• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf 5W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Sprawdzimy i ocenimy
Jutro wymiana na świeży.
e31ad373a39a8cf353a13021ce91ea99.jpg


Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
 
2100km jazdy bardzo dynamicznej, często odwiedzane okolice 5000rpm.
IMG_20200524_094833.jpg
 
Na bagnecie przeważnie olej wygląda na czysty. Dopiero zlanie do jakiegoś pojemnika ujawnia, że z tą klarownością nie jest tak kolorowo.
 
Czyli jednak standard dla f4r. Spora różnica przez te 2k. Po dobiciu do dychy będzie czarny pewnie.
 
Czy to jakaś cecha tych silników że olej ciemnieje tak niemiłosiernie ? Ja to z seja zaraz będę wylewać Eurola i znowu mi mechanik powie że świeży olej zmieniam :D
Renata taki kolor oleju przybrała dopiero koło 7000 km
 
Ale kolor to też nie wszystko.
Nie, ale daje nam w pewnym stopniu wskazowke pod katem stabilnosci termooksydacyjnej. W Colcie (w moim poprzednim aucie) rowniez pozostawal ten olej przez dluzszy czas stosunkowo jasny, znajomy, ojciec (0W-40) takze to zaobserwali stosujac ten olej. Ale to pewnie charakterystyczne dla podobnych formulacji.
 
Ale to pewnie charakterystyczne dla podobnych formulacji.
oraz stanu samej magistrali, oraz tendencji w danych silnikach do zmian temperatur w poszczególnych miejscach, które końcowo mogą wpływać na szybsze\wolniejsze zmiany koloru.
 
Fakt, jednostka napedowa rowniez ma na to wplyw.
 
Jedyny czarny olej jaki wylalem to ELF 700 STI 10w40 , być może przez to ze zrobiłem mu wtedy serwis long life. Po 16,5 tyś był czarny ale to już uhuhu z 6 lat temu, teraz olejek co 10tyś +/- :D
 
oraz stanu samej magistrali, oraz tendencji w danych silnikach do zmian temperatur w poszczególnych miejscach, które końcowo mogą wpływać na szybsze\wolniejsze zmiany koloru.
Dokladnie mialem ten olej w RSie tylko w bańce Liqui Moly i też robił sie dość szybko czarny mimo iż mialem chyba najczystsze f4r na forum
 
@Plywak jezeli to nie poprzez wysokie temp. (utlenianie) oraz zabrudzony silnik, to w takim razie co ? Aktualnie w Clio takze zmienil barwe (ca. 3 kkm), ale podejrzewam, ze bardziej z powodu depozytow. Efekt (0W-40) po ca. 9 miesiacach.
Clio.jpg
 
System przewietrzania skrzyni korbowej ma duży wpływ na zmianę koloru oleju. W niektórych autach na pracującym silniku ciężko jest oderwać korek wlewu oleju, bo tak zasysa. W obu poprzednich BMW miałem wysokie podciśnienie w silniku, jeden z nich miał 0,7 bar i praktycznie niezakręcony korek sam był dociśnięty do pokrywy. Żaden układ tłokowy nie jest szczelny na tyle, aby zatrzymać ciśnienie gazów spalinowych i część idzie do skrzyni korbowej. Dobra odma sobie poradzi z nadmiarem gazów.
 
@Kaczorek79 to bardzo mozliwa przyczyna. To tez tlumaczy, ze praktycznie wszystkie F4R maja problemy z odkladajacym sie lakierem, gdzie w duzej mierze stosuje sie HC, a tutaj baza oprocz zastosowanych AO ma spore znaczenie.
 
na Meguinie 5W40 zrobione 5000km
IMG_20200621_123445.jpg
 
@Plywak jezeli to nie poprzez wysokie temp. (utlenianie) oraz zabrudzony silnik, to w takim razie co ?

Sam silnik. Zauważ, ze przez ponad 20 lat produkcji F4R silniki powystępowały w mocach od 139KM do 275KM, termostaty w tych silnikach są od 75 sttopni w twoim Clio, przez 83 w megane RS po 89 w zwykłych wersjach mimo dwukrotnej różnicy w mocy i innych temperatur pracy wszystkie F4R mają tendencje do takich osadów. Jak kupowałem RS miał 70K, a już widoczne były osady, gdy kupowałem forda miał ponad 80k km i w środku lustro. Tak jak Kaczorek79 ja również podejrzewam zbierające się gazy wewnąrz silnika.
 
Prawde piszac, nie znam tak dobrze tej konstrukcji. Ale to tez moze byc powiazane z cyrkulacja oleju w gornej czesci silnika, tutaj po odkreceniu moglem bezpiecznie to wykonac, natomiast w moim poprzednim aucie....zachlapalem pol komory silnika :D Lecz bylo bardzo czysto Kliknij.
 
Back
Top