• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes Benz GLK 220cdi 4matic

Mdeyna

Nowy użytkownik
Samochód
Bmw z4 3.0i
Marka samochodu
Mercedes Benz GLK 220cdi 4matic
Budżet/ile litrów
200zl 7L
Styl jazdy
Silnik
OM651
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
Taki jaki wlał serwis, być moze fuchs
Świeżo kupione auto od pierwszego własciciela, do tej pory serwisowane w ASO tak więc nie raz olej siedział po 20tys kilometrów. Obecnie 150 tys nalotu. Automat więc przeważnie trzyma niskie obroty. Przewidywany roczny przebieg to nie więcej niż 15 tys. Jaki olej wybrać żeby nie zaszkodzić DPF i zapewnić mu długowieczną eksploatację? Czy np. polecany na tym forum Shell Helix ultra nadaje się?
 
Dosyp trochę grosza i zainteresuj się Mobil 1 ESP 5W30. Jeśli koniecznie w budżecie (+/-15%) to Orlen Max Expert XD 5W30 plus Archoil 2820 przed wymianą. Przy zalaniu mobilem oczywiście też zalecana płukanka, tym bardziej, że nie wiesz co tam w Twoim OM651 pływa, aczkolwiek nagniesz mocno budżet, nawiasem mówiąc moim zdaniem warto :).
 
Jak najbardziej Shell się nada, konkretnie Helix Ultra ECT C3 5W30. Równie ciekawa opcja to Texaco Havoline ProDS M. Jeżeli auto będzie się dużo po mieście poruszać, na krótkich odcinkach, można rozważyć przejście na 5W40, co da trochę większą rezerwę na rozcieńczalność paliwem. Opisz dokładniej sposób użytkowania samochodu
 
Samochód nie ma adblue. Na codzień niestety niezbyt korzystne warunki, trasa do pracy to jakieś 7km także sporo będzie jazdy na niedogrzanym motorze. Trasy kilkaset km to conajwyżej parę razy w roku.
 
No to na pewno warto skrócić interwały i nie przekraczać tych 10 tys (choć ja osobiście nawet 8 bym nie przekraczał). W tym wypadku faktycznie poszedłbym w 5W40, czyli Orlen Max Expert C3 czy Texaco Havoline Ultra S
 
Do miski wchodzi 7l więc myślę że nawet w cyklu miejskim olej wytrzyma te 10000. A 15000 rocznie to będzie gdzie porządnie rozgrzać olej.
 
@Mdeyna, przy takim trybie eksploatacji, żaden olej "nie da rady".
Obecność paliwa w oleju do potwierdzenia analizą przed wymianą.
Jak będzie powyżej ~2.5%, możesz się zastanowić nad olejem SAE40, aczkolwiek to chyba działanie bardziej dla swojego spokoju, niż rozwiązanie problemu.
Ja proponuję "klasyczny" 5w30. Budżet za bogaty nie jest.
Najlepszy z najtańszych pewnie będzie już polecany Orlen Max Expert XD lub ME V (z normą dla VW).
Lotos oferuje Auruma 504/507, a Specol C3 504/507.
Dla DPF wystarcza ogólna norma ACEA C3 i dodatkowo normy producenckie. W Twoim przypadku MB 229.51.
Proponowane leje z normą VW 504/507 są (prawie) tożsame z C3 i 229.51, tak, że spokojnie możesz jeździć na takich olejach.
 
A co sądzicie o oleju ''oryginalnym'' mercedes? Domyślam się że to jakaś inna marka inaczej zapakowana? Auto ogólnie jest ojca i on najbardziej sie skłania ku temu oryginalnemu ale jakby inny miał być lepszy to go przekonam. Na znanym portalu ten olej jest w cenie 250zł za 10l. Płukankę mam w zapasie oilema więc mu sprezentuje.
 
MaxExpert XD. Rewelacyjny Star na zimno (co prawda w BMW silniku) i daje radę w nieseryjnej jednostce
 
Podejrzewam, że to Fuchs
 
A co sądzicie o oleju ''oryginalnym'' mercedes? Domyślam się że to jakaś inna marka inaczej zapakowana? Auto ogólnie jest ojca i on najbardziej sie skłania ku temu oryginalnemu ale jakby inny miał być lepszy to go przekonam. Na znanym portalu ten olej jest w cenie 250zł za 10l. Płukankę mam w zapasie oilema więc mu sprezentuje.
Możesz spokojnie lac oryginał 225.91 - w końcu to auto do tej pory na nim jeździło. Tylko przy tym trybie to 10 tys nie przekraczaj.
 
Back
Top