• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Biorąc pod uwagę parametry CCS i MRV, to jakiego rzędu (zakresu) są te parametry w przypadku oleju na bazie PAO (mam tu na myśli olej typu Meguin, gdzie zawartość PAO wynosi 100%). CCS jest spotykany częściej, natomiast jak to wygląda w przypadku MRV ?
 
@Anduin tutaj niestety nie podaja CCS, lecz będzie coś ok. 4000 mPas. W recepturze istnieje +/- 60% PAO 04 cSt.
 
Dzisiaj przeprowadzilem kolejna wymiane, teraz bede obserwowac zuzycie oleju. Na oleju przebieg 5640 km.
IMG_20200225_093650.jpg

1.jpg


Dziekuje @wlyszkow za udostepnienie plukanki testowej.
 

Attachments

  • IMG_20200225_093650.jpg
    IMG_20200225_093650.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 415
Last edited by a moderator:
Nie, ta testowa juz "plywala", a 2820 jeszczego wyplukalem przez godzine dodatkowo.
 
Od wymiany 1001 km, przy dosc dynamicznej jezdzie w tym autostrada ca. 400 km. Ogolnie jestem zadowolony, bo udalo mi sie znacznie obnizyc zuzycie oleju. Bo poczatkowo przez przerwsze 1000 km dolalem ca. 600 ml i olej byl znacznie ciemniejszy na bagnecie. Takze to potwierdza, ze po przejsciu na olej PAO zuzycie oleju moze wzrosnac poczatkowo, ale po pewnym czasie sie ustabilizuje w szczegolnosci po pierwszym interwale.
m.jpeg
 
he jak by niektórym mechanikom powiedzieć że 600/1000 to od razu silnik szrot weź go szybko sprzedaj albo kupuj nowy słupek i sie zrobi :)
 
@Jones
Motodoctor by od razu wjechał.

@poziom1989
No to zdecydowana poprawa, u mnie widzę różnicę miedzy poprzednim Elf nf 5w40 a obecnym Shell HU diesel 5w40 - na Shell po tym samym przebiegu ok 4500km zużycie jest zerowe (w sensie że nie jestem w stanie zaobserwować ubytku) a na Elfie trochę ubyło.

Znaczenie może mieć też okres eksploatacji, Elfa wlałem pod koniec sierpnia zeszłego roku, więc w grę mogła wchodzić szybsza degradacja termiczna przy wysokich temperaturach.

Mój silnik największy ubutek miał na SHU 0w40, lato. Co ciekawe też w lecie ale na Mobilu fs 0w40 ubytków nie zaobserwowałem.
 
@tkm, też miałem ten silnik w Peugeocie 307 i powiem Ci, że jest to konstrukcja, która bardzo mało termicznie obciąża olej.
Weź pod uwagę, że normalna temperatura cieczy chłodzącej to 80C.
(przynajmniej u mnie tak było).
Tego elfa to masz/miałes z pewnego źródła...?
 
@SACZI

Z oficjalnego kanału dystrybucyjnego, poza tym jazda 150-160km przez dłuższy czas jednak w jakiś sposób obciąża olej. Poza tym mieszkam w mieście gdzie cały czas stoisz w korkach, samochód za samochodem a jak już ruszysz to robisz szybkie skoki żeby zdążyć na światłach. Turbo się wkręca i to swoje robi.

Nawet ten silnik w takich warunkach potrafi się zrobić ciepły. Chłodnica oleju chłodzona jest przez obieg płynu chłodniczego, więc jeśli płyn jest ciepły to i olej po jakimś czasie też zrobi się cieplejszy. Żeby nie było, jak zjadę w lecie z autostrady to silnik po postoju na jałowych obrotach ładnie trzyma stała temperaturę, więc pompa jest ok.

Wracając do Meguina, bo o nim jest ten wątek, to swego czasu chciałem przetestować 0w40 i moooże (zależy czy zdążę "zajechać" lotosa który czeka na wymianę) w ramach eksperymentu społecznego sprawdzę go w lecie w 2.0 hdi. Mocno mnie ciekawi czy będzie ten sam efekt poboru co u kolegi i czy da radę jak Mobil FS 0w40.
 
Moim subiektywnym zdaniem Meguin jest lepszy od Mobila więc powinien dać radę. U mnie w CDTI DTH spisywał się bardzo dobrze.
 
Nie wiedziałem, że tak długo ten olej produkują. Aż jestem ciekaw co w nim siedzi, jak bardzo różni się od aktualnej formulacji.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top