiejsza sklonnosc do pienienia oraz dodatki poprawiajace wlasciwosci smarne w postaci P, zwazajac na podwyzszone stezenie S (siarki) oraz ulteniania wychodze z zalozenia, ze to jest tzw. siarkowany ester o niskiej lepkosci, jest to dodatek EP. Oszacowuje stezenie ca. 10 wt%, jako mieszanine oleju bazowego wykorzystano PAO 6 cSt opierajac sie o parametry lepkosciowe.

4-Ball:

Opierajac sie o wynik badania, nie jest zbyt spektakularny. Zwazywszy na podobne przepisy olejow przekladniowych o niskiej lepkosci, nie sa zbyt bogate w dodatki EP itp. A stosowana metoda pomiaru jest dosc surowa, co nie oznacza, ze w skrzyni biegow nie zapewni odpowiedniej ochrony przeciwzuzyciowej. W celu lepszego porownania potrzebujemy wiecej raportow podobnych olejow, aby wyciagnac adekwatne wnioski.

W temperaturze ca. 22°C:
1649491281266.png

Ca. -16°C

1649491419718.png


Filmiki z mrożenia:


 
Last edited by a moderator:
Poczekamy na wyniki Fuchsa. Jak będą o połowę lepsze to .... sam już nie wiem co 🙃
Zalejesz go zamiast 70W ?

Czyli Meguin nie wypadł za dobrze ? Szkoda , bo mało jest olei w tej lepkości w normalnych pieniądzach.
 
Nie do końca wiemy jak wyszedł, bo nie mamy porównania. Postaram się zrobić analizę MT-LV którego teraz mam w skrzyni.

Na razie warto założyć że Meguin to 100% jakości. Taki punkt wyjściowy do porównań z innymi olejami. 70W/75W za dużo nie ma i warto by wg mnie zrobić tyle ile się da. Raz po to żeby wyrobić sobie jakieś wartości porównawcze, dwa że to coraz popularniejsze oleje do skrzyń i ich popularność raczej będzie rosła bo stosuje się je też do dwusprzęgłówek. A do zakazu sprzedaży spalinowych jeszcze 8 lat no i pewnie tak do 2040 będzie się użytkować wozy produkowane obecnie więc tym bardziej warto mieć jakieś porównanie tego co będzie się głównie stosować w przyszłości.
 
Zalejesz go zamiast 70W ?
Nie nie.zaleję Chodzi mi o porównanie wyniku. Nie wiadomo też tak do końca jak wynik 4ball przekłada się na żywotność skrzyni. Wynik ponoć zależy od stężenia EP. Ale czy olej z większym stezeniem EP jest lepszy? Całe to nasze testowanie moze być po prostu śmieszne i nic nie warte.

Jak napisał TomNJ - test czterokulowy nadaje się do testowania oleju smarujacego 4 kulki 😉

Np Mobil 1 ESP 5W30 wypada w tym teście dużo gorzej niż jakieś 10W40.

Jeśli chodzi o jakość zmiany biegów jestem nadal bardzo zadowolony z działania skrzynki na tym meguinie.

Chris dodaje ceratec do LM5300 w Caddy. Może i ja się skuszę ale po ci co zostaje solo.

20220409_065207.jpg
 
Last edited:
@soszo tak, wynik jest zależny od zastosowanego typu dodatków EP oraz stężenia. W skrzyni wiadomo do takich nacisków nie dochodzi, nie w takim stopniu. Musimy pamiętać, że forum traktujemy głównie hobbystycznie. Ale porównując go z innym olejem, musimy również znać chociaż stężenie S, P.

Ten olej mam w skrzyni od ponad roku, przejechałem ponad 20kkm, chodzi bardzo dobrze, nie ważne jakie temperatury.
 
To jest olej API GL4 więc będzie miał średnią zawartość dodatków EP, dużą ilość mają oleje GL5 (mniej więecj 2 razy tyle), więc wszystko jest zgodnie z założeniami i nie martwiłbym się tym zbytnio. Zgadzam się z tym, co zacytował @soszo że "test czterokulowy nadaje się do testowania oleju smarującego 4 kulki". Jeśli chcemy dużo EP to GL5 ale nie można go zalać do każdej skrzyni, o czym już było na forum - korozja metali kolorowych.
 
"Po drodze" mamy jeszcze API GL-4+ w takim oleju jak Penrite Pro Gear 70W75. Jak to się stało, że kupiłem tego oleju? Nie wiem 😉
 
Cena Panie 🤑 w cenie litra Penrite są dwa litry Meguin.
Ja po wymianie oleju (zrobione 1500 km) na Meguin nie zauważyłem zbytnio różnicy w pracy skrzyni. Wymiana była profilaktyczna. Jak jest wszystko oki sprawne, olej dobrze dobrany to co mogę więcej oczekiwać... 🙂
Za 60-70 tkm pewnie znowu zmienię olej w skrzyni, o ile prędzej wozu nie sprzedam 🙃
 
Dodałem filmiki z mrożenia w pierwszym poście.
 
Przekładniówki z Penrite naprawdę się sprawdzają. Miałem kiedyś Penrite 75W85 razem z AR9100 w osławionej M32. Przez ponad 100 tys. do przebiegu pojazdu prawie 300 tys. kilometró nic sie złego nie działo. Ale to tylko taki pzrykład z włąsnego doświadczenia bo ogólnie informacje zwrotne od użytkownaików są bardzo pozytywne. Są drogie to fakt ale czasami jest tak, że jak się wymienia olej w skrzyni raz na 5 lat to czy sie za sam olej zapłaci 100 czy 200 zł to nie ma to aż tak dużego znaczenia. Sama usługa wymiany jest często droższa niż sam olej a wymiana oleju silnikowego jest coraz droższa i czasami oszczędności na oleju czy filtrze są mniejsze niż nam się wydaje.
 
Back
Top