• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes CLS 500 M278

kubik

Użytkownik
Samochód
CLS550 A2 3L
Marka samochodu
Mercedes
Budżet/ile litrów
7.5l 500zl
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.6 v8 M278
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB229.3
Jaki olej masz obecnie
Ravenol VST 5w40
Powitać,
niedługo będę zmieniał olej w CLSie z silnikiem 4.6 M278.
Ostatnio zalałem Ravenol vst 5w40 + ar9200 .
Ogólnie jestem zadowolony z tej kombinacji ,auto nie jeździ zimą,więc rodzi się pytanie czy jest co zmieniać, czy można iść w tym kierunku?
 
Jeżeli nie przeszkadza ci cena, to nie zmieniaj. Ciężko o lepszy zestaw. Osobiście, w przypadku Ravenola, zrezygnował bym z Archoila lub, jeśli nadal chcesz korzystać z Archoila, spróbował z jakimś tańszym olejem
 
Ja bym osobiście nie rezygnował z czegoś, co dodatkowo chroni, szczególnie M278.
Nie szukałbym również tańszego oleju, tylko lepszego dla takiego silnika.
 
Last edited by a moderator:
Lepszy olej, czyli Ravenol VST, już jest. Oby inny / następny nie był gorszy. Odnośnie samego silnika, to zapraszam do lektury na zagranicznych forach mercedesa. Tam dowiesz się na co należy zwrócić uwagę odnośnie eksploatacji tego silnika i skąd moja opinia.
Posiadam od kilku lat auto z silnikiem M157, który jest konstrukcją bliźniaczą, więc czegoś zdążyłem się już na ten temat dowiedzieć.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że ktoś powie, skoro jest olej spełniający normę producenta, to jest to właściwy olej do tego silnika. Ja mu odpowiem, że tak, to prawda, tylko co z tego?
 
Ale ja nie jestem zainteresowany zakupem takiego samochodu, więc nie jest mi potrzebna wiedza na temat tego silnika. Jeśli takową posiadasz i wpływa ona na dobór oleju, podziel się ze wszystkimi i doradź autorowi
 
Znam problemy tych silników, jednak łudzę się,że mnie nie zdążą dotknąć,bo mam obecnie 93kkm,a ostatni olej był zmieniany przy 87kkm .
W usa był lany jakiś 0w40 tyle się dowiedziałem z dokumentacji , co mniej niż 10kmil ,no i tutaj mój dylemat był ,czy można było coś polepszyć, ew iść w kierunku 0w40 ,ale wynika,że jest ok i nie ma co ruszać
 
Back
Top