• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz W203 C320 CDI DPF (203.020) 3.0 V6 CDI

Adonissov

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz W203 C320 CDI DPF
Witam,
jak w temacie, co lejecie lub laliście do tego pojazdu? Jak to jest z aprobatą, lepiej patrzeć na Bevo i szukać MB 229.52, czy pozostać czy MB 229.51? Jaka lepkość? Zastanawiam się obecnie nad pozostaniem przy Ravenolu (taki jak jest teraz lub zmiana na VMS 5W30) lub zalanie Mihel 9200 albo Petronas 5000 DM 5W30 lub Petronas 7000 DM 0W30. W zasadzie chciałbym, by dyskusja była prowadzona wokół tych olei, chyba, że macie jakiś dobry w podobnych pieniądzach. Obecnie nie planuję pozbycia się DPF-a. Chodzi mi też po głowie olej 5W40, Bevo podaje, że taki też może być, ale jest jakiś sensowny do tego silnika? Obecnie jestem zadwolony z Ravenola VMP 5W30 mimo iż jest to MID-SAPS oil. Jak to jest? Musi być Low-SAPS?
 
Trochę o nim czytałem, kumpel 9600 ma zalany w BMW E60 3.0D po chipie na 260 koni, drugi ma to w Chrystler 300C 3.0 V6, dlatego też biorę bo pod uwagę. Mało o nim wiem, szczerze mówiąc. Ze względu na partnerstwo Petronasa i Mercedesa w F1 najbardziej chodzi mi po głowie Petronas, ale póki jest jeszcze trochę czasu do wymiany.
 
@Adonisov, a co byś powiedział, jakbyś dostał propozycję naszego Orlena, Lotosa albo specola w cenie 60pln/4L?
 
Jak masz DPF to nie ryzykowałbym zmiany na full saps - bo jak z tego powodu klęknie filtr to koszty - jaki sens? Ravenol VMP to porządny i mocny olej, bazowo oparty na IV grupie (PAO), pakietowo też zły nie jest choć to nie najnowsza formulacja ale jest ok. Jak się sprawdza to nic bym nie zmienił a jak już....to może dodałbym AR9100 jako wsparcie roli antyzużyciowej i zwiększenie TBN.
 
Jak napisal cytrynowiec - jeżeli chcesz to zostajesz przy tym co masz. Jako alternatywe podam Orlen Max Expert XD 5w30. Oficjalna aprobata 229.52. Pakietowo dość bogato.
 
A o wymienionych przeze mnie Petronasach możecie coś szerzej powiedzieć? Jak się ma do zastosowanego przeze mnie Ravenola?
Post automatically merged:

@Adonisov, a co byś powiedział, jakbyś dostał propozycję naszego Orlena, Lotosa albo specola w cenie 60pln/4L?
Jakoś nie mam zaufania do naszych olei :D.
 
Petronas? Jest kilka analiz, co
Prawda starszych ale zawsze, u Rosjan. Całkowite przeciętniaki.
Używałeś kiedyś polskich olei, czy poprostu naczytałeś się gdzieś głupot na internetach?
 
Jak masz DPF to nie ryzykowałbym zmiany na full saps - bo jak z tego powodu klęknie filtr to koszty - jaki sens? Ravenol VMP to porządny i mocny olej, bazowo oparty na IV grupie (PAO), pakietowo też zły nie jest choć to nie najnowsza formulacja ale jest ok. Jak się sprawdza to nic bym nie zmienił a jak już....to może dodałbym AR9100 jako wsparcie roli antyzużyciowej i zwiększenie TBN.
Jak to połączenie miałoby się do oleju Mihel 9200? Rozumiem, że AR9100 zmniejsza tarcia m.in.
Petronas? Jest kilka analiz, co
Prawda starszych ale zawsze, u Rosjan. Całkowite przeciętniaki.
Używałeś kiedyś polskich olei, czy poprostu naczytałeś się gdzieś głupot na internetach?
Si, Lotosa stosowałem i średnio byłem zadowolony.
 
Nie znam tego oleju ani marki, ale mamy wątek o niej:
https://www.oil-club.pl/index.php?threads/mihel-ceramic-oil-9600-5w-30.94/
Odnośnie AR9100, tak redukuje tarcie (de facto pakiet w nim zawarty pełni rolę także antyzużyciową) oraz podnosi TBN - to tak w skrócie.
https://www.oil-club.pl/index.php?threads/archoil-9100.113/ Jest na początku analiza VOA tego dodatku.
Są też analizy olejów zużytych z silników gdzie był stosowany. Wszystko jest na naszym forum.
 
@cytrynowiec Właśnie sobie przeglądam. Podsumowując to, co mamy dotychczas. Spokojnie mogę zostać przy Ravenolu + dorzucić ewentualnie AR9100. Dzięki wielkie :).
 
Tak jeszcze z czystej ciekawości. Olej Penrite Enviro + C3 5W30, polecacie? W ogóle markę Penrite?
 
Penrite to w większości zwykłe, średniopółkowe oleje. Uwagi warta jest seria 10Tenths i w sumie za nią można zapłacić tyle, ile importerzy sobie wołają.

HPR i Enviro to zwykłe oleje takie same jak każdy Castrol, Orlen czy Motul ze "zwykłych" serii. Dobre oleje, nawet bardzo dobre w swojej klasie, ale obarczone "podatkiem od kraju pochodzenia". Czy warto dołożyć kasę za olej z Australii - to już każdy sobie musi odpowiedzieć. Czasami polecam te serie osobom szukającym odmiany i ciekawych (egzotycznych) olejów.
 
Panowie a coś ze stajni Revline. Wiem, że napisałem, że nasze oleje mnie nie interesują ale zmieniam powoli zdanie. Revline Ultra Force C3 5W30, fajnie wychodzi cenowo i to nawet bardzo. W porównaniu do Ravenola przeze mnie stosowanego chyba nie ma tak dużej różnicy?
 
Back
Top