• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLK 500

eilchner

Nowy użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz CLK 500
Marka samochodu
Mercedes CLK 500
Budżet/ile litrów
8 L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M113 5.0 V8
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Chyba MB 229.5
Jaki olej masz obecnie
Motyl X-Max 8100 0w40
Cześć!
Obecnego Motula zalałem bez jakiegokolwiek rozeznania, całe szczęście ze sprawdzonego źródła. Teraz poczytałem, że w tej samej cenie można dostać lepsze oleje, przy których nie trzeba również obawiać się o podróbki. Pytanie tylko co wybrać? Zastanawiam się nad zmianą na 5w40, bo auto praktycznie nie ma kontaktu z niskimi temperaturami - stoi w ogrzewanym garażu. Obecny przebieg to 145k km (prawdziwy, udokumentowany), jeśli ma to jakieś znaczenie.
 
Solution
Motul jest tutaj najbardziej "podstawowym" olejem na bazach HC.
Shell to bazy GTL, Total ma do 50% PAO w składzie, Mobil1 to znowu GTL, PAO, POE.

Ja bym tutaj klasyfikował to w kolejności:
1. Mobil1
2. Shell/Total
3. Motul
Ale wspomnienia ♥️, miałem CLK500, super zabawka 🙂.

Ekonomicznie Eurol Super Lite będzie spoko.
W dobrej cenie powinieneś znaleźć Motula X-cess 5W40, bardzo lubiłem ten olej w tym silniku.
Tak samo w dobrej cenie znajdziesz Totala 9000 0W40

A tak bardziej premium Shell Helix Ultra 0W40, Mobil1 FS 0W40, Meguin SL 0W40.
 
Ano super zabawka, tym bardziej cabrio 🙂

Z tego co patrzę, to Motul, Total i Shell są w bardzo porównywalnych cenach. Skoro Shell'a umieściłeś w "premium" to zakładam, że będzie lepszym wyborem?
 
Motul jest tutaj najbardziej "podstawowym" olejem na bazach HC.
Shell to bazy GTL, Total ma do 50% PAO w składzie, Mobil1 to znowu GTL, PAO, POE.

Ja bym tutaj klasyfikował to w kolejności:
1. Mobil1
2. Shell/Total
3. Motul
 
Solution
Last edited:
Ja jako posiadacz Mercedesa Cabrio witam Cię serdecznie, mam silnik M112 (V6) z przebiegiem 127 tkm i trochę przerobiłem też na nim olejów (mam go prawie 10 lat). Zawsze zalewany był u mnie 5w40, tak jak Ty zacząłem od Motula, ale Xcess 5w40, z którego nie byłem zadowolony (praca górnej klawiatury), potem wylądował Valvoline Synpower 5w40, było lepiej ale dalej człowiek szukał czegoś lepszego. Następny wybór padł na Total 5w40 z dodatkiem AR9100, tutaj naprawdę dobrze było, klawiatura nawet po dłuższym postoju nie odzywała się tak mocno. Potem człowiek zaczął czytać owe forum i ostatni wybór padł na Lotosa 5w40, który okazał się chyba najlepszym wyborem (relacja jakość/cena). Ale to były piękne czasy, gdzie bańka 4L kosztowała niepełne 50 zł, teraz jest drogo o zgrozo... Olej w nim zmieniam co 2 lata z racji małego przebiegu, dodatkowo w zeszłym sezonie dodałem dodatek Mannol, który również wygładził pracę silnika, klawiatura wręcz zamilkła.
Nie wiem jaki przebieg roczny planujesz?
Mój na początku jeździł więcej, potem ślub i inne obowiązki, ale sentyment został i stoi w garażu z rocznymi przebiegami rzędu 1000-1500 km :)
W tym roku mam olej do wymiany, mam już zakupiony mix: bańka 4L Lotos 5w40 i bańka 4L Shell HU 5w40.
Trzymaj się normy MB 229.5: ja polecam Lotos 5w40, Total 5w40, Shell HU 5w40. Łap co w lepszej cenie dostaniesz.
Total 5w40 też ma do
50 % pao.
Total 0w40 ma do 50% PAO, 5W40 to HC.
 

Attachments

  • QUARTZ 9000 ENERGY 0W-40_081913_Poland_Polish_20221031.pdf
    196,4 KB · Odwiedzin: 162
  • QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40_090022_Poland_Polish_20220830.pdf
    195,7 KB · Odwiedzin: 39
@soszo to było zapytanie sory.
 
Mam v8 m113 w Sl-u zmieniam olej zawsze obligatoryjnie raz na rok bez względu na przebieg średnio 1,5-2,5 tys km rocznie używam Milersa Perfprmance 5w40
 
Back
Top