• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
@poziom1989 bo rozważam zalanie tego oleju to sprawdzam co jest na stronie producenta. Niewiele ale niektóre pozycje sie różnią od tych z pierwszej strony
 
Tych wartości nie uwzględniaj tak szczegółowo. Oni wychodzą z założenia, że ich oleje mają funkcjonować według wytycznych API, ACEA itp. a wygląd parametrów na karcie nie odgrywa praktycznie żadnej roli. Istotniejsza jest VOA danej partii.
 
To moga byc aktualne dane?

Nie kieruj się kartami technicznymi, bo tam są wartości uśrednione, a Meguinowi nie zależy, żeby tam wybitnie szczegółowo wszystko podawać. Masz na forum analizę.
 
Właśnie po przepłukaniu 2820 wleciał meguin razem z ar9200v2 :) zobaczymy jak sie bedzie sprawował
703458ED-DAAB-4F0E-85F0-F9EFF01BA4D3.jpeg
 
Raczej nie jak taki zestaw zalał :)
 
Witam Was Wszystkich.

Mam następujące pytanie. Od dawien dawna do swojego 1.2TSI na łańcuchu leję Mobil1 FS 0W40 - czy warto przejść na tego Meguina 0W40?
 
Przejrzałem sobie wątek analizy na niemieckim oiclubie, olej oczywiście się podoba, ale pojawiły się opinie, że zalecany jest do starszych, prostszych jednostek, najlepiej wolnossących i na pośrednim wtrysku. Zgadzacie się? Nie było tam dyskusji na ten temat, nikt tego też za bardzo nie dementował, więc ciekaw jestem tutejszych opini.

Ze względu na co ten olej miałby nie nadawać się do nowoczesnych silników? Pomijając, że to Full Saps, co, jeżeli książka dopuszcza, nie jest problemem. Chodzi o starszy pakiet, starszą recepturę? Jakiś konkretny składnik, który by np. sprzyjał LSPI?
 
@SmartCheetah Ty to sobie nagrabisz ,oj nagrabisz , wsadziłeś kija w mrowisko .
U nas może inny niż w DE , ha . Ca.
 
@SmartCheetah z doświadczenia wiem, że tam często prozaicznie podchodzą do niektórych kwestii. Kwestia doboru oleju jest w gruncie rzeczy indywidualna.
 
To A3/B4 i API SM. Tak, to jest olej do starszych silników (i ludzi chcących eksperymentować) bo obecnie, przynajmniej dla krajów pierwszego swiata nie produkuje się silników wymagających takich norm. Może jakieś supersamochody?
 
SN. Tego typu oleje można jeszcze z powodzeniem stosować do większości pojazdów, to by nie było aktualizacji API itd.

Eksperymentować można z olejami z niewiadomego pochodzenia...
 
Last edited by a moderator:
Od kiedy SN? Na zdjęciach opakowania i na analizie z pierwszej strony jest SM/CF.

Jak masz w instrukcji C3 albo A5, a lejesz A3/B4 to dla mnie jest eksperymentowanie, bez względu na to czy lejesz Qualitium czy Meguina.
 
Sorry, te oleje nie interesują mnie aż tak bardzo żeby być na świeżo z aktualizacjami. Masz rację, ma API SN. Co Lego pozycji dla większości nowych wozów w UE nie zmienia.

I nie pisałem że poleciłeś, tylko że w wypadku nowoczesnych samochodów ten olej to dla eksperymentatorów. Od 2018 większość benzyn ma GPF i zalecenia C, te co nie mają wymagają A5. Diesle już od dawna jadą na C.

Kolega pytał czy to prawda że to olej dla starszych samochodów jak jest na forum niemieckim. No prawda, patrząc na normy jakie spełnia. Wyjątkiem są wozy z USA czy azjatyckie dopuszczające normy API SN I niższe.
 
Back
Top