• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Analizy nie mam, po prostu było słychać po pracy silnika że olej jest zużyty. Styl jazdy dość dynamiczny ale bez katowania, upalania itd., motor B5244S od Volvo
 
Dla nas to nie jest wyznacznik jakosci oleju.
 
Screenshot_20200107-234241.png


Na kolegaberlin 135zł na 5 litrów 0W40 Pao z 2018r? Brać i się nie bać?
 
Brać to pewny sprzedawca, a cena to 119,90 a nie 135 zl.
 
ja z radością witam mrozy, od kiedy mam Meguina wlanego. Na zimnym starcie mam wrażenie, jakby nic nie stawiało oporów w silniku, to dzięki pompowalności PAO.
 
W przypadku tego oleju można bezpiecznie uruchomić silnik w temperaturze poniżej ok. - 40°C.
 
Niby idzie mała epoka lodowcowa, ale jeszcze trochę. Jak lałem do diesla HC od Motula to też po tygodniu stania i rozruchu o 5 rano przy -25 miałem wrażenie, jakbym w upalne lato odpalał.
 
W moim regionie mogę swobodnie zalać nawet SAE 15W-XX, jak temperatura spadnie poniżej 0 to już "sukces", dzisiaj w ciągu dnia było 11°C.

@jerseyAdmin uruchomisz, tylko tutaj się nasuwa pytanie kiedy ten olej osiągnął najwyższy punkt w silniku?


Tutaj widać.
 
Last edited by a moderator:
Ale napisałem, że chodzi mi o pompowalność PAO. Jeździłem na 5W40 i w lepszej temperaturze zimą odpalało się inaczej i silnik inaczej pracował w tej pierwszej minucie. Podchodziłem z dystansem, przekonałem się, że warto jeździć na PAO.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Bo ludzie często patrzą tylko na temperaturę płynięcia i jak olej ma -30 to przecież spokojnie wystarcza bo u nas takich zim nie ma i temp, płyniecie rzędu -50 czy -60 to przerost formy nad treścią. W tym problem, ze płynność oleju nie jest zero jedynkowa bo lepkośc zmienia się stopniowo ze spadkiem temperatury i olej, który płynie do -30 przy -5 czy -10 będzie już miał wysoką lepkość i zanim odpowiednio zacznie smarować wszystkie elementy podczas zimnego rozruchu troche minie, a na oleju, który płynie do -50 i ma dobra pompowalność -5 czy - 10 żadnego wrażenia nie zrobi.
 
mnie zawsze interesuje CCS, a PAO ma zawsze rewelacyjny i to czuję przy mrozach i zimnym silniku.
 
W przypadku wartości CCS - jaka jest graniczna wartość od której można przyjąć, że dany olej do np. -30 będzie miał dobra pompowalnosc ? Zdaje sobie sprawe, że do takiej wartości trzeba podejść indywidualnie, ale czy pewne widelki można założyć ?
 
Przy SAE 0W-40 mierzony jest w temperature -35°C maksymalnie 6200 mPas. Ale to zalezy od mieszaniny olejow bazowych.
 
CCS powyzej 6000 mPa*s i chyba będzie już dobrze w przypadku 5w40 w -30 stopniach
 
Chyba poniżej bo dobre oleje 5W40 mają nawet mniej niż 5000 mPas

Z porównaniem CCS i MRV jest właśnie ten problem, ze w zależności od lepkości badania przeprowadza się w innej temp.
 
Kurcze miało być poniżej :D
Nastąpiła pomyłka

A z editem się spoznilem ..
 
@poziom1989 - przecież w tym filmiku jest porównanie 0W-30 z 10W-30 w silniku. A nie syntetycznego 0W z hydrokrakowanym. Nie widziałem jeszcze porównania tego typu przy tej samej lepkości zależenie od bazy. Amsoil umieścił filmik pokazujący różnicę w płynięciu między syntetycznym i HC 5W-xx, ale w temperaturze -40 stopni, poniżej granicy użycia dla 5W więc trochę bez sensu.
 
2084000-PI-page-001.jpg


Jako ciekawostka, jeszcze jak podawali bardziej szczegolowe dane. Interesujacy jest test odpornosci na scinanie (DIN 51382*), szkoda, ze juz sie nie testuje olejow pod tym katem.

*Test polega na testowaniu srodkow smarnych, ktore zawieraja polimery (wiskozatory), poprzez dysze wtryskowa Diesla, gdzie dochodzi do 175 barow, nastepnie po 30 cyklach sprawdza sie lepkosc w 100°C.

Test.jpg
 
Back
Top