• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes, OM612, 270CDI

Lamir

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz, w203, 270cdi
Marka samochodu
Mercedes-Benz w203 270CDI
Budżet/ile litrów
300PLN/7 litrów
Styl jazdy
Silnik
OM612, 2685, 270 CDI
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB 229.3, 229.5
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
Cześć, jeżdżę Mercedes od roku aktualnie ma 209 tysięcy kilometrów. Przebieg moim zdaniem realny, auto ściągnięte z Francji w 2008 roku wpis w ASO z przebiegiem 80 tysięcy kilometrów. Kupiony od pierwszego właściciela w Polsce, 11 lat w jednych rękach. Auto seria.
Jeśli chodzi o styl jazdy większość to trasy. Po przejechaniu 10/15km kiedy silnik jest odpowiednio rozgrzany prędkość oscyluje od 140 do maksymalnie 200km/h. (oczywiście jeśli pogoda i ruch na to pozwala). Obroty silnika od 2,5 do 4 z kawałkiem.
Jeżdżę już drugą wymianę na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40. Silnik nie pobiera oleju od wymiany do wymiany. Wymiana co 10/12 tysięcy kilometrów.
Przejrzałem forum w lupce ale nie udało mi się znaleźć tematu lub badania poświęconemu wyżej wymienionego oleju. Pokazały mi się tematy poświęcone Meguin Super Leichtlauf 5W40. Zbiera bardzo dobre opinie. Patrząc na karty charakterystyki Meguina można powiedzieć, że są takie same z LM Diesel Synthoil.
7 litrów LM Diesel Synthoil w hurtowni ze zniżkami wychodzi +/- 300PLN.
Karta charakterystyki Liqui Moly Diesel Synthoil:
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C;
Liczba zasadowa TBN - 12,2; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6). Posiłkuję się tym wpisem: https://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj-16826
Wpisując oznaczenie swojego silnika OM612 w lupce polecony został olej Eurol Super Lite 5W40.
Link do badań Eurol Super Lite 5W40: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/eurol-super-lite-5w40.645/
Kończąc swoje wypociny mam jedno pytanie. Czy olej LM Diesel Synthoil 5W40 jest wart swojej ceny? Cena Eurola kusi (145PLN z wysyłka za 7L) a karty charakterystyki są podobne. Czy jest jakiś haczyk? Za 300PLN moge mieć 14 litrów Eurola. Myślę nad tym by przy następnej wymianie oleju zalać Eurola a może i nawet przy nim zostać.
Czekam na komentarze specjalistów :) i może jakieś inne oleje na które mógłbym zwrócić uwage.
Pozdrawiam :)

 
Last edited:
Eurol to dobre hc,a moli syntetyk
 
Megiun Super Leichtlauf 5w40 to ponoć to samo co LM Synthoil High Tech 5w40 (nie wiem czym to się rożni w stosunku do Diesel Synthoil). Baza w większości PAO. Też zastanawiam się nad Meguin do mojego mercedesa. Eurol to już niższa półka oleju, chodź też bardzo dobry.
 
Eurol to dobre hc,a moli syntetyk
Okej. Czytając różne fora ludzie zwracają uwagę na:
lepkość kinetyczna przy 100 stopniach LM 14,8 Eurol 15
lepkość kinetyczna przy 40 stopniach LM 92 Eurol 93
indeks lepkości: LM - 170 a Eurol - 170
TBN: LM - 12,2 a Eurol - 10,5
NOACK: LM - 8,6 Eurol - 10,2
Temperatura płynięcia LM - minus 45 stopni Eurol - 39 stopni (moim zdaniem ten parametr można pominąć, nie pamiętam kiedy w trójmieście temperatura spadła poniżej minus 10 stopni)
Temperatura zapłonu: LM - 230 stopni Eurol - 202 stopni
LM jest syntetykiem cena 300pln/7 litrów. Parametr TBN różnica 1,7 (nie mam pojęcia czy to dużo) ale myślę, że wymiana co 10 tysięcy kilometrów pozwoli utrzymać w silniku odpowiednią czystość. NOACK różnica 1,6% ( tak samo nie wiem czy to robi dużą różnicę)
Spora różnica pojawia się w temperaturze zapłonu. Nie wiem czy porównywanie w ten sposób wyżej to dobry tok myślenia.
Ale do brzegu Eurol 150pln/7 litrow + ARCHOIL AR 9100 = 230pln. Lub inne dodatki jestem zielony w tym temacie.
Czy po takim zestawie nie przewyższymy wartości oleju LM?
Może za dużo myślę i prowadzę niepotrzebne dochodzenie 😅. Chyba, że jest ktoś na forum kto poda fakty które wyjaśnią wszystkie wątpliwości i będę wiedział czemu akurat za LM płace 2razy więcej bo to, że jeden jest syntetykiem a drugi HC mało mi to mówi a tym bardziej, że na kartach charakterystyki tych olei podane wartości dużo się nie różnią, albo się mylę i te 1,7 TBN i 1,6% NOACK robi tą różnice.
Zapraszam do dyskusji 😂
 
Takie porównywanie możesz sobie darować, jedynie rzuć okiem na analizy, są na forum, ale bierz pod uwagę, że różne labolatoria.
 
Próbowałem znaleźć jakieś badania oleju LM diesel synthoil ale dla polskiego oilclubu jak i rosyjskiego on nie istnieje 😅
Znalazłem badania oleju LM Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 (uznałem go jako odpowiednik diesel synthoil): https://www.oil-club.ru/forum/topic/41744-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w-40-свежее/?tab=comments#comment-1706864
Meguin jako znany, ceniony i lubiany full syntetyk: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/meguin-super-leichtlauf-5w-40.34/
no i underdog 😃 Eurol badanie z rosyjskiego oilclubu: https://www.oil-club.ru/forum/topic/18369-eurol-super-lite-5w-40-svezhee/
Widmo Fouriera Eurola w załaczniku. Widmo Fourieria IR z tego nie jestem w stanie niczego wywnioskować.
Napisałes, że takie porównania mam sobie darować, zerknąłem na te analizy i wszystko kręci się wokół tych parametrów.
Jedyne czego się dowiedziałem, że Eurol jako jedyny nie ma baz PAO, ma większą zawartość popiołu i bardziej odparowuje niż oleje z bazą PAO.
Wytrzymałość w wysokich temperaturach bardzo podobne. Pompowalność oleju w ujemnych temperaturach na plus syntetyki ale ze względu na nasz klimat bez róznicy. Chodzi o to, że syntetyki utrzymują dłużej swoje właściwości?
1. Czy na przestrzeni 10k km ta 'odparowywalność' będzie znacząca?
2. Czy syntetyczne oleje LM Synthoil High Tech lub Meguin porównywając jakość/cena nie wypadają gorzej niż Eurol?
3. Bazy PAO czy robią aż taką różnicę w jakości oleju i dlatego kosztują ile kosztują?
 

Attachments

  • EUROL SUPER LITE 5W-40.pdf
    59,1 KB · Odwiedzin: 185
Last edited by a moderator:
Badanie eurola sl mamy nowsze na forumk
 
Zapoznałem się z Meguinem. Zaleje go przy następnej wymianie. Znasz może jeszcze jakieś syntetyki wartę uwagi do maksymalnie 300pln za 7 litrów, najlepiej full saps?
Eurola odpuszczę.
 
Cześć
od niecałych 10000km zalany Meguin 5w40. Praca silnika, zimne starty taka sama jak na wcześniejszym LM Diesel Synthoil. Wszystko tak jak trzeba.
Czytając inne tematy dotyczące doboru oleju natrafiłem na komentarze, że oleje, które bazują na bazie syntetycznej PAO do zwykłych, cywilnych aut są za 'dobre' i jeśli nie przeciągamy wymian oleju tym bardziej w starym dieslu jak mój nie ma sensu przepłacać.
Widziałem analizę oleju Shell Helix Ultra 5W40, który jest na bazie GTL. Myślę, że będzie to dobry wybór do mojego silnika.
Przed wymianą oleju zrobię płukankę LM Pro Line. Tylko pytanie brać zwykły Shell HU 5W40 czy dopłacać do wersji diesel?
 
To nie jest tak w 100% to samo, parametry obu olejów delikatnie się różnią, diesel jest ciut "lżejszy", mniej lepki w niskich temperaturach. Podejrzewam że ma też więcej dodatków wiążących zanieczyszczenia ze spalania. Ja bym brał diesla.
 
Po 2 wymianach na Shell HU 5W40 Diesel co 10k km wracam do Meguina SL 5W40. Praca silnika na oko i słuch taka sama. Za powrotem do Meguina zadecydowała cena. Niestety Shell sprzedaje banki w pojemnościach 4L i 1L co wychodzi 260PLN dla 7L. Zdecydowałem że dopłacę 30PLN do Meguina. Mała aktualizacja ode mnie. Pozdrawiam.
 
No ostatecznie można wziąć 2x4l, nie przeterminuje się. Ale jeśli chodzi o klekot to masz doświadczenia z innymi olejami? U mnie (220Cdi) dobrze spisują się Eurol i Lotos
 
Zrobiłem 70k km tym autem i zalane miałem:
  • Xado ATOMIC OIL ECO DRIVE 5W-40 - jedna wymianę,
  • Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40, 2 wymiany,
  • Meguin SL 5W40 - 2 wymiany,
  • SHELL HU Diesel 5W40 - 2 wymiany.
Każdy z tych olejów miałem u siebie przez +/- 10k km. Na każdym dźwięk klekota brzmiał tak samo. Ubytków przez interwał nie zauważyłem. Jedyne co pozostało to spróbować zalać jakiś dobry olej 5w30. Ale z tym to bym potrzebował pomocy forum jakie 5w30 z normą 229.3 lub 229.5 polecacie. Budżet do 300pln za 7L.
 
Last edited by a moderator:
@Lamir Total Quartz Energy 0w30/Elf Evolution FT 0w30, Motul X-max 0w30.
 
Orlen XD
 
Back
Top