• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mercedes w204 2.2 cdi OM651

gilotyna

Nowy użytkownik
Samochód
Mercedes w204 2.2 cdi OM651
Marka samochodu
Mercedes w204
Budżet/ile litrów
6,5l
Styl jazdy
Silnik
2.2 cdi OM651
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.51
Jaki olej masz obecnie
RAVENOL 5w30 vmp usvo
Witam. Co polecacie do tego auta?
W204 om651 z chipem ze 120km na 186
Służy na dojazdy do pracy 40km w jedną stronę, zatłoczoną krajówką (toczenie się 60-100 km/h) , trochę w koło komina i czasami trasa (na autostradzie raczej ostro)
Średnia z kilkunastu tys. km 60km/h
Przebieg 255tys.
Wymiana co 12-12.5 tys. (połowa interwału wg Mercedesa)
Edit:
Zapomniałem dodać że za pół roku Mercedes już nie będzie jeździł do pracy.
Mam dostęp do taniego shella do ciężarówek (rimula r6 5w30 lme). Nada się? :)
 
Last edited:
Rimula jak najbardziej ok
Poziom popiołów 1.0 zamiast 0.8.. ale to niewielka roznica. Analiza u Rosjan pokazała dobre wyniki. Jest też sporo analiz tego oleju w osobowkach. Ja bym zalewał bez obaw.

Pozdrawiam,
 
Masz samochód po chipie, jeździsz dość dużo. Albo zostań przy Ravenolu VMP albo wybierz z tych dwóch które polecił Ci @poziom1989 Ja osobiście wybrałbym Arala Supertronic 0W-40.
 
Aral wydaje się spoko, tylko trochę drogi. A co do rimuli to zauważyłem od pół roku że coś się zmieniło w nim bo robi się czerwony po kilkudziesięciu tys. km w ciężarówkach. Wiem co mówię bo zalewam nim kilkadziesiąt MAN-ów w kontraktach serwisowych.
Ale widzę że polecacie coś z lepkością 40
 
Alternatywy .. Mobil 1 ESP 5w30, Shell HX 8 ECT . Bądź coś z normą 504/507, np Platinum ME V 5w30 . Ale równie dobrze możesz zostać przy Ravenolu .
 
Aral masz po 150 zł/4 l na niemieckim serwerze..... To wg mnie taniej niż VMP. U mnie Aral czeka w garażu do następnej wymiany w M50d, a Vito z silnikiem jak u Ciebie, tylko większą miską olejowa-jeszcze raz w serwisie (kończy się gwarancja) później też będzie latał na Aralu.
 
Możesz zostać przy Ravenolu. Jeżeli nie znika nadmiernie, praca silnika na tym oleju ci odpowiada to wg mnie nie ma specjalnego sensu zmieniać.

Alternatywnie Orlen MaxExpert XD 5W-30, Eneos Ultra 5W-30 (ten nowy, czarno-pomoarańczowy) albo Premium Ultra 0W-3 (stary, zielony).

Z nietypowych Liqui Moly Molygen 5W-30.
 
Co do pracy silnika na ravenolu... Hmm... Mam porównanie tylko z motulem specific 229.52. Zalałem go poprzedniej zimy i wydaje mi się że pierwsze sekundy po odpaleniu na zimnym na motulu nie było słychać popychaczy, ale tamta zima była dużo łagodniejsza. Teraz w plusowych temperaturach na ravenolu też nie słychać nic, także ciężko powiedzieć...
Nie dawno wgrałem sobie menu z amg i mam podgląd temperatury oleju (ravenolu), na ekspresówce przy 150 na tempomacie na dystansie ok 15km temperatura oleju skoczyła do 111 stopni. Pewnie przy 170-180 do 120 może dobić, to chyba trochę za dużo?
 
Last edited by a moderator:
Nie dawno wgrałem sobie menu z amg i mam podgląd temperatury oleju (ravenolu), na ekspresówce przy 150 na tempomacie na dystansie ok 15km temperatura oleju skoczyła do 111 stopni. Pewnie przy 170-180 do 120 może dobić, to chyba trochę za dużo?

111 jeszcze w normie, podobno te silniki mają problemy z temperaturą oleju. Możesz spróbować dolać AR9100/AR9200 i zobaczyć czy jest poprawa.
 
6.5L oleju w misce i takie temperatury? Ja dzisiaj w pośpiechu goniłem 170-180 na autostradzie i przez 200 km max 97C.
 
Jak podpis masz aktualny to na tym zestawie temperatury zwykle są relatywnie niskie ale to w dużym stopniu zależy od silnika. Jednak zauważyłem, że o ile chwilowe zwiększenie prędkości nie musi powodować mocnego wzrostu temperatur to w przypadku dłuższej jazdy z wysoka prędkością niektóre bardziej 'standardowe" oleje mają tendencje do dużo większego "grzania się". Temperatura 111 stopni jest jak najbardziej bezpieczna dla silnika i nawet 120 stopni też ale niestety już takie temperatury maja istotny wpływ na kondycje oleju, jego spalanie i powstawanie nagarów. Przy wysokich temperaturach rekomenduje jak najlepszy olej (jak się da to bazowo im wiecej IV grupy tym lepiej) ze stosunkowo niskim noackiem oraz wysoką temperaturą zapłonu. Nie zawsze te parametry wprost przekładają się na zachowanie oleju ale zawsze lepiej jak są lepsze.
 
Nie prawda, wysoka temp. zapłonu oraz niski NOACK nie gwarantuje wyższej czystości, jest wręcz przeciwnie. Im wyższa lepkość, nawet przy mieszaninie PAO, tym gorzej.
 
Piszesz o lepkości czy o temperaturze zapłonu i noacku? Nie pisałem, że wysoka temp. zapłonu oraz niski NOACK GWARANTUJE wyższą czystość tylko, że są to parametry mające wpływ na powstawanie zanieczyszczeń powstałych na skutek spalania oleju. Może masz inne zdanie na ten temat ja opieram się na doświadczeniach praktycznych.
 
6.5L oleju w misce i takie temperatury? Ja dzisiaj w pośpiechu goniłem 170-180 na autostradzie i przez 200 km max 97C.
Tak to wygląda. Temperatura płynu chłodniczego oscyluje w granicach 91-94. Przy 93 otwiera się termostat. Czy przy temperaturach oleju rzędu 120 stopni lepiej sprawdzi się SAE xw40 od xw30?
 
Back
Top