• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz W203 C320 CDI DPF (203.020) 3.0 V6 CDI

Adonissov

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz W203 C320 CDI DPF
Witam,
jak w temacie, co lejecie lub laliście do tego pojazdu? Jak to jest z aprobatą, lepiej patrzeć na Bevo i szukać MB 229.52, czy pozostać czy MB 229.51? Jaka lepkość? Zastanawiam się obecnie nad pozostaniem przy Ravenolu (taki jak jest teraz lub zmiana na VMS 5W30) lub zalanie Mihel 9200 albo Petronas 5000 DM 5W30 lub Petronas 7000 DM 0W30. W zasadzie chciałbym, by dyskusja była prowadzona wokół tych olei, chyba, że macie jakiś dobry w podobnych pieniądzach. Obecnie nie planuję pozbycia się DPF-a. Chodzi mi też po głowie olej 5W40, Bevo podaje, że taki też może być, ale jest jakiś sensowny do tego silnika? Obecnie jestem zadwolony z Ravenola VMP 5W30 mimo iż jest to MID-SAPS oil. Jak to jest? Musi być Low-SAPS?
 
Nie wiem w jakim celu sięgasz po markę Revline jak masz sprawdzone polskie propozycje olejów.
 
@Adonissov, do znudzenia ...
 
Trochę czytam na forum :). Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że Revline jest HC i jakościowo powinna być różnica. Na pewno na cenę wpływa to, że jest krajowy.
Post automatically merged:

Nie wiem w jakim celu sięgasz po markę Revline jak masz sprawdzone polskie propozycje olejów.
Pewnie dlatego, że lubię niespotykane marki i chętnie dowiem się czegoś o takim Revline :).
 
Probowalem założyć zbiorke na produkt revline lecz może było trzech zainteresowanych więc dałem sobie spokój ;p
 
Kurde:
Na AGH badano współczynnik tarcia pary stal S355 – stal 100Cr6 w ślizgowym styku smarowanym olejami 5W-30 oraz 10W-40. Okazało się, że
Stal S355 to zwykła stal konstrukcyjna, niskowęglowa.
Najczęściej stosowana do konstrukcji spawanych, aczkolwiek jakościowo jest bdb.
Nie wiem, czy ma zastosowanie w konstrukcji i budowie węzłów trących w silnikach spalinowych ...
Te testy to takie trochę naciągane.
Revline widać ma bardzo ograniczoną możliwość promocji ... :(
 
Last edited by a moderator:
Jest jedno VOA w necie. C3 jakies. Za duzo zddp. Pakiet detergentów z tych nowych Ca-Mg. Dlatego wskazałem Koledze, że jak sobie poczytał i chce polskie to ma sprawdzone. Ale jak lubi "niespotykane marki"...
Choć Revline niespotykana nie jest, autka InterCarsu z ich logo popylają😉i w warsztatach tego jest bardzo dużo
 
Nie ukrywam, że patrzę na Revline głównie ekonomicznie :). Serwis olejowo filtrowy wyszedłby mi wtedy praktycznie o połowę taniej. No ale chyba jednak nie ma bo kombinować :).
 
Serwis olejowo filtrowy wyszedłby mi wtedy praktycznie o połowę taniej. No ale chyba jednak nie ma bo kombinować
Kombinować można, ale wiąże się to z kompromisami np. bazowymi, i wtedy zamiast baz PAO mamy HC, ale pakiet dodatków wcale nie gorszy w przypadku np. Lotosa Aurum 504/507, albo Specola 504/507 - jak patrzysz łaskawszym okiem na polskie oleje.
 
Post automatically merged:

A w jakiej cenie masz go? I jakiego?
Revline Ultra Force C3 5W30, 4L jakieś 84zł, bańka taka sama Ravenola to coś koło 185zł a oleju 8.5L więc oszczędności byłyby spore
Post automatically merged:

Kombinować można, ale wiąże się to z kompromisami np. bazowymi, i wtedy zamiast baz PAO mamy HC, ale pakiet dodatków wcale nie gorszy w przypadku np. Lotosa Aurum 504/507, albo Specola 504/507 - jak patrzysz łaskawszym okiem na polskie oleje.
Pomyślę. Póki co chyba najlepszym (i najdroższym) wyborem chyba pozostaje Ravenol plus ewentualnie dodatek AR9100
 
Last edited:
Moja rada dać sobie spokój z Revline i zostać przy Revanolu VMP. Ciężko o lepszy olej z tej kategorii. Jak coś poprawiać to dodając AR9100 do Ravenola. Osobiście wolałbym sobie zaleć Staline-a niż Revline-a bo nie mam do nich po prostu zaufania.
 
Moja rada dać sobie spokój z Revline i zostać przy Revanolu VMP. Ciężko o lepszy olej z tej kategorii. Jak coś poprawiać to dodając AR9100 do Ravenola. Osobiście wolałbym sobie zaleć Staline-a niż Revline-a bo nie mam do nich po prostu zaufania.
Okey, Revline wypada z gry.
 
Siedząc trochę na forum przekonałem się do naszych olei pokroju Orlen lub Lotos. Teraz pytanie o produkty: Orlen Platinum PRO XD 5W30 vs Platinum MaxExpert XD 5W30, techniczne karty pokazują, że kropkę w kropkę są takie same, wyjątkiem jest odparowywalność gdzie tańszy MaxExpert ma zdecydowanie niższą. Oba normy 229.52 co bardzo mi się podoba. Warto dopłacić do serii pro?
 
Back
Top