• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf 5W-40 - Opel Astra H GTC 2.0T 234KM 8873km

Adrianuss90

Użytkownik
Lokalizacja
Schweinfurt
Samochód
Opel Astra H GTC 2.0T Z20LER 234KM
Ponizej moja analiza Meguin Super Leichtlauf 5W-40 - Opel Astra H GTC 2.0T po chipie na 234PS ca. 8900 km. Jazda mieszana z krótkimi/dłuższymi odcinkami. Olej pasuje do tej jednostki napedowej, silnik jak i olej w bardzo dobrym stanie. Podwyższona ilość niklu-wolframu spowodowana jest zastosowaniem dodatku Archoil AR9200v2 LL.
#4563-Z-132616-Sev2-page-001.jpg
 

Attachments

  • #4563-Z-132616-Sev2.pdf
    105,2 KB · Odwiedzin: 355
Last edited by a moderator:
Ulalala, śmiało do 15 k bym go następnym razem trzymał :D
 
Rewelacja. Każda złotówka wydana na ten olej jest złotówką dobrze zainwestowaną w zdrowie jednostki napędowej. Olej przepracowany - trudno jest mi go tak określić. Wygląda lepiej, niż wiele świeżych.
 
Wyglada to bardzo dobrze choć przydałby się TAN. Zużycie metali na bardzo niskim poziomie ale to z pewnością również zasługa AR9200V2. Wydaje się, ze na takim pakiecie do 15 tysiecy można trzymać, choć trzeba pamiętać, że każdy ma inna specyfikę i u kogo innego zużycie może być zupełnie inne.
 
Stosunkowo duza ilosc paliwa, ale to typowe po wgraniu innej mapy. Dlatego dziwi mnie, ze oni to uznali jako umiarkowany poziom. Lecz jak na 9k, biorac pod uwage zawartosc paliwa, to lepkosc w 100°C na bardzo dobrym poziomie. To oznacza tez, ze stosuja dobrej jakosci wiskozatory. Zuzyciowo rowniez jak juz zostalo podkreslone przez poprzednikow bardzo dobrze, na panewkach zerowe.
 
Teraz się nie dziwię, czemu mi się Saab nie zatarł kiedy lałem lepsze oleje i 9200 😅
 
A co z tym Niklem..? to jest waszym zdaniem ok..?
 
Nikiel w oznaczeniu to wolfram, niestety polaris nie potrafi inaczej oznaczyć wolframu
 
Jak @poziom1989 wspomniał, zastanawiająca jest zawartość paliwa w oleju.
Podejrzewam krótkie i szybkie sprinty z gazem wciśniętym w podłogę (wtedy jest mocno wzbogacana mieszanka), co powoduje dolewki benzyny do oleju (bo silnik to jest wtrysk bezpośredni?).
W tym momencie lepkość w 100C już jest prawie na granicy SAE30 (12.5 mm2/s).
15 tys km?
Pewnie osiągalne bez negatywnego wpływu na silnik.
 
Saczi wtrysk pośredni jest, czasami się zdarzą szybkie sprinty, ale rzadko kiedy szaleje w zakresie obrotów 6-8k ;)
 
Taka zawartość paliwa nie jest moim zdaniem niczym niezwykłym. Ważne, ze lepkość jest na dobrym poziomie i to ewidentnie zasługa oleju. Co do analizy zużyciowej to jeśli jest AR9200V2 to mozna tylko napisać, że Meguin SL 5W40 + Ar9200V2 zapewnia bardzo wysoki poziom ochrony, choć uważam, ze bez Ar9200V2 wynik tez byłby bardzo dobry (ale to tylko moje domysły), choć nie aż tak dobry.
 
@tomek evo odnosnie dodatku to mozesz tylko przypuszczac...

Jeszcze krotko na temat rozcienczenia z paliwem, ogolnie sie przyjmuje w silnikach benzynowych granice 1-2% (w silniku Diesla od 5-7%), w zwiazku z tym tutaj jest na granicy. To takze potwierdza, gdzie juz kilkakrotnie powtarzalem na forum, ze czasami warto isc klase lepkosci wyzsza. Zakladajac, jakby @Adrianuss90 zastosowal poprzedni olej czyli Motul 5W-30, ktory ma lepkosc w 100°C ca. 12 cSt, mozemy oczywiscie zgadywac jakby sie ten olej zachowal, lecz mogloby dosc do wiekszej degradacji lepkosci i juz byc blisko granicy SAE XW-20.
Post automatically merged:

@Adrianuss90 wstawilem poprawiona wersje Twojego raportu dotyczacego Ni.
 
Last edited by a moderator:
Oczywiście mogę tylko przypuszczać tak samo jak możemy tylko przypuszczać jaki byłby wynik gołego oleju bez dodatku. Niestety jeśli badamy olej z dodatkiem to jest czymś oczywistym, ze dodatek (pisze o działających dodatkach nie jakiś placebo) będzie mieć wpływ na wynik badania. Jak wielki jest ten wpływ to już jest inna kwestia. Olej wypadł w każdym razie bardzo dobrze co nie powinno dziwić. Do 2.0 T by GM taki olej jest jak znalazł. Podobnie jak do wielu podobnych silników i jak widac się sprawdza a tym bardziej w kompelcie z AR9200V2, choć dla wielu dodawanie dodatku do tak dopakowanego oleju może wywiadywać się mało sensowne. Trzeba jednak pamiętać, że standardowy pakiet i jego dodatki ochronne mają ograniczona skuteczność w niskich temperaturach pracy oleju i wtedy dobry dodatek jest pomocny a do największego zużycia silnika dochodzi podczas jego rozruchu i fazy rozgrzewania. Tak wiec nie trzeba ale można i chyba jednak ma to sens.
Co do spadku lepkości to faktycznie w przypadku tego silnika stosowanie W30 nie jest dobrym pomysłem bo o ile jako nowy będzie względnie ok (w zalezności od lepkości startowej) to z biegiem czasu lepkość może być po prostu za niska. Wg. mnie tutaj jest dopuszczalne nawet 5W50 a znam takich co leją 10W60 do tego silnika co jest moim zdaniem zdecydowanym przegięciem w drugą stronę. Optymalny jest właśnie dobry 5W40 na mocnej PAOsyntetycznej bazie odporny na zużycie i przeciażenia mogące mieć wpływ na jego kondycje i tutaj ten Meguin jest jak znalazł.
 
ot, takie badanie wpływu paliw, stare, ale badanie.
 

Attachments

  • Nafta-Gaz-2012-06-06.pdf
    1,9 MB · Odwiedzin: 298
Back
Top