• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes-Benz W203 C320 CDI DPF (203.020) 3.0 V6 CDI

Adonissov

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz W203 C320 CDI DPF
Witam,
jak w temacie, co lejecie lub laliście do tego pojazdu? Jak to jest z aprobatą, lepiej patrzeć na Bevo i szukać MB 229.52, czy pozostać czy MB 229.51? Jaka lepkość? Zastanawiam się obecnie nad pozostaniem przy Ravenolu (taki jak jest teraz lub zmiana na VMS 5W30) lub zalanie Mihel 9200 albo Petronas 5000 DM 5W30 lub Petronas 7000 DM 0W30. W zasadzie chciałbym, by dyskusja była prowadzona wokół tych olei, chyba, że macie jakiś dobry w podobnych pieniądzach. Obecnie nie planuję pozbycia się DPF-a. Chodzi mi też po głowie olej 5W40, Bevo podaje, że taki też może być, ale jest jakiś sensowny do tego silnika? Obecnie jestem zadwolony z Ravenola VMP 5W30 mimo iż jest to MID-SAPS oil. Jak to jest? Musi być Low-SAPS?
 
Seria pro ma zdaje się oficjalne aprobaty, MaxExpert tylko spełnia normy.
Osobiście nie wiem, czy to są te same oleje, ale ME wygląda na bardzo solidny produkt.
Na forum @jerseyAdmin najdokładniej zagłębiał się w tajniki tych produktów.
 
Orlen Pro jest innym olejem niz ME na ile mi wiadomo. Wiedza z pokątnych dyskusji z ludkami z Orlenu i bez szczegółów. Czy warto dopłacić? Wg mnie nie. To dobre oleje, bardzo fajne, są w serii oleje z nietypowymi normami. Ala nie za taką cenę.

Mamy analizę Pro XD, mam 1 litr ME XD w garażu, mogę wysłać na analizę to porównamy. Pasuje do mojej Kijanki więc po prostu Ada miał kolejny olej w kolejce do zalania.
 
Także ten 😄
 

Attachments

  • Screenshot_20200521-100239.png
    Screenshot_20200521-100239.png
    233,5 KB · Odwiedzin: 296
Odnośnie Orlenu i linii MaxExpert i Pro to w RUS jest marka która bazuje na olejach Orlenu 1:1. Nawet nazewnictwo serii jest podobne - seria niby lepsza ma dodatek PRO. Po analizach można wnioskować że są to takie same oleje. Linia PRO ma po prostu oficjalne aprobaty i lekko rozszerzoną gamę. Imho nie ma sensu dopłacać.
@Binas96 myślałeś że udostępnią Ci badania? ;)
 
Ja mogę powiedzieć tylko o to co usłyszałem od różnych takich. Jak mówię, bez szczegółów więc ciężko mi powiedzieć jak wielkie są różnice. Czy tylko biorą coś od Archoila na przykład i dolewają ;) czy faktycznie są jakieś większe różnice.
 
ME jest bardziej dostępny, więc nawet mi to jest na rękę. Nie ukrywam, że często jeżdżę dynamiczniej i zdarza się jakiś wyścig tu i ówdzie, więc dobrze byłoby gdyby trzymał parametry w różnych warunkach jak i przy jakimś tam zużyciu. Dzięki za info.
Tak z czystej ciekawości AR 9100 do niego też warto dorzucić?
 
Krzywdy nie zrobisz. Ja osobiście dodatków nie polecam, ale jeżeli uważasz że pomogą to możesz, czemu nie.
 
Powoli zbliża się termin wymiany oleju, więc odkopuję. Chodzi mi po głowie zmiana lepkości na W40. Co polecacie? Na pewno zostanie ze mną Archoil, prawdopodobnie mix 9100 & 9200. Bawić się w przejście na W40 czy W30 z AR w zupełności wystarczy?
 
Często jeżdżę z dużymi prędkościami.
 
Last edited by a moderator:
Skoro tak mówisz, to pewnie tak jest. Chociaż zawsze wydawało mi się, że im większa wartość po W tym lepsza ochrona.
 
To zbyt obszerny temat, trzeba uwzględnić jednostkę napędową itp. czy będzie czerpać profity z wyższej lepkości, dodatkowo trybologie.
 
Powiązanie jest takie, że jak jedziesz z dużą prędkością to wzrasta temperatura oleju a co za tym spada jego lepkość. Dużo zależy też od temperatury otoczenia. Podczas mroźnej zimy w stosunku do upalnego lata temperatura oleju potrafi być nawet kilkanaście stopni niższa przy identycznych warunkach jazdy. O ile temperatura cieczy chłodzącej jest w bardzo dużym stopniu regulowana i czy lat czy zima to dużych różnic nie ma to w przypadku temperatury oleju silnik sam sobie nic nie wyreguluje.
 
Czyli w pewnym sensie jest uzasadnione przejście na W40, dobrze rozumiem?
 
Last edited by a moderator:
Powoli zbliża się termin wymiany oleju, więc odkopuję. Chodzi mi po głowie zmiana lepkości na W40. Co polecacie? Na pewno zostanie ze mną Archoil, prawdopodobnie mix 9100 & 9200. Bawić się w przejście na W40 czy W30 z AR w zupełności wystarczy?
Bardzo fajnie mi chodził na Millerem EE Nano , kupowałem od Tomka Evo jej olej .
Praca aksamitna i lepiej się wkręcał jak na 5w30 .
Olej Insignia 2,0 CDTI 160 ps

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Okey, jestem na ostatniej prostej do wymiany oleju. Od czasu założenia tematu minęło trochę czasu a ja zaczerpnąłem trochę informacji, co też spowodowało polubienie się z rodzimymi produktami. Standardowo do wymiany pójdzie pakiet filtrów Mann oraz płukanka Oilem Flush.
Wybrałem sobie 3 oleje (kolejność przypadkowa), które ostatecznie będę brał pod uwagę.
1. Orlen Max Expert XD 5W30 + mix Archoil
2. Petronas Syntium 7000 DM 0W30
3. Mobil 1 ESP X3 0W40 (ten "nowy" z normą 229.52, karta na stronie Mobile z 9 lutego)
Cenowo mniej więcej wychodzi podobnie.
Którą opcję wybralibyście?
 
Back
Top