• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf 5W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Meguin.jpg

IR.jpg


Reasumujac: Jeden z nielicznych olejow bazujacych na 100% PAO w tej klasie lepkosci. Bardzo niska temperatura plyniecia oraz wysoka temperatura zaplonu, ktore wskazuja jak powyzej na zastosowanie PAO. Co skutkuje wysoka stabilnoscia termiczna oraz odpornoscia na utlenianie. Lecz bez Estrow, zazwyczaj sa dodawane w celu zminimalizowania wady PAO, a mianowicie kurczy niektore rodzaje uszczelnien, natomiast sa stosowane takze w duzej ilosci inne dodatki tzn. polarne komponenty, zmiejszaja punkt anilinowy, do tego zwiekszaja rozpuszczalnosc dodatkow i ulepszaja tzw. kontrole depozytow.

Pakiet dodatkow uszlachetniajacych na bazie Zn, P do tego modyfikatory tarcia w postaci Mo oraz wysoka ilosc detergentow Ca (Sulfonian). URC przecenia zawartosc popiolu siarczanowego w rzeczywistosci ca. 1,2 g/100g, oczywiscie w zaleznosci od partii.

Zrodlo:https://www.oil-club.ru/forum/topic/35305-meguin-megol-super-leichtlauf-5w-40-svezhee/
 
Teraz sobie zdałem sprawę, że tych LM 5W40 to jest kilka :
1. Synthoil High Tech 5W40
2. Leichtlauf High Tech 5W-40
3. Diesel Synthoil High Tech 5W40
4. Toptec 5W40

Przy czym na stronie LM Polska jako 'syntetyczne' są określane tylko 1. i 3. , pozostałe "technologia syntetyczna" - czyli HC pewnie.

Mequiny 5W40 w katalogu Mequina 3 znalazłem:
1. Mequin Super Leichtlauf 5W-40 - jak z tematu i podpisany jako vollsynthetisch - czyli byłby to odpowiednik LM Synthoil HIGH TECH
2. Mequin Low Emission 5W40 podpisany jako HC
3. Mequin Long Life 5W40 też podpisany jako HC


Dla uzupełnienia , może ktoś wypatrzy różnice między LM High Tech Synthoil a Leichtlauf High Tech , choć mój olej popsuty chłodziwem więc pewnie to nieporównywalne analizy

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=15&t=13
 
Meguin/Liqui Moly nawet w Polsce określa swoje produkty faktycznie jakie są. Pełno syntetyczny to taki który posiada PAO tylko i wyłącznie jako olej bazowy lub w przypadku innych producentów z dodatkiem Estrów.
 
Przy następnej wymianie oleju skuszę się na płukankę i na zalanie właśnie Mequina Super Leichtlauf 5w40.. jestem ciekaw efektów w 2.4 JTDm.. :)
 
Niebawem udostepnie swieza analize, ktora przetlumacze.
 
Oby skład i właściwości nie zmieniły się na gorsze.. :)
 
Sklad od lat jest niezmienny. Analiza jest juz dostepna od dluzszego czasu: https://www.oil-club.ru/forum/topic/35305-meguin-megol-super-leichtlauf-5w-40-svezhee/

Prawda jest taka, ze tych olejow jest juz malo na rynku, to "stara szkola", przyszlosc nalezy do olejow III-ciej grupy. Oleje PAO (Polialfaolefiny) sa drogie w produkcji oraz jest za duzo zainteresowanych, lecz nowoczesne HC sa bardzo zblizone parametrami, oprocz temperatury plynienia, zaplonu oraz NOACK.
 
Te ruskie analizy to dla mnie czarna magia Oo :D
 
To juz zostalo przetlumaczone na niemiecki, a ja to przetlumacze na polski. Ale faktem jest nawet jak uzyjesz Google Tlumacz, to calkiem zrozumiale tlumaczy ta rosyjska.
 
Racja, po użyciu Google tłumacza całkiem dobrze została ta stronka przetłumaczona, wychodzi na to, że MEQUIN to dobry olej..
 
Meguin zawsze był dobrym olejem i konkurencyjnym cenowo. Na rynku niemieckim w swojej klasie cenowej Meguin Super i Super Driver chyba nie mają dużej konkurencji. Niestety u nas oficjalne ceny to jakaś kpina, a szkoda bo przy cenach niemieckich miałby sporą rzeszę odbiorców.
 
Dla mnie cena oleju schodzi na drugi plan, olej wymieniam raz w roku , przebiegi roczne oscylują między 7-9k km, także wydatek raz na rok stówkę, czy nawet dwie większy od wymiany oleju na jakiś - nazwijmy to budżetowy nie robi dla mnie różnicy, dużo nie jeżdżę ale lubię jeździć dynamicznie i czasami mocno cisnę, dlatego olej silnikowy musi być dla mnie na prawdę porządny :) mam przynajmniej spokój ducha.. hehe Zdaje sobie sprawy, że przy takim krótkim interwale wymiany oleju raczej każdy olej dałby radę ale mój pedantyczny stosunek do samochodu nie pozwala zalać mi jakiejś pospolitej oliwy :D
 
Tu nie chodzi o cenę samą w sobie, a o to, ze za ten sam produkt każę się nam płacić 30% więcej niż płacą w Niemczech, a przynajmniej próbują nam za tyle sprzedawać bo część sprzedawców i tak obniża cenę ponizej oficjalnej ceny na rynku PL. Reasumując oficjalna cena w PL niewiele odbiega od cen na bliźniaczy Liqui Moly
 
Wiem o tym doskonale, że w PL za ten sam produkt płacimy drożej niż za zachodnią granicą, może większa cena wynika po prostu z kosztów transportu z DE do PL..?
 
To chyba przewożą to po jednym kartonie, ze im takie koszta wychodzą :p A tak poważnie cena wynika z polityki LM Polska, który jest oficjalnym dystrybutorem Meguina w PL i czy chce czy nie chce musi go mieć w ofercie. Jako, ze Liqui Moly nie ma jakieś mega ugruntowanej pozycji na rynku olejowym w Polsce to sami sobie pewnie nie chcą robić wewnętrznej konkurencji olejami Meguina dlatego zbliżona cena. Meguin importowany przez sprzedawców z DE na własną rękę jest tańszy niż ten kupowany w oficjalnej polskiej dystrybucji. Na rynku DE sytuacja wygląda inaczej, tam Liqui Moly to jedna z najpopularniejszych marek o ugruntowanej pozycji i tańszy odpowiedni Meguina nie jest zagrożeniem, a po prostu tańszą alternatywą. W cenie około 120zł za 5l to sam bym go brał jak rolnik dotacje. Jak ktoś chce dolewa do tego archoila i ma naprawdę dopasiony olej :D
 
[mention]tomek evo[/mention] Ponizej dane techniczne, ktore kiedys znalazlem:


Ja widzimy podaja nawet HTHS itp. Odnosnie NOACK, to ciezko stwierdzic, mam podejrzenie, ze w niektorych laboratoriach mielibysmy nawet wynik ponizej 7%, takze musimy brac pod uwage dopuszczone wahania w skladzie.
 

Attachments

  • Unbenannt.jpg
    Unbenannt.jpg
    67,2 KB · Odwiedzin: 2116
Te dane są normalnie na karcie Maguina http://pim.meguin.de/pidoc/P002068/4808-megolMotorenoelSuperLeichtlauf5W-40fully-synthetic-18.0-en.pdf z tym, ze aktualnie HTHS podawany jest dość enigmatycznie ;)
 
Czy rzeczywiscie stosowanie tego oleju moze spowodowac degradacje uszczelek? Co to za zjawisko lspi jakich silnikow dotyczy?
 
https://www.motofaktor.pl/czym-jest-zjawisko-lspi/ spalanie stukowe
 
[mention]Faster[/mention] degradacje? Nie... Są odpowiednie dodatki, aby zapobiec temu zjawisku, a dokładnie kurczeniem się niektórych rodzajów uszczelnień poprzez kontakt z PAO.
 
Back
Top